کد خبر: 640138
تاریخ انتشار :

ویزای قطر

ویزای قطر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آیا تا به حال به قطر سفر کرده اید؟ چقدر در مورد کشور قطر اطلاعات دارید؟ اگر به قصد سفر به قطر یا آشنایی بیشتر با این سرزمین این مطلب را انتخاب نموده اید، پیشاپیش از حسن توجه شما به مجموعه سفرهالیدی صمیمانه قدردان و سپاسگزاریم. مجموعه سفرهالیدی با سال ها تجربه به عنوان کارگزار مستقیم و رسمی اخذ ویزای قطر جهت خدمت به هموطنان عزیز ارائه دهنده کلیه خدمات سفر  به قطر شامل ویزای قطر، رزرو هتل، بلیط پرواز رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، دعوتنامه کاری و... با برترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها می باشد. برای آشنایی بیشتر با کشور قطر و خدماتی که از مجموعه سفرهالیدی در زمان سفر به قطر می‌توانید دریافت نمایید، در ادامه با ما همراه شوید.

 در شرایط جدید سفر به قطر بعد از بلامانع شدن سفر به این کشور، هموطنان عزیز با ارائه کارت واکسن سینوفارم، آسترازنکا، مدرنا، فایزر و جانسون و همچنین تست پی‌سی‌آر در بدو ورود به قطر، اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت.

کشور قطر نیز با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان از ورود گردشگران خارجی به خاک کشورش به سان همه کشورها جلوگیری نمود، اما در جدیدترین اخبار خوشبختانه مطلع شدیم که به تازگی مرزهای قطر نیز مانند برخی دیگر از کشورها به روی گردشگران واکسینه شده طبق مقرراتی بازگشایی شده است. خبر دیگر اینکه تا همین لحظه کشور قطر موفق به واکسینه کردن 80 درصد از جمعیت ساکن در این کشور شده است، که این موضوع ایمنی بهداشتی گردشگران خارجی را به طور نسبی تضمین می‌کند و گردشگران عزیز با نگرانی کمتر و آسایش خیال قادر به سفر به قطر می باشند.

پیش تر در سال 2017 شاهد آن بودیم که دولت قطر، ورود شهروندان 80 کشور دنیا را به خاک سرزمینش منع نموده بود، اما جالب آنکه در همان زمان نام کشور عزیزمان ایران در این فهرست بلند بالا جای نداشت.

با شیوع ویروس کرونا، قطر نیز مرزهایش همانند دیگر کشورها بسته شد تا با واکسینه شدن حداکثری در جهان، شاهد بازگشایی مجدد مرزهای این کشور شویم.

براساس اخبار اعلام شده از سوی دولت قطر، هموطنان عزیز جهت دریافت ویزای توریستی قطر با در دست داشتن گذرنامه با اعتبار شش ماه، بلیط رفت و برگشت مطابق با تاریخ رزرو هتل، بیمه مسافرتی پزشکی، کارت واکسیناسیون طبق برندهای مذکور که مربوط به 14 روز گذشته باشد اقدام به اخذ ویزای قطر نمایند.

لازم به ذکراست که انجام تست آنتی بادی برای مسافرانی که واکسن سینوفارم زده اند، الزامی است. همچنین توجه داشته باشید مسافرانی که بالای 12 سال سن دارند حتما باید تست پی سی آر خود را تا 72 ساعت پیش از پرواز، از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.

به علاوه متقاضیان سفر به قطر باید پیش از سفر اقدام به ثبت نام درسایت زیر نموده و تاییدیه لازم را دریافت نمایند.

WWW.EHTERAZ.GOV.QH

در نظر داشته باشید که مسافرانی که به هر دلیل واکسینه نشده وارد خاک قطر شوند، طبق مقررات مدت 7 روز در هتل قرنطینه می‌‌شوند.

در ادامه با کشور قطر بیشتر آشنا خواهیم شد؛

آبهای گرم خلیج همیشه فارس در سواحل جنوبی خویش کشور ثروتمند، برفراز و خوش آتیه‌ی قطر را که امروزه در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچون نگینی گرانبها می درخشد، جای داده است. با توجه به پتانسیل کشور قطر و ارتباطات دولتمردان قطری با ابرقدرت‌های اقتصادی و سیاسی جهان و همچنین همت و پشتکار ملت قطر برای پیشرفت، رشد چشمگیر و تحولات اقتصادی و سیاسی کشور قطر پس از اکتشاف نفت و گاز در این سرزمین دور از ذهن نبود. اما این پایان ماجرا نیست؛ به گونه ای که قطری‌ها که پیش‌تر در کنار کشاورزی و ماهیگیری اقتصادی برپایه صنعت نفت داشتند و قادر بودند با درآمد سوخت های فسیلی سالیان سال در رفاه کامل به سر ببرند، جهت گریز از اقتصاد تک قطبی مبتنی بر نفت و گاز پا را فراتر نهادند و با بهره‌گیری از امکانات و سرمایه های داخلی و خارجی کشور به صنعت گردشگری قطر نیز رنگ و بوی تازه‌ای بخشیدند تا جایی که امروزه علاوه بر مشاهده بافت های سنتی قطر با بافتی مدرن، کم نظیر و خیره کننده مواجه می‌شویم که از برترین مقاصد توریستی جهان به شمار می رود. برج ها و سازه های سر به فلک کشیده در کنار هتل های لوکس، جاذبه های مدرن و پویای شهری، کوچه و خیابان های پر جنب و جوش، فرودگاه‌های مدرن و مجهز به استانداردهای ممتاز جهانی، کشتی‌های تفریحی، پارک های آبی، سواحل شنی زیبا، جاذبه های گردشگری خاص مانند جزیره مروارید، صحرا و کویر چشم نواز، همه و همه مجموعه‌ای حیرت آور و شگفت انگیز برای هر گردشگر مشتاق و علاقه‌مند رقم خواهد زد. قطری‌ها علاوه بر بازگشایی درهای کشورشان به روی سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، خودشان نیز در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و بلژیک سرمایه‌گذاری های کلانی انجام داده‌اند، و با مدیریت صحیح دارای بهترین ذخایر ارزی در صندوق دولت هستند. این روزها شهر دوحه به یکی از مقاصد لاکچری برای توریست‌های خارجی تبدیل شده و با داشتن جاذبه‌های متعدد یکی از جذاب‌ترین شهرهای گردشگری در خاورمیانه محسوب می‌شود. جزیره مصنوعی مروارید قطر به سان جزیره پالم امارات، مصنوعی است و در سواحل شهر دوحه در دهانه غربی خلیج فارس با مساحت ۴۰۰ هکتار واقع شده است. به علاوه این جزیره در 20 کیلومتری فرودگاه بین المللی "حمد" استقرار یافته است. ساخت این جزیره در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. این جزیره دارای ۱۳ جزیره کوچک است که ۱۵ هزار واحد مسکونی شامل آپارتمان و ویلای فوق لوکس و مدرن و تعداد 350 فروشگاه متنوع در آن جای دارد. نکته قابل توجه اینکه این ۴۰۰ هکتار جزیره ۳۲ کیلومتر ساحل به سواحل کشور قطر افزود. این جزیره ساخته شده به دست بشر دارای خانه، ویلا، هتل، مراکز خرید، مراکز تفریحی و رستوران‌های بسیار مدرن است.پروژه « دوحه لند» که در قطر به عنوان « قلب دوحه» از آن یاد می‌شود یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های اجرایی و در حال ساخت قطر است و به عنوان بخشی از چشم‌انداز سال ۲۰۳۰ قطر به حساب می‌آید.

2

 پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور به ویژه پس از برگزاری جام جهانی 2022 که به میزبانی قطر برگزار خواهد شد ، از قطر در جهان بیشتر شنیده شود. از جمله جاذبه های معروف و خاص قطر آکادمی ورزشی اسپایر قطر واقع در شهر دوحه است. این آکادمی در سال ۲۰۰۴ با هدف گسترش و ارتقای سطح ورزش در کشور قطر تأسیس شد و در حال حاضر یکی از مجهزترین کمپ‌های ورزشی جهان به شمار می رود، که میزبان تیم های ورزشی مطرح جهان به ویژه تیم های فوتبال مطرح در رده‌های ملی و باشگاهی از جمله رئال مادرید ، بارسلونا، تیم ملی اسپانیا و همچنین به دفعات تیم ملی فوتبال ایران و تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال بوده است.

3

حال با توجه به ذهنیتی که از قطر پیدا کردیم می توانیم با مقاصد مختلف به این کشور سفر کنیم، اما نخستین گام در سفر به قطر چیست ؟ چه مدارکی مورد نیاز است ؟ چه اقداماتی باید انجام دهیم ؟ آیا لازم است تماس بگیریم ؟ چطور و چگونه ؟یا بدون تماس هم می توانیم خدمات دریافت نماییم ؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

طبیعتا نخستین گام برای سفر به قطر، اخذ ویزای قطر است، به عبارتی ویزا از مهمترین ارکان سفر به شمار می رود و چه بهتر که اخذ ویزا در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب ترین قیمت دریافت شود. مسلما اخذ ویزا با چنین شرایطی مستلزم داشتن تیمی مجرب و کاردان است. برای تحقق یافتن این مهم، نام مجموعه سفرهالیدی را به خاطر بسپارید. جهت اخذ ویزای کشورهای مختلف و به ویژه ویزای قطر، مجموعه سفرهالیدی انتخاب مناسبی خواهد بود چرا که به صورت غیرحضوری با پرداخت امن آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توانید کلیه خدمات سفر به قطر را از کارگزار رسمی و مستقیم اخذ ویزای قطر دریافت نمایید.

حال اگر به دنبال گرفتن ویزای قطر هستید و بر این باورید که کاری دشوار در پیش دارید، باید آگاه باشید که چنین نیست و فقط کافی است با ما تماس بگیرید تا ما برای کلیه امور مربوط به اخذ ویزا اقدام نماییم.

بدون شک نوع ویزای قطر با هدف از سفر به این کشور رابطه مستقیم دارد و  تعیین کننده نوع ویزای قطر می باشد. از این رو ویزای قطر دارای انواع مختلفی شامل ویزای توریستی قطر برای گردشگران خارجی، ویزای کار قطر برای متقاضیان کار از ملل مختلف، ویزای تحصیلی قطر برای علاقه مندان به تحصیل ، ویزای ترانزیت قطر برای مسافرانی که مقصد نهایی آن ها کشور قطر نیست و فقط از این کشور عبور می کنند. در ادامه به توضیح مهمترین ویزاهایی که از سفرهالیدی  پیش از سفر به قطر می توانید دریافت کنید، خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی قطر

ویزای توریستی 30 روزه قطر در حال حاضر به صورت الکترونیک صادر نمی‌شود و در حال حاضر با داشتن تاییدیه ورود قطر که توسط شرکت سفر هالیدی انجام می گردد در بدو ورود در فرودگاه دوحه با هزینه 110 ریال قطری صادر می گردد.

جهت کسب تاییدیه ورود به قطر از وزارت بهداشت این کشور مدارکی مانند اسکن پاسپورت، کارت واکسیناسیون که 14 روز از تزریق دومین دوز گذشته باشد و تست PCR  که کمتر از 72 ساعت قبل از پرواز انجام می گردد به شرکت سفرهالیدی داده و سپس منتظر صدور تاییدیه خواهید بود.

ویزای کار قطر

اما فلسفه ویزای کار قطر در این روزها از کجا نشأت می‌گیرد ؟ و چرا وزارت کار قطر اقدام به جذب نیروی کار در تمامی بخش ها نموده است ؟ پاسخ این پرسش‌ها بسیار واضح است. کشور ثروتمند قطر به نسبت جمعیت اندک و به سبب داشتن منابع غنی نفت و گاز، شهروندانش در رفاه زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری در این کشور به شدت پایین است. از این رو دولت قطر جهت رفاه هرچه بیشتر شهروندانش ترجیح می دهد که شهروندان قطری با ایجاد فرصت های شغلی از دیگر ملیت ها در انجام کارها بهره ببرند و به علاوه دولت قطر نیز به این امر کمک نموده و با طرحها و پروژه های عظیم  در حال ساخت و بهره‌برداری در قطر، فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد نموده است و با در نظر گرفتن دستمزدهای قابل ملاحظه از نیروهای کار مجرب و متخصص استقبال می نماید.

 دستمزدهای پرداختی به نیروهای کار در قطر براساس ریال قطری تعیین  می شود، مثلا دستمزد یک پزشک در ماه برابر 22000 ریال قطری، یک پرستار 8000 ریال قطری، یک معلم 9500 ریال قطری و یک کارگر ساده 3970 ریال قطری است. اگر هر ریال قطر را در زمان نگارش این مطلب حدود 8000 تومان ایران در نظر بگیریم، حداقل دستمزد در کشور قطر بیش از 30 میلیون تومان در ماه می شود که مبلغ قابل ملاحظه ای به شمار می‌رود. جهت اخذ ویزای کاری قطر همانند دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مثل امارات متحده عربی (ویزای کار دبی) نیازمند یک کفیل یا اسپانسر هستید تا تمامی مراحل اخذ ویزای کار قطر را انجام دهد. ویزای کار قطر در ابتدای صدور دارای شش ماه اعتبار و شش ماه اقامت است و به صورت یکبار ورود صادر می شود، هم‌چنین  مدت صدور دعو تنامه کاری قطر ۱ الی ۲ روز زمان نیاز دارد تا آماده شود. البته پس از تایید دولت قطر و مشغول به کار شدن متناسب با نوع ویزا و شرایط کارفرما از ۶ ماه تا ۲ سال متناسب با ویزای کار می‌توانید به کار خود ادامه دهید، این نوع ویزا بصورت ویزای  Work Businessصادر می گردد و نیازمند دعوتنامه می باشد، که این دعوتنامه را به راحتی می توانید از مجموعه سفرهالیدی دریافت نمایید.

شرایط و مدارک مورد نیاز دعوتنامه کاری قطر

  1. همراه داشتن پول نقد معادل 1500 دلار یا 5000 ریال قطری  یا کارت اعتباری معتبر مانند ویزا کارت یا مستر کارت .
  2. تهیه بلیت رفت و برگشت ترجیحا با قطر ایرلاین
  3.  رزرو هتل به مدت 3 روز و امکان قرنطینه در این مدت وجود دارد.
  4.  مسافرین باید واکسینه شده باشند و 14 روز از تزریق دوز آخر واکسن گذشته باشد.
  5. ارائه تست PCR منفی (72 ساعت قبل پرواز)
  6. مراجعه به سایت احتراز و ثبت نام و دریافت تاییده قبل از سفر.
  7.  مسافرانی که 2 دوز واکسن را  14 روز پیش از پرواز دریافت نکرده‌اند اجازه ورود ندارند.
  8. ثبت نام در سایت احتراز باید 12 ساعت پیش از رسیدن مسافر انجام شده باشد.

    تاییده‌ دریافت شده از سایت احتراز همراه با بارکد باید در فرودگاه ارائه شود. تمامی اطلاعات خواسته شده باید در سایت آپلود شود و نتیجه درخواست روی بارکد مشخص خواهد شد.

شرایط مذکور به خاطر شیوع بیماری کرونا و نوسانات ارز و دلار هر لحظه می تواند تغییر کند، از این رو برای کسب اطلاعات به روز و آگاهی از شرایط روز سفر به قطر با سفرهالیدی کارگزار مستقیم اخذ ویزای قطر تماس حاصل نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها