کد خبر: 639772
تاریخ انتشار :

آسان ترین راه برای پاک کردن لکه گیلاس از روی مبل

آسان ترین راه برای پاک کردن لکه گیلاس از روی مبل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هنگامی که به طور تصادفی گیلاس از دست خودتان یا کودک خردسال تان بر روی مبلمان گران قیمت می ریزد، معمولا حذف آن با روش های معمولی کمی چالش برانگیز خواهد بود. اما خوشبختانه برای حذف لکه گیلاس از روی مبلمان یا کاناپه خود، می توانید به راحتی از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

مایع ظرفشویی به دلیل قابلیت لکه بری و دارا بودن سوفاکتانت هایی که به آن اجازه می دهد تا لکه ها را به سرعت حل کرده و از بین ببرد، می تواند به خوبی لکه را از روی مبلمان شما پاک کند.

دقت کنید مهم ترین نکته برای پاک کردن لکه گیلاس از مبل، اقدام سریع است.

در این مقاله قصد داریم تا روش پاک کردن لکه گیلاس از روی مبلمان را به شما آموزش دهیم.

8

تمیز کردن لکه گیلاس از مبلمان

درواقع تفاوتی نمی کند که مبل شما استیل، راحتی، کاناپه یا حتی شزلون باشد. به هرحال شما برای پاک کردن لکه گیلاس از روی پارچه رو مبلی خود، می توانید روش ذکر شده در این مقاله را به کار ببرید یا از خدمات مبل شویی قالیشویی شادآباد استفاده کنید.

برای این منظور، مراحل زیر را به دقت طی کنید:

1.گیلاس اضافی را پاک کنید

    با استفاده از یک چاقوی کند که اصطلاحا به عنوان چاقوی کره خوری شناخته می شود، سعی کنید باقی مانده گیلاس را از روی مبل بلند کنید. با این کار می توانید از پخش شدن بیشتر لکه جلوگیری کنید.

در حین برداشتن گیلاس، دقت کنید که گیلاس له شده روی سایر قسمت های مبل مالیده نشود. هرچه با دقت بیشتری این کار را انجام دهید، لکه راحت تر از مبل پاک می شود.

2.رطوبت لکه را جذب کنید

به کمک یک یا چند دستمال کاغذی ( بسته به میزان لکه) رطوبت اضافی لکه را جذب کنید. رطوبت اضافی درواقع همان آب گیلاس است که در صورت عدم اقدام سریع، وارد الیاف روکش میلمان می شود. دقت کنید که هر چه زودتر این کار را انجام دهید، از نفوذ لکه به داخل بافت رومبلی جلوگیری خواهید کرد.

3.محلول تمیز کننده خانگی آماده کنید

  یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 1 فنجان آب گرم به خوبی ترکیب کنید. محلول تهیه شده را به کمک یک قاشق روی محل لکه بزنید. برای راحت تر و بهتر انجام شدن کار، می توانید محلول را درون یک بطری اسپری دار بریزید و بر روی محل لکه مبل اسپری کنید.

همچنین می توانید محلول را در یک ظرف بزرگ بریزید و یک دستمال را در آن غوطه ور کنید. پس از اینکه دستمال مرطوب شد، آن را خارج کرده و کاملا فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس دستمال را بر روی لکه بزنید.

9

4.لکه را با محلول پاک کنید

دقت کنید که تمیز کردن را از لبه ها به سمت مرکز انجام دهید. همچنین از مالش دادن لکه خودداری کنید و با حرکات فشار دادن رو به پایین و چرخاندن، لکه را پاک کنید. با این روش ها از پخش شدن بیشتر لکه جلوگیری خواهید نمود.

دقت کنید که پس از هربار تمیز کردن لکه، قسمت دیگری از پارچه را استفاده کنید تا بخش های آلوده شده پارچه، باعث کثیف شدن قسمت های تمیز مبل نشود.

 قالیشویی خواجه عبدالله انصاری بهترین و حرفه ای ترین قالیشویی ارائه دهنده خدمات مبل شویی در منزل است.

5.مراحل 3 و 4 را تا پاک شدن لکه تکرار کنید

تمیز کردن به کمک محلول تهیه شده را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا از روی مبل محو شود.

6.محل لکه مبل را بشویید

    هنگامی که لکه دیگر قابل مشاهده نیست، ناحیه تحت درمان را بشویید.

حتما می دانید که شستن پارچه رومبلی به کمک دستمال نم دار شده با آب انجام می شود. برای این منظور، یک ظرف پر از آب را بردارید. دستمال را درون آن فرو کرده و سپس آب اضافی آن را خارج کنید. دستمال را بر روی محل لکه بکشید تا مایع شوینده و مابقی لکه گیلاس پاک شود. همچنین می توانید با یک بطری اسپری پر شده از آب ولرم نیز این کار را انجام دهید.

در این مرحله نیز از مالش دادن لکه خودداری کنید تا مواد به عمق الیاف پارچه نفوذ نکند.

7.خشک کنید

خشک کردن یکی از مراحل مهمی است که هرگز نباید آن را فراموش کنید. خشک نکردن کامل مبلمان پس از تمیز کردن آن، می تواند منجر به پوسیدگی پارچه یا سفیدک زدن آن شود. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید یک حوله تمیز و خشک یا یک دستمال تمیز و آبگیر بردارید و با ضربات آهسته و فشار دادن های کوتاه، آب اضافی پارچه را جذب کنید.

چنانچه با انجام دادن مراحل بالا، لکه گیلاس هنوز  از روی مبلمان تان پاک نشده، از خدمات قالیشویی ستاری کمک بخواهید.

مبل شویی در محل

استفاده از خدمات مبل شویی در منزل، یکی از روش های آسان و مفیدی است که در سال های اخیر توانسته به خوبی جایگزین روش های سنتی تمیز کردن مبلمان باشد. مبلمان شما از هر نوعی که باشد، به راحتی می توانید با استفاده از خدمات قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده خواجه عبدالله انصاری آن را تمیز و نو کنید.

شستشوی مبلمان در منزل با استفاده از خدمات قالیشویی محدوده ستاری تهران، می تواند فعالیت های شما را سرعت بخشیده و محیطی آرام و تمیز را برای منزل یا محل کار شما ایجاد نماید.

10

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در سراسر تهران و کرج، شعبات مختلفی دارد که می تواند خدمات مبل شویی در محل را در سریع ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت به شما ارائه نماید. شما می توانید بدون نگرانی بابت نوع مبلمان خود، از خدمات مبل شویی در منزل ما که توسط تکنسین های حرفه ای و دستگاه های پیشرفته انجام می شود، استفاده نمایید.

تمامی خدمات ما با ضمانت نامه معتبر قالیشویی ارائه می شود. برای سفارش آنلاین مبل شویی در منزل خود می توانید وارد پورتال مجموعه توحید شده و از بخش ثبت سفارش خدمات ما، به راحتی خدمات شستشوی مبلمان در منزل را دریافت نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها