کد خبر: 638701
تاریخ انتشار :

نحوه خرید ملک در ترکیه

نحوه خرید ملک در ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

فرقی نمی کند به دنبال زندگی کردن در ترکیه هستید یا صرفا هدفتان سرمایه گذاری است، داشتن اطلاعات کافی از زیر و بم های خرید ملک در ترکیه می تواند شما را در این بازار شلوغ از دیگر افراد پیش بیاندازد. با ما همراه باشید تا درباره خرید ملک در ترکیه بیشتر بدانیم.

شرایط خرید ملک در ترکیه

رویه‌ها و قوانینی که خرید ملک در ترکیه را پوشش می‌دهد با قوانین سایر کشور ها متفاوت است و ممکن است تدابیری که ممکن است در کشوری مانند ایران به آنها تکیه کنید در ترکیه وجود نداشته باشد. البته نگران نباشید چون تمامی اطلاعات لازم درباره اقامت در ترکیه و همچنین خرید ملک در ترکیه توسط سهند گروپ ( شرکت مهندسان ساختمانی و املاک سهند ) جمع آوری شده است.

خارجی ها نمی توانند در مناطق ممنوعه نظامی املاک بخرند، بنابراین مجوز نظامی برای این امر لازم است.

این موضوع می تواند باعث تاخیر در کل فرآیند خرید ملک شود به طوری که شما باید یک دوره 3 هفته ای را  برای رسیدن به این هدف در نظر بگیرید، اگرچه در موارد فردی این زمان می تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

با این حال، در برخی شهرها، این مناطق ممنوعه در اختیار ادارات کاداستر است، بنابراین این روند هیچ تاخیری ایجاد نمی کند.

 هیچ راهی برای دور زدن این الزام وجود ندارد و تلاش برای دور زدن این فرآیند می تواند منجر به زیان مالی شود و ممکن است هنوز ملکی را که می خواهید خریداری کنید به دست نیاورید.

اکیداً به شما توصیه می شود قبل از متعهد شدن به خرید یا پرداخت ودیعه یا تمام هزینه های ملک، از خدمات یک وکیل مستقل بهره مند شوید. ما "وکیل مستقل" را به عنوان کسی که هیچ ارتباطی با فروشنده یا نماینده فروشنده ندارد تعریف می کنیم: یک نماینده می تواند یک نماینده املاک یا هر کسی باشد که از طرف فروشنده عمل می کند.

بهترین مناطق برای خرید

ترکیه سی و ششمین کشور بزرگ جهان و دارای مناظر، آب و هوا و زیرساخت های متنوع است.

می توانید یک ویلای ساحلی، یک آپارتمان دنج در یک محله تاریخی، یک پنت هاوس کاملاً جدید یا یک کلبه بازسازی شده را برای خرید انتخاب کنید.

تعدادی از بهترین مناطق برای خرید ملک در ترکیه:

  • استانبول
  • آنتالیا
  • آلانیا
  • بودروم
  • کالکان
  • بورسا
  • ترابزون

نکات مورد توجه در هنگام خرید ملک در ترکیه

12

الزامات خود را مشخص کنید ، این که آیا قصد خرید ملک در کشور خود را دارید یا در خارج از کشور، دانستن اینکه به دنبال چه نوع ملکی هستید، چرا می خواهید برای زندگی در آن بخرید یا سرمایه گذاری کنید ضروری است.

خواه یک آپارتمان مسکونی ساده، یک آپارتمان مجلل، ویلاهای رو به دریا، پنت هاوس با منظره شهر یا یک خانه خانوادگی ساحلی باشد، دانستن اینکه در چه چیزی می خواهید سرمایه گذاری کنید باید اولین نکته در چک لیست شما باشد.

این که کدام استان ترکیه برای شما و خانواده شما مناسب است، موقعیت مکانی نقشی حیاتی در تصمیم گیری برای خرید ملک ایفا می کند.

بدیهی است که ممکن است شما به شهرها و مناطق کشور ترکیه مسلط نباشید. مناطق اصلی استانبول در مقایسه با املاک گران قیمت در حومه شهر که به شدت به بازار عرضه شده اند، سرمایه گذاری های پرسودی هستند.

 با این حال، این املاک در مناطق مهم استانبول نیز گران هستند. از این رو، ترکیه اکسپرت به سرمایه گذاران توصیه می کند که به مناطقی در یک شهر متفاوت نگاه کنند که به همان اندازه قابل دوام هستند.

بازده اجاره و رشد سرمایه

بازده سرمایه گذاری و رشد سرمایه اولیه نیز عوامل مهمی هستند که سرمایه گذاران را برای تصمیم گیری ترغیب می کنند.

 استانبول یک شهر عالی برای سرمایه گذاری است، در نظر داشته باشید که یکی از مناسب ترین مناطق ترکیه برای املاک و مستغلات نیز می باشد. بنابراین در این سناریو انتخاب ملک مناسب بسیار مهم می شود. پروژه‌های زیادی در استانبول وجود دارند که بازدهی تضمین شده را وعده می‌دهند، و اگر چنین باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند به فکر فروش مجدد املاک خود باشند و بازدهی بالاتر از آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دست آورند.

خارجی هایی که در ترکیه خانه می خرند می توانند برای اجازه اقامت اقدام کنند. دولت ترکیه تلاش زیادی برای ایجاد انگیزه و حمایت از خریداران خارجی املاک در ترکیه نشان می دهد. به عنوان مثال، در سال 2013، دولت اعلام کرد که یک سرمایه‌گذار می‌تواند برای مجوز اقامت اقدام کند، مجوزی که تا زمانی که ملک هنوز تحت نام خریداران باشد، قابل تمدید است.

مدارک لازم جهت خرید خانه در ترکیه

13

گذرنامه که تنها مدرک رسمی مورد نیاز برای هر اتباع خارجی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند در نظر گرفته می شود.

اخذ شماره مالیات به هیچ وجه به معنای مسئولیت پرداخت مالیات نیست. با این حال، شماره مالیات برای تکمیل تمام معاملات رسمی در جمهوری ترکیه مانند: ( افتتاح حساب، سند مالکیت (تاپو)، سند ازدواج، پاسپورت و .... شماره مالیات را می توان بدون هیچ هزینه ای دریافت کرد.

مزایای خرید خانه در ترکیه

سرمایه گذاران خارجی علاقه زیادی به خرید ملک در ترکیه دارند زیرا این کشور مزایای زیادی برای آنها فراهم می کند.

 صاحبان مشاغل، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان زمین یا املاک را برای بازسازی، اجاره یا استفاده از آن به عنوان اقامتگاه تعطیلات برای تجارت خریداری می کنند.

به هر دلیلی، خرید ملک در ترکیه یک شرایط برنده و برد برد است. املاک در ترکیه ارزانتر از اتحادیه اروپا و ایالات متحده است.

اتباع خارجی در صورت رعایت محدودیت های مندرج در قانون می توانند ملکی مانند مسکن، محل کار، زمین، مزرعه و غیره را در ترکیه خریداری کنند.

 در صورت خرید زمین یا ملک توسط اتباع خارجی باید به وزارت محیط زیست و شهرسازی اطلاع دهند که در مدت دو سال پس از خرید چه نوع ساختمانی در زمین مذکور احداث خواهند کرد.

قوانین خرید ملک

در سال های اولیه رونق املاک در ترکیه، چند داستان وحشتناک املاک و مستغلات از افرادی که ملکی را در ترکیه خریده بودند، وجود داشت.

این خریداران گفتند که متوجه شدند پس از خرید به آنچه فکر می کردند نرسیدند یا متوجه شدند که مالک ملک را به چندین خریدار فروخته است. حتی کسانی می گفتند که آنها کلاهبرداری کردند و از به اصطلاح "سرمایه گذاری" خود چیزی پس نگرفتند.

14

اما با گذشت زمان و بهبود قوانین خرید ملک، اکثریت قریب به اتفاق معاملات خرید ملک در ترکیه با موفقیت انجام شد و اکثر مردم از سرمایه گذاری خود بسیار راضی بودند، اما این موارد نادر که در آن موارد طبق برنامه پیش نمی رفت، در انجمن های آنلاین و غیره برجسته شدند.

سخن پایانی

کشوری با اقتصاد رو به رشد و شرایط محیطی متفاوت و متنوع. اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید، آیا تمام این توصیف ها نمایانگر این موضوع نیستند که این کشور می تواند برای شما به عنوان خریدار امکانات بی نظیری داشته باشد؟ در این مقاله به اتفاق هم به بالا و پایین های معاملات و خرید مسکن در ترکیه پرداختیم. البته شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در باره خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت این کشور با گروه سهند (شرکت مهندسان ساختمانی و املاک سهند) در ارتباط باشید .

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها