کد خبر: 640046
تاریخ انتشار :

انواع عایق الاستومری رولی و کاربردهای آن

انواع عایق الاستومری رولی و کاربردهای آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و منابع طبیعی و کاهش گازهای گلخانه‌ای در هنگام استفاده از انرژی فاکتور‌های بسیار مهمی در جهت حفظ محیط زیست بشمار می‌روند، که با استفاده از عایق‌های الاستومری تا حد زیادی قابل دستیابی‌هستند.

امروزه عایق الاستومری سلول بسته انعطاف‌پذیر، از ملزومات پر‌کابرد در عایق‌کاری حرارتی و برودتی در تاسیسات هستند. تا جایی که انجمن ملی عایق کاری (NIA)، انجمن مهندسان گرمایشی ، برودتی و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) و انجمن ملی آتش نشانی (NFPA) در جهت انتخاب عایق مناسب و نحوه اجرای صحیح آن‌ دستورالعمل هایی ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

عایق‌های الاستومری شامل عایق الاستومری رولی و عایق الاستومری لوله‌ای هستند، از این عایق‌ها در موارد مختلفی از قبیل پوشش انتقال‌دهنده آب داغ خانگی تا تجهیزات اصلی مکانیکی ساختمانی نظیر کولرهای آبی، چیلرها و تجهیزات انتقال هوا استفاده می‌شود.در ادامه به بررسی، انواع، ویژگی و کاربرد‌های‌ این مدل از عایق الاستومری می‌پردازیم.

عایق الاستومری رولی

15

به طور معمول مواد تشکیل‌دهنده این عایق بر اساس ترکیبی از پلی وینیل کلراید (PVC) و نیتریل بوتادین رابر (NBR) به همراه نوعی ماده شیمیایی می‌باشد. وجود هالوژ‌ن‌ها در ساختار این محصول باعث شده بود تا خاصیت اشتعال‌پذیری آن بالا برود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد آن هستیم با تغییرات که در میزان مواد مبتنی بر PVC، مشکلات احتمالی مربوط به محصولات حاوی هالوژن، از بین رفته است. و توانسته ‌است تا حد مطلوبی شاخص‌های استاندارد‌های مربوط به چگونگی عملکرد تجهیزات ساختمانی در موقع حریق را برآورده کند.

ویژگی‌های 

این عایق با توجه به ماهیت خود یک عایق سلول بسته انعطاف‌پذیر است که به عنوان یک عایق حرارتی و برودتی در صنایع مختلف استفاده گسترده دارد. ماهیت سلول بسته بودن این عایق  مانع از اتلاف حرارت شده و از تجمع رطوبت که منجر به ایجاد کپک و قارچ می‌گرددجلوگیری می‌کند.

این عایق، جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های قدیمی همانند پشم شیشه محسوب می‌گردد، چراکه علارغم ویژگی های منحصر به فرد خود، بدلیل راحتی نصب، تنوع در ضخامت و قابلیت بکارگیری در فضاهای داخلی و خارجی، طیف عملکردی بسیار وسیعی را فراهم نموده است.

پوسته محکم عایق‌های الاستومری رولی، آن‌ها در مقابل ضربات و شرایط سخت محیطی مقاوم کرده از طرفی مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و کندی در تخریب این مدل عایق را به گزینه‌مناسبی برای نصب در محیط‌های خارجی و داخلی تبدیل کرده است.

کاربردها 

عایق‌بندی نقش مهمی در خانه‌ها و ساختمان‌ها دارد و بهینه‌سازی مصرف انرژی از طریق استفاده از عایق الاستومری  برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مالی، می‌توانید یکی از بهترین‌ راه‌های پیش‌رو باشد. از این رو با توجه به طیف گسترده کاربر د این محصولات عمده‌ استفاده‌ آن‌ها در بخش‌های زیر است:

  • خطوط لوله سرد و گرم
  • کانال‌های تهویه مطبوع
  • سیستم‌های تبردی
  • سیستم‌های گرمایشی
  • مخازن

انواع عایق الاستومری رولی

16

عایق‌های الاستومری رولی با توجه به نوع کاربرد در انواع عایق الاستومری رولی ساده، عایق الاستومری رولی پشت چسبدار، عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم، عایق الاستومری رولی پشت چسبدار با روکش آلومینیوم و عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک و عایق الاستومری صوتی ساده و موجدار عرضه می‌گردند.

عایق الاستومری رولی ساده

عایق‌های الاستومری رولی ساده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای عایق‌کاری سیستم‌های تاسیساتی که در فضاهای داخلی استفاده می‌شوند، هستند. از طرفی با توجه به قیمت گزینه مناسبی برای عایق کاری لوله های با قطر بزرگ محسوب می گردند.

عایق الاستومری رولی ساده پشت چسبدار

عایق رولی پشت چسبدار، باعث افزایش سرعت در مراحل نصب، برای پروژه‌های صنعتی و ساختمانی است. سایر عایق‌های قدیمی همانند پشم‌شیشه، زمانبر بوده عوارض پوستی و تنفسی عمده ایی برای نصابان ایجاد می کند، از این این عایق‌ها با ویژگی‌های خاصی که دارند موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی می شود توصیه می گردد. عایق های الاستومری برای استفاده از در محیط های داخلی هیچ گونه نیازی به روکش ندارند، اما در کاربردهای خارجی توصیه می گردد از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم استفاده گردد. این عایق با روکش آلومینیومی به دلیل مقاومت در برابر تغییر شرایط آب و هوایی، تغییرات اقلیمی و اشعه UV، ضربه‌های مکانیکی و مواد خورنده و... برای استفاده در فضای بیرون انتخاب مناسبی است. این عایق‌ها برای مخازن، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و لوله‌های سرد و گرم، استفاده می‌شوند.

عایق الاستومری رولی پشت چسب‌دار با روکش آلومینیوم

جهت عایق‌کاری سطوحی که نیاز به مقاومت در برابر صدمات فیزیکی و یا نور مستقیم خورشید را دارند از عایق رولی با روکش آلومینیوم استفاده می‌کنند.برای سرعت بخشیدن به پروسه نصب و اجرا، این عایق بصورت چسبدار نیز عرضه می‌گردد.

عایق الاستومری رولی با روکش پروتکت بلک

جهت عایق‌کاری سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایشی و گرمایشی در محیط هایی که رطوبت نسبتا بالایی دارند و یا در محیط‌هایی که در معرض آلودگی سطحی بسیاری هستند از ای نوع عایق با روکش پروتکت بلک استفاده می‌نمایند.

عایق الاستومری صوتی ساده و موجدار

در مراکز صنعتی و مسکونی، برای محدود کردن انتقال صدا از دیوارها، سقف، کف و … به فضای پیرامون می توان از عایق الاستومری صوتی استفاده کرد. این عایق بدلیل سطح متخلخل و ساختار سلولی خود،نقش قابل توجهی در کاهش اصوات مزاحم داشته و مانع از ورود سر و صدای ناخواسته به فضای داخلی ساختمان می‌گردد.

مشتریان محترم انواع عایق‌‌های الاستومریک مانند عایق‌‌ الاستومریک رولی، عایق‌‌ الاستومریک لوله‌ای، عایق الاستومریک صوتی ساده و موجدار، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری و دیگر محصولات جانبی را می‌توانید‌ از طریق سایت الستومری یا تماس با ۰۲۱۸۸۲۴۳۱۰۶ با مشاوره رایگان و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها