کد خبر: 639244
تاریخ انتشار :

بهترین تلویزیون گیمینگ سونی – تجربه ای متفاوت برای گیمرها

بهترین تلویزیون گیمینگ سونی – تجربه ای متفاوت برای گیمرها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هر ساله تولید کننده های زیادی به ساخت و ارائه تلویزیون های خودشان می پردازند که در این میان برندهای داخلی نیز به چشم می خورند؛ در اینجا ما به بررسی بهترین تلویزیون های گیمینگ سونی می پردازیم که این تولید کننده یکی از ابرقدرت ترین های بازار لوازم دیجیتال به ویژه تلویزیون می باشد. سازنده های تلویزیون معمولا مدل هایی ارائه می دهند که کیفیت صدا و تصویر بالایی داشته باشند و در اصل با هدف تماشای فیلم یک تلویزیون را روانه بازار رقابتی می کنند حال هر اندازه کیفیت تصویر درخشان تر باشد تلویزیون در رده بالاتری قرار می گیرد؛ در این میان بحث دیگری هست که نباید از آن غافل بشویم: تلویزیون گیمینگ، که از نظر ساختار و ویژگی ها با یک تلویزیون معمولی تفاوت بسیاری دارد. خریدار تلویزیون های گیمینگ در کنار تصویر و صدای مناسب، باید به موارد دیگری نیز توجه کند که یکی از آن ها نرخ رفرش یا تازه سازی تصویر است؛ تلویزیونی گیمینگ است که حداقل رفرش ریت تصویر 120 هرتز را پشتیبانی کند نه کمتر! که خوشبختانه اکثر تلویزیون های سونی 2021 این مقدار تازه سازی تصویر را پشتیبانی می کنند.

یک تلویزیون گیمینگ باید سرعت بالا، کیفیت عالی تصویر و نهایت کارائی را پشتیبانی کند! شما نمی توانید با یک تلویزیون که زمان تاخیر آن بیشتر از 20 میلی ثانیه است یک بازی پر هیجان را تجربه کنید! در دنیای تلویزیون های گیمینگ سونی مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد حالت بازی است؛ هنگامی که تلویزیون شما به حالت بازی برود تاخیر ورودی به حداقل می رسد پس عملکرد پاسخگویی نیز سریعتر خواهد شد.

در حال حاضر گیمرها دو مدل کنسول بازیXBOX  سری X و ps5 را در اختیار دارند که آخرین نسخه کنسول های بازی در بازار هستند پس بدون شک نیاز به تلویزیونی دارند که بتواند این سرعت عالی و کیفیت شگفت انگیز کنسول ها را پشتیبانی کند؛ به عنوان مثال اگر یک تلویزیون با نرخ رفرش 60 هرتز را به کنسول بازی 120 هرتز سونی وصل کنید شما از نصف قابلیت های کنسول بازیتان بی بهره خواهید بود. در ادامه به معرفی و بررسی بهترین تلویزیون های گیمینگ سونی در این سال (2021) می پردازیم. با ما همراه باشید.

تلویزیون گیمینگ سونی X95J

هدف از تولید تلویزیون گیمینگ آن است که گیمرها تصاویر را با نهایت دقت و کیفیت مشاهده کنند و در عین حال شاهد حرکات با بالاترین سرعت نیز باشند که تلویزیون سونی X95J تمامی این موارد را لحاظ کرده است. تلویزیون سونی X95J سونی با مشخصات بازی نرخ رفرش 120 هرتز، پورت HDMI2.1، پشتیبانی از حالت بازی، مدت زمان پاسخگویی 8.5 میلی ثانیه و صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت گزینه ای ایده آل برای PlayStation5 خواهد بود. تنها کافی است کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید و از داشتن تجربه بازی فوق العاده با صدای فراگیر و تصویر زیبا لذت ببرید.

2

طبق تجربه های به دست آمده، تلویزیون های براویا بسیار بهتر از سایر تلویزیون ها با کنسول های بازی سازگار هستند و سونی دلیل این کار را بهینه سازی تنظیمات خودکار تلویزیون سونی با کنسول عنوان کرده است؛ چه در حال بازی کردن باشید و یا در حال تماشای فیلم، تلویزیون شما بهترین خروجی صدا و تصویر را خواهد داشت. در تلویزیون سونی x95j به کمک پورت HDMI2.1 می توانید نرخ فریم 120 هرتز بر ثانیه واقعی را تجربه کنید بنابراین در بازی هایی مانند تیز اندازی و ورزشی که نیاز به سرعت بالایی دارند با کمترین میزان کاهش تاخیز روبرو خواهید شد.

امروزه اکثر تلویزیون های جدید فورکی هستند و X95J نیز در این میان استثنا نیست! کیفیت تصویر 4K در این تلویزیون همراه با Full Array LED BRAVIA XR صحنه های روشن و جذاب را خلق می کند به طوری که جزئیات بیشتری در سایه ها نمایان باشند. این قابلیت می تواند یک پالت رنگی گسترده را بازتولید کند و شما همچنان تجربه صدا و تصویر شگفت انگیزی را در میانه بازی خودتان تجربه نمایید.

تلویزیون گیمینگ A80J سونی

بازی در یک تلویزیون 4K می تواند به معنای واقعی شما را با واژه گیم آشنا سازد، اکنون اگر بخواهید این هیجان تکمیل شود پیشنهاد ما خرید تلویزیون اولد فورکی سونی است. تلویزیون A80J سونی یکی از بهترین اولدهای گیمینگ است که کنتراست سینمایی و رنگ و جزئیات را برای بازی های گرافیکی به ارمغان می آورد؛ همچنین زاویه دید گسترده در این تلویزیون اجازه می دهد افراد متعددی بتوانند همزمان در صفحه نمایش آن بازی کنند. نرخ بازسازی تصویر در این تلویزیون 120 هرتز بر ثانیه است و پورت HDMI2.1 نیز برای آن تعبیه شده است. جا دارد به این نکته اشاره کنیم که زمان تاخیر در صفحه نمایش اولد این تلویزیون نیز تنها 8.5 میلی ثانیه می باشد. تلویزیون سونی A80J یکی از بهترین تلویزین های گیمینگ 2021 این برند شناخته شده است. در کنار این می توان به دیگر مدل های گیمینگ مانند تلویزیون X90J، تلویزیون A90J و تلویزیون سونی X85J اشاره کرد.

3

معیارهای تلویزیون گیمینگ سونی

رزولوشن 4K

بدون شک اجرای بازی در یک تلویزیون فورکی به مراتب بهتر از تلویزیون فول اچ دی است؛ وضوح واقعی در تلویزیون های فورکی بیش از 8 میلیون پیکسل را روی صفحه نمایش می دهد و با به میان آمدن کیفیت 8K اکنون 4K به یک استاندارد تبدیل شده است که امروزه بیشتر تلویزیون های مدرن از جمله تلویزیون های گیمینگ سونی این کیفیت تصویر را پشتیبانی می کنند. تمام تلویزیون های سونی در سال 2021 با رزولوشن 4K تولید شده اند.

رفرش ریت 120 هرتز

نرخ رفرش، میزان تازه سازی تصویر در هر ثانیه است که معمولا یک تلویزیون گیمینگ نباید نرخ رفرش تصویر آن از 120 هرتز کمتر باشد. تلویزیون های گیمینگ سونی قادر به ارائه رفرش ریت تصویر 120 هرتز در پنل 4K هستند که این برای پلی استیشن 5 کاملا ایده آل خواهد بود. برای انتقال نرخ به روزرسانی 120 هرتز در تلویزیون های سونی بدون شک نیاز به پورت HDMI2.1 است به دلیل اینکه کابل های قدیمی HDMI قادر به انتقال این حجم از اطلاعات نیستند.

تاخیر ورودی (Input Latency)

اگر شما یک گیمر حرفه ای باشید میزان تاخیر ورودی در تلویزیون های فورکی گیمینگ و مانیتورها را به درستی درک خواهید کرد. یک تلویزیون گیمینگ نیاز دارد میزان تاخیر ورودی آن در حین بازی بیشتر از 12 میلی ثانیه نباشد البته این تنها برای تلویزیون ها صدق می کند و مانیتورهای گیمینگ در بازار از میزان تاخیر ورودی 1 میلی ثانیه نیز بهره می برند. تلویزیون های گیمینگ سونی با تاخیر ورودی بسیار پایین بهترین گزینه برای اجرای بازی های هیجان انگیز مورد علاقه شما هستند.

4

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم ممکن است یک تلویزیون بسیار بالارده باشد و از همه لحاظ عالی به نظر برسد اما در زمینه گیمینگ ضعیف عمل کند! پس چه باید کرد؟ سوالی که برای بیشتر گیمرها پیش می آید این است که آیا می توان به اطلاعاتی که سایت های تولید کننده روی کاغذ منتشر می کنند اعتماد کرد؟ در پاسخ باید بگوییم تا حدودی بله! به عنوان مثال تلویزیون سونی X95J یکی از بهترین مدل های گیمینگ است که از پورت HDMI2.1 پشتیبانی می کند؛ پس شما با دیدن این مشخصه در می یابید که این تلویزیون در کنار نرخ رفرش 120HZ گزینه مناسبی برای اجرای بازی های هیجان انگیز مورد علاقه تان خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها