کد خبر: 639765
تاریخ انتشار :

رمزارز سوشی سواپ چیست و چگونه سوشی سواپ بخریم؟

رمزارز سوشی سواپ چیست و چگونه سوشی سواپ بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگر با صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتماً نام سوشی سواپ را شنیده‌اید. سوشی سواپ که در واقع رقیب صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ محسوب می‌شود، یکی از برترین پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. به طور مختصر، دیفای به انجام امور مالی به صورت غیرمتمرکز و با استفاده از قراردادهای هوشمند اشاره دارد؛ به نحوی که هیچ نهاد یا شخص ثالثی کنترل امور را در دست نداشته باشد.

در واقع، سوشی سواپ یک فورک از یونی سواپ است که در مدت کمی توانست مورد توجه زیادی قرار گیرد. همان طور که می‌دانید، صرافی یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. در این صرافی خبری از دفتر سفارشات نیست و کاربران بدون حضور واسطه‌ها از طریق استخرهای نقدینگی به انجام معامله پرداخته و نیازی به احراز هویت نیز ندارند.

صرافی‌های غیرمتمرکز از یک روش به نام بازارساز خودکار استفاده می‌کنند و ارائه‌دهندگان نقدینگی سرمایه خود را به استخرهای نقدینگی منتقل کرده و در مقابل از کامزد معاملات سهم می‌برند.

داستان سوشی سواپ از کجا پیدا شد؟

پس از آنکه صرافی یونی سواپ به موفقیت رسید، صرافی سوشی سواپ به عنوان نسخه بهبودیافته و کاربرپسندتری نسبت به یونی سواپ توسعه پیدا کرد. این صرافی که توسط دو توسعه‌دهنده ناشناس به نام‌های 0xMaki و شف نومی ساخته شد، از یک توکن گاورننس به نام سوشی (Sushi) پشتیبانی می‌کند تا به دارندگان این توکن قدرت حاکمیت و تصمیم‌گیری ارائه کند. صرافی سوشی سواپ با ارائه مشوق‌های بیشتر به ارائه‌دهندگان نقدینگی باعث مهاجرت نقدینگی از صرافی یونی سواپ به سوشی سواپ شد. از این اتفاق به نام حمله خون آشام نام برده می‌شود که طی آن بیش از 1.14 میلیارد دلار از 1.9 میلیارد دلار دارایی‌های دیجیتال قفل شده در صرافی یونی سواپ به این پلتفرم جدید انتقال یافت. همچنین، سوشی سواپ به گونه‌ای طراحی شده که پذیرندگان اولیه این پروتکل 10 برابر بیشتر از افرادی که بعداً به این صرافی می‌پیوندند، توکن سوشی دریافت می‌کنند.

هر چند که در آن زمان، صرافی یونی سواپ نیز برای مقابله با این مهاجرت نقدینگی اقدام به عرضه توکن یونی کرد، اما توکن سوشی توانست در مدت کوتاهی رشد قابل توجهی را در قیمت تجربه کند.

2

عرضه سوشی سواپ نامحدود است، به این دلیل که ارائه‌دهندگان نقدینگی انگیزه لازم برای دریافت پاداش را داشته باشند. سوشی سواپ از زمان عرضه در سال 2020 در صرافی‌های بزرگی همچون بایننس نیز لیست شده است و در مدت کوتاهی توانست بیش از 4000 درصد رشد کند و بالاترین قیمت تاریخی ثبت شده برای آن 23.43 دلار است.

سوشی سواپ اگرچه در طول عمر کوتاه خود فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت و یک بار توکن‌های سوشی توسط شف نومی فروخته شد و باعث کاهش قیمت بازار آن شد، اما پس از مدتی وی توکن‌ها را برگرداند و از سوشی سواپ فاصله گرفت و آن را به افراد دیگری سپرد که توسط فرآیند حاکمیت تأیید شوند.

اکنون، صرافی سوشی سواپ توسط شرکت‌های بزرگی حسابرسی شده و کدهای آن مورد بازبینی قرار گرفته است. استخرهای نقدینگی سوشی سواپ به فراهم کنندگان نقدینگی، توکن‌های SLP می‌دهد که برای کشت سود (yield farming) و بهره‌گیری از بازده سالانه استفاده می‌شوند.

3

 

از کجا سوشی سواپ بخریم؟

خرید سوشی سواپ در صرافی‌های غیرمتمرکز و متمرکز امکان‌پذیر است. اما همان طور که می‌دانید همچنان کارمزد در صرافی‌های غیرمتمرکز برای کاربران عادی زیاد بوده و به صرفه نیست. صرافی‌های خارجی نیز محدودیت‌های زیادی را برای کاربران بسیاری از کشورها اعمال کرده و خطر مسدود شدن حساب کاربران در آنها بالاست.

از این رو، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید سوشی سواپ، خرید تتر و خرید ارزهای دیجیتال دیگر یک صرافی امن داخلی را انتخاب کنید. کوین نیک مارکت یک پلتفرم معاملاتی بدون واسطه است که قیمت در آن آن توسط صرافی تعیین نشده بلکه به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. در صرافی کوین نیک مارکت می‌توانید با حداقل 100 هزار تومان از میان ده‌ها ارز دیجیتال، رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. در ضمن یک کیف پول امن نیز در اختیار شما قرار داده می‌شود تا برای نگهداری رمز ارزها استفاده کرده و نیازی به پرداخت کارمزد انتقال شبکه نداشته باشید.

ثبت نام و احراز هویت در کوین نیک مارکت در عرض چند دقیقه انجام شده و در صورت صحت مدارک، همان روز تأیید می‌شود. تیم پشتیبانی کوین نیک مارکت نیز به صورت 24 ساعته به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها