کد خبر: 639418
تاریخ انتشار :

درمان ناباروری در ایران

درمان ناباروری در ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

روش‌های مختلفی برای درمان ناباروری وجود دارد که می‌تواند به زوج‌های نابارور برای فرزند دار شدن کمک کند. ایران یکی از کشورهای پیشرو در زمینه درمان ناباروری در خاورمیانه و جهان است. به همین جهت سالانه هزاران گردشگر سلامت، درمان ناباروری در ایران را برای حل مشکلات ناباروری خود انتخاب می‌کنند.

ایران با بیش از 30 سال سابقه در پژوهش و درمان ناباروری و دارا بودن بیش از 80 مرکز تخصصی درمان ناباروری در شهرهای مختلف یکی از پیشگامان دنیا در درمان مؤثر ناباروری است. مراکز درمان ناباروری در ایران با بهره‌مندی از دانش و تجهیزات به‌روز دنیا، روش‌های مختلف درمان ناباروری را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهند.

سالانه هزاران زوج از سراسر جهان برای درمان ناباروری به ایران سفر می‌کنند. مراکز پیشرفته درمانی در ایران مجموعه کاملی از خدمات درمان ناباروری مانند IUI،  IVF، ICSI ، تخمک اهدایی و ... را به بیماران ارائه می‌دهند. در این مراکز علاوه بر درمان ناباروری، خدمات باروری دیگری مانند تعیین جنسیت جنین، بررسی مشکلات ژنتیکی و ... نیز ارائه می‌شود.

IVF در ایران

لقاح آزمایشگاهی که با عنوان آی وی اف (IVF) شناخته می‌شود، اولین بار در سال 1978 انجام شد و امروزه به یکی از روش‌های استاندار برای درمان بسیاری از اختلالات باروری تبدیل شده است. اولین نوزاد ایرانی حاصل از IVF، در سال 1990 در یزد متولد شد و ایران به پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه دست‌یافت. امروزه ایران از موفق‌ترین کشورهای جهان در استفاده از روش IVF است.

5

IVF یکی از پرکاربردترین روش درمان ناباروری است. مبنای این روش، باروری تخمک در محیط آزمایشگاه است به‌طوری‌که اسپرم و تخمک در خارج از بدن در کنار یکدیگر قرار گرفته و باهم ترکیب می‌شوند. زمانی که تخمک بارور شد، سلول اولیه شروع به تقسیم می‌کند و جنین را شکل می‌دهد. سپس جنین یا جنین‌های حاصله به رحم مادر منتقل شده تا با لانه گزینی در پوشش داخلی رحم به رشد طبیعی خود ادامه دهد.

مراکز درمان ناباروری ایران، به‌عنوان مراکز پیشرو در پژوهش و درمان ناباروری، نیز از روش IVF برای درمان بسیاری از زوجین نابارور استفاده می‌کنند. درحالی‌که کیفیت خدمات در مراکز درمان ناباروری ایران هم‌سطح مراکز پیشرفته دنیاست، اما هزینه آی وی اف در ایران نسبت به بسیاری از مراکز درمانی دنیا و خاورمیانه، پایین‌تر است.

قیمت پایین IVF در کنار کیفیت بالای خدمات درمانی، موجب شده سالانه زوج‌های نابارور بسیاری از کشورهای مختلف مانند عراق، عمان، بحرین، قطر، سوریه، کویت، مصر، لبنان، امارات، پاکستان، استرالیا، کانادا، آذربایجان و ... برای عمل IVF و استفاده از سایر خدمات کمک باروری مانند تعیین جنسیت به ایران سفر کنند.

بااینکه IVF یکی از مؤثرترین روش‌های درمان ناباروری است اما همیشه ناباروری با تجویز دارو یا استفاده از روش‌های پیشرفته درمان ناباروری رفع نمی‌شود. در مواردی که ذخیره تخمدانی خانم کم یا کیفیت تخمک‌ها پایین است، اما رحم و سایر ارگان‌های باروری سالم است تنها راه باروری دریافت تخمک اهدایی از یک داوطلب است. مراکز درمان ناباروری در ایران از اواخر دهه 1990 میلادی، همگام با مراکز پیشرفته دنیا، از اهدای تخمک برای درمان زوجین ناباروری که از ذخیره تخمدانی کم یا کیفیت پایین تخمک‌ها رنج می‌برند استفاده می‌کنند. علاوه بر زوج‌های ناباروری ایرانی، زوج‌های خارجی نیز می‌توانند از خدمات تخمک اهدایی در مراکز درمان ناباروری ایران، برای حل مشکل ناباروری خود استفاده کنند.

مراکز درمان ناباروری در ایران

اولین و مهم‌ترین گام در فرآیند درمان ناباروری انتخاب مرکز درمانی مناسب است. تخصص پزشکان و کادر درمان، به‌روز بودن تجهیزات و کیفیت خدمات ارائه‌شده از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب مرکز درمان ناباروری است. انتخاب درست مرکز درمان ناباروری می‌تواند تأثیر به سزایی در موفقیت فرآیند درمان داشته باشد.

6

بیش از 80 مرکز درمان ناباروری دارای مجوز از وزارت بهداشت در ایران فعالیت می‌کنند که خدمات درمانی باروری و کمک باروری همچون IVF، ICSI، IUI و ... را در بالاترین کیفیت به زوج‌های ناباروری ایرانی و غیر ایرانی ارائه می‌دهند. مراکز درمان ناباروری در تهران، مشهد، یزد، ارومیه، شیراز، تبریز و سایر شهرهای ایران آماده هستند تا به زوج‌هایی که از سراسر جهان به خدمات درمان ناباروری نیاز دارند خدماتی باکیفیت ارائه دهند و در طی این زمان، تجربه‌ای خوشایند و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای آن‌ها بسازند.

هزینه درمان ناباروری در ایران

ایران باکیفیت‌ترین و مؤثرین خدمات درمان ناباروری را در سطح خاورمیانه و جهان ارائه می‌دهد. این در حالی است که هزینه این خدمات مقرون‌به‌صرفه و پایین‌تر از بسیاری از کشورهاست. به‌عنوان‌مثال یک دوره درمان IVF حدود 2000 تا 3500 دلار هزینه دارد که از بسیاری از کشورها ارزان‌تر است.

علاوه بر هزینه درمان، هزینه‌های اقامت نیز برای گردشگران سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است. ازآنجایی‌که ایران یک کشور ارزان برای مسافران خارجی است، داوطلبان درمان ناباروری در ایران مجبور نخواهند بود هزینه زیادی را صرف درمان و اقامت خود در ایران کنند؛ بنابراین زوج‌هایی که ایران را برای درمان ناباروری انتخاب می‌کنند، می‌توانند خدمات عالی درمان و اقامت را با هزینه‌های پایین دریافت کنند.

آنچه باید در مورد درمان ناباروری در ایران بدانید.

امروزه در مراکز درمان ناباروری در ایران از تکنیک‌های متداول همچون تحریک تخمک‌گذاری در خانم‌ها و استخراج اسپرم از بیضه مردان در کنار جدیدترین روش‌های درمان ناباروری استفاده می‌شود که نتایج امیدبخشی را در پی داشته است. مراکز درمان ناباروری در ایران با همکاری بهترین متخصصان درمان ناباروری و بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز دنیا، آماده ارائه خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل اولیه تا مراحل پیشرفته، به کلیه زوج‌های ایرانی و خارجی هستند.

حیات مدتور، یک شرکت تسهیلگر گردشگری سلامت است که به‌صورت تخصصی در زمینه درمان ناباروری در ایران فعالیت می‌کند. این شرکت با همکاری با بهترین پزشکان و مراکز درمان ناباروری در ایران، با شما همراه است تا درمان ناباروری خود را در مرکز درمانی پیشرفته و تحت نظر بهترین پزشکان با خیالی آسوده سپری کنید.

تگ ها:

درمان ناباروری در ایران

آی وی اف در ایران

اهدای تخمک در ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها