کد خبر: 639423
تاریخ انتشار :

تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟

تحصیل در کانادا چه مزایایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟ آیا کانادا کشور مناسبی برای دانشجویان ایرانی است؟ شرایط و هزینه‌های تحصیل در کانادا چه مزیتی نسبت به دیگر کشورها دارد؟ مزایای تحصیل در کانادا را اینجا بخوانید.

انتخاب کشور محل تحصیل یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از مهاجرت تحصیلی باید به آن فکر کنید. بررسی کردن مزایای تحصیل در کشورهای مختلف و مقایسه آنها به شما کمک خواهد کرد تا بهترین کشور را بر اساس شرایط خودتان انتخاب کنید. کانادا از آن کشورهایی است که یک جورهایی به عنوان بهشت دانشجویان خارجی شناخته می‌شود. در این مطلب مزایای تحصیل در کانادا را بررسی خواهیم کرد تا دلیل این موضوع روشن شود.

مزایای تحصیل در کانادا چیست؟

برای بررسی مزایای تحصیل در کانادا باید مواردی مثل سطح علمی، شرایط زندگی، هزینه تحصیل و... را بررسی کنیم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سطح علمی بالا

دانشگاه‌های کانادا را می‌توان جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا دانست. دولت کانادا هزینه بسیار زیادی را در بخش آموزش عالی صرف کرده و امکانات آموزشی در کانادا فوق العاده است. وجود اساتید دانشگاهی معروف و شیوه‌های نوین تدریس باعث شده تا دانشجویان فارغ التحصیل در کشور کانادا از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. از جمله دانشگاه‌های برتر کانادا می‌توانیم به دانشگاه تورنتو و مک گیل اشاره کنیم که در بین 50 دانشگاه برتر دنیا رتبه بندی شده‌اند.

2

اعتبار مدارک دانشگاهی

مدارک دانشگاهی کشور کانادا جزو معتبرترین مدارک دانشگاهی دنیا محسوب می‌شوند. در هر رشته و مقطع تحصیلی که بتوانید مدارک دانشگاه‌های کانادا را بگیرید، آینده شغلی روشنی را پیش رو خواهید داشت. مدارک دانشگاهی کانادا در تمام کشورهای دنیا مورد تایید هستند و بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در لیست مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند.

هزینه‌های مقرون به صرفه

اشتباه نشود! وقتی از مقرون به صرفه بودن حرف می‌زنیم، منظورمان این نیست که تحصیل در کانادا ارزان است! تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا، اوکراین و... هزینه‌های به مراتب بالاتری دارد. اما اگر هزینه تحصیل در کانادا را به نسبت مواردی مثل سطح علمی، اعتبار مدارک، رتبه جهانی دانشگاه‌ها، امکانات آموزشی، آینده شغلی و... بسنجیم، متوجه می‌شویم که تحصیل در کانادا کاملاً مقرون به صرفه است. ضمن اینکه هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان، استرالیا و... ارزان‌تر است.

وجود بورسیه‌های تحصیلی

همانطور که گفتیم، در کانادا هزینه زیادی صرف آموزش می‌شود. دولت کانادا، سازمان‌های خصوصی و دانشگاه‌های این کشور انواع مختلف بورسیه تحصیلی را ارائه می‌کنند. در صورتی که شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشید، می‌توانید تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل در کانادا را تامین کنید.

امکان کار دانشجویی

امکان کار دانشجویی از دیگر مزایای تحصیل در کانادا است. دانشجویان بین المللی این اجازه را دارند تا به صورت قانونی و حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. این موضوع از طرفی کمک می‌کند تا بخشی از هزینه‌های تحصیل دانشجویان تامین شود و از طرف دیگر، باعث شکل گیری ارتباطات کاری و ایجاد رزومه کاری برای آنها خواهد شد.

بازار کار بزرگ

کانادا یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری پایینی دارد. در یکی دو دهه اخیر شاهد رشد حیرت آوری در بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور بوده‌ایم. هر سال استارت آپ‌های زیادی در کشور کانادا شروع به کار می‌کنند و روز به روز نیاز به افراد متخصص در این کشور بیشتر احساس می‌شود. حتی بسیاری از شرکت‌های کانادایی برای رفع این کمبود از نیروی کار ماهر خارجی استفاده می‌کنند.

وجود چنین بازار کار گسترده‌ای باعث می‌شود که آینده شغلی شما در کشور کانادا تضمین شود. با گرفتن مدارک دانشگاهی در کانادا می‌توانید در بهترین شرکت‌های این کشور مشغول به کار شوید و درآمدهای بالایی هم داشته باشید.

3

امکان اخذ اقامت بعد از فارغ التحصیلی

احتمالاً می‌دانید که ویزای تحصیلی شما فقط تا پایان دوران تحصیل اعتبار دارد و پس از آن مجبور به ترک کشور کانادا خواهید بود. اما بعد از فارغ التحصیلی به شما یک سال وقت داده می‌شود تا با پیدا کردن شغل بتوانید اقامت خودتان را در کشور کانادا تمدید کنید.

 با توجه به فرصت‌های شغلی زیادی که در کانادا وجود دارد، پیدا کردن شغل مناسب کار سختی نخواهد بود و می‌توانید اقامت‌تان را تمدید نمایید. ضمن اینکه بعدها می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم کانادا هم اقدام کنید.

محیط چند فرهنگی

یکی از چالش‌های مهم تحصیل در خارج از کشور، سازگاری با محیط جدید و فرهنگ کشور مقصد است. معمولا دانشجویان ایرانی برای سازگار شدن با محیط کشورهای اروپایی دچار مشکلاتی می‌شوند. اما کانادا شرایط متفاوتی دارد و اکثر دانشجویان خارجی خیلی زود با محیط این کشور و فرهنگ آن سازگار می‌شوند.

دلیل اصلی این موضوع هم  به مهاجرپذیر بودن کشور کانادا و محیط چند فرهنگی آن برمی‌گردد که شرایط را برای تازه واردان آسان می‌کند. در کانادا و به ویژه شهرهای بزرگ‌تر آن می‌بینیم که مردم کشورهای مختلف محله‌های خاص خود را دارند. ضمن اینکه ایرانی‌های زیادی هم در شهرهای مختلف کانادا زندگی می‌کنند و این موضوع هم در سازگاری دانشجویان ایرانی با محیط تاثیرگذار است.

کیفیت بالای زندگی

کانادا از لحاظ شاخص‌های کیفیت زندگی جزو 10 کشور برتر جهان قرار می‌گیرد. امکانات عالی در زمینه آموزش، بهداشت و درمان، خدمات رفاهی و تفریحی باعث شده تا مردم زیادی در سرتاسر دنیا آرزوی زندگی در این کشور را داشته باشند. بسیاری از این خدمات و امکانات با قیمت کمتری نسبت به کشورهای پیشرفته هم تراز کانادا در اختیار افراد گذاشته می‌شود. ضمناً کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا هم محسوب می‌شود و زندگی در این کشور کیفیت بالایی دارد.

امکان همراهی خانواده

دانش آموزان زیر 18 سال این امکان را دارند تا والدین خود را در مدت تحصیل در کانادا در کنارشان داشته باشند. همچنین دانشجویان کانادایی هم می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن اقامت کانادا برای اعضای خانواده‌شان دعوت نامه بفرستند.

 از طرفی، دانشجویان بین المللی در کانادا می‌توانند مقدمات اخذ ویزای کانادا را برای همسرانشان فراهم کنند. بنابراین اگر ازدواج کرده باشید و ویزای تحصیلی کانادا را بگیرید، می‌توانید بعد از مدت کوتاهی همسر خود را هم به کانادا بیاورید.

همانطور که می‌بینید مزایای تحصیل در کانادا آنقدر زیاد بوده که دانشجویان خارجی را متقاعد کند تا به آمریکای شمالی بروند و در این کشور زیبا تحصیل کنند. اما دقت داشته باشید که مواردی مثل هزینه‌های تحصیل، امکانات دانشگاه، کیفیت زندگی، موقعیت‌های کاری و... بستگی به انتخاب‌های شما دارد. رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و شهری که در آن زندگی می‌کنید روی همه این موارد تاثیرگذار خواهد بود.

موسسه مهاجرتی لتسگویونی شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را به خوبی برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند. بر همین اساس، شما می توانید برای گرفتن مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا با کارشناسان لتسگویونی تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها