کد خبر: 639410
تاریخ انتشار :

نکات کلیدی و حائز اهمیت هنگام خرید مبلمان

نکات کلیدی و حائز اهمیت هنگام خرید مبلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

در سال های اخیر مبلمان به عضو جدایی ناپذیر دکوراسیون های داخلی تبدیل شده است. به همین دلیل امروزه شما کمتر خانه ای را مشاهده خواهید نمود که در طراحی داخلی آن ها از مبل استفاده نشده است. بنابراین به راحتی می توانید میزان اهمیت آن ها را در دکوراسیون های داخلی درک نمایید. اما نکته قابل توجه این است که در سال های اخیر تنوع فوق العاده ای در طراحی و تولید مبل ها به وجود آمده است و این موضوع موجب می شود تا انتخاب بهترین و مناسب ترین مبل ها برای شما سخت تر شود. به طور کلی اگر قصد خرید مبلمان دارید، بهتر است با نکات حائز اهمیت هنگام انتخاب و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن ها به خوبی آشنایی پیدا کنید.

]تاریخچه تولید مبلمان [

به طور کلی از ابتدای تمدن بشری، انسان ها برای برطرف نمودن نیازهای خود عناصر مختلفی را مورد استفاده قرار می دادند. به طور مثال از کنده درختان و یا صخره ها و ... به منظور ایجاد فضایی برای نشستن، خوابیدن و ... فراهم می کردند. جالب این است که مردم در ماقبل تاریخ نیز از مبلمان استفاده می کردند. اما سیر تکاملی مبل ها را می توان به چندین دوره تقسیم بندی نمود. به طور کلی اگر بخواهیم تاریخچه آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. باید بگوییم که مبل ها در سه دوره اولیه، عصر صنعتی و دوران مدرن به تکامل رسیده اند.

]دوران اولیه:[

در این دوران توجه به تزئینات و نمادهای فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. از طرفی حفاری های پارینه سنگی و نوسنگی می توانند سندی برای وجود مبل در این دوره ها باشند. به طور مثال مجسمه ساخته شده از الهه زهره، نشستن او بر تاج و تخت را نشان میدهد. یا مجسمه های دیگری که نشستن افراد را روی صندلی به نمایش می گذارند، می توانند مشخص نمایند که در آن دوران نیز استفاده از مبل رواج داشته است.

]دوران عصر صنعتی:[

در این دوران نیز هدف تولید انبوه مبلمان و احیا نمودن سبک های مختلف بوده است. تکنولوژی و صنعتگران در این دوره طراحی و ساخت مبل ها را سهولت بخشیدند و تلاش کردن تا مبل سازی را به صنعتی رایج در دنیا تبدیل نمایند. البته از معایب مبلمان مورد استفاده در این دوران می توان به عدم توجه به طراحی و تقلیدگرایی در تولید مبل ها اشاره نمود.

]دوران مدرن:[

این دوران پس از جنگ جهانی دوم شروع شد و تکنولوژی، توجه به فرم و عملکرد در طراحی مبلمان مورد توجه قرار گرفت.

6

]تفاوت مبلمان مدرن و کلاسیک [

امروزه از مبلمان در طراحی داخلی بسیاری از فضاها استفاده میشود. اما نکته قابل توجه این است که مبل ها با توجه به ویژگی های آن ها به سبک های مختلفی دسته بندی می شوند. که از محبوب ترین و پرکاربردترین آن ها می توان به سبک مبلمان کلاسیک و مدرن اشاره نمود. این دو سبک هر دو از زیبایی و جذابیت فوق العاده ای برخوردار می باشند. اما از نظر طراحی کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. برای آشنایی با تفاوت این دو سبک بهتر است با ویژگی های هر کدام از آن ها به خوبی آشنایی پیدا کنید.

]مبلمان مدرن:[

این مبل ها در نهایت سادگی طراحی شده اند. اما با وجود سادگی زیبایی و جذابیت خود را حفظ نموده اند. استفاده از این مبل ها برای خانه ها و یا فضاهایی که متراژ کمی دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. از طرفی این مبل ها هرگز از مد نمی افتند و در تمامی دوران از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. استفاده از رنگ های خنثی، پارچه های ساده، عدم استفاده از تزئینات و جزئیات از ویژگی های بارز این سبک است.

]مبلمان کلاسیک:[

مبل های کلاسیک برخلاف سبک مدرن از تزئینات و تجملات بسیار زیادی برخوردار است. در طراحی مبل های کلاسیک از پارچه های فاخر، چوب های طبیعی و یا منبت کاری شده و ... استفاده می شود. به طور کلی این سبک به دنبال نمایش شکوه، عظمت، برتری و گران قیمت بودن خود است.

7

]عوامل موثر در تعیین قیمت مبلمان [

هنگام خرید مبلمان توجه داشته باشید که عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت نهایی آن ها تاثیر می گذارند. بنابراین اگر بودجه مشخصی برای خرید مبل در نظر گرفته اید، بهتر است با عوامل موثر در تعیین قیمت آن ها نیز آشنایی پیدا کنید. از مهم ترین عوامل موثر در تعیین قیمت مبل ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سبک مبلمان نقش موثری در تعیین قیمت آن ها دارد. هرچه در طراحی و تولید مبل ها از تجملات و تزئینات بیشتری استفاده شده باشد، قیمت آن نیز گران تر است.
  • در صورتی که مبل ها وارداتی باشند، قطعا قیمت آن ها بیشتر از مبل هایی است که در داخل کشور طراحی و تولید می شوند.
  • برند تولید کننده مبل می تواند در تعیین قیمت نهایی آن موثر باشد. برخی از برندها قیمت بیشتری برای تولیدات خود در نظر گرفته اند.
  • چوب و یا فلز مورد استفاده در ساخت مبل ها نیز در تعیین قیمت آن موثر است. به طور مثال مبل های ساخته شده با چوب طبیعی بسیار گران قیمت می باشند و از ارزان ترین آن ها می توان به مبل های ساخته شده با نئوپان اشاره نمود.
  • کیفیت فوم مورد استفاده در کفی مبل ها نیز می تواند نقش موثری در تعیین قیمت آن ها داشته باشد.
  • از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت مبلمان می توان به تعداد آن ها، قابلیت تغییر کاربری، محل فروش و نوسانات ارز اشاره نمود.

8

]نکات حائز اهمیت هنگام خرید مبلمان [

  1. به تناسب مبل انتخاب شده و فضایی که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرد، توجه نمایید. تا بتوانید از اشغال فضای بیش از اندازه توسط مبل ها جلوگیری نمایید.
  2. به راحتی و استاندارد بودن طراحی و ارگونومیک مبل ها توجه نمایید.
  3. کیفیت ساخت را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر قرار است ده سال از یک مبل استفاده نمایید، حتما توجه داشته باشید که این مبل می تواند ده سال سالم بماند و کیفیت خود را حفظ کند.
  4. هماهنگی شکل و ابعاد مبلمان با طراحی خانه و وسایل دیگر در فضای مورد نظر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  5. به کاربرد مبل توجه نمایید. به طور مثال قرار است به منظور پذیرایی از مهمان آن ها را مورد استفاده قرار دهید. یا اینکه در نشیمن برای تماشای تلویزیون و استراحت کردن از آن ها استفاده نمایید.
  6. به کیفیت پارچه و جنس بدنه مبلمان توجه نمایید. به طور مثال در صورت عدم توجه به کیفیت پارچه ممکن است پس از مدتی به راحتی آلودگی را جذب خود نماید و یا در صورت نظافت به مرور زمان تغییر رنگ داده و کدر شود.
  7. از دیگر نکاتی که هنگام خرید مبل ها باید مدنظر داشته باشید، هماهنگی رنگ آن ها با سایر اجزای مورد استفاده در دکوراسیون است.

]و اما در پایان حسن به شما همراهان عزیز[

ما به شما پیشنهاد میدهیم حتما برای خرید مبلمان منزل خود از تولید کننده مبلمان که قدمت و تخصص در این زمینه را دارا می باشد خریداری نمایید. که به شما شرکت مبل ویستا را پیشنهاد میدهیم که پاسخگوی حسن سلیقه شما سروران عزیز می باشد مطمئنا بازدید از محصولات این برند نام آشنا بسیار برای شما مثمر ثمر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها