کد خبر: 640441
تاریخ انتشار :

7 فایده کلاژن برای سلامتی

7 فایده کلاژن برای سلامتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کلاژن فراوان ترین نوع پروتئین است که به صورت طبیعی در بدن انسان ها یافت می شود. اغلب افراد فواید کلاژن را تنها محدود به سلامت و زیبایی پوست و مو می دانند؛ این در حالی است که از تاثیر آن روی سلامت مفاصل غافل اند. خوب است بدانید که بخشی از فواید کلاژن به جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت مفاصل اختصاص دارد.

آگاهی از پاسخ این سوال که کلاژن چیست و چه خواصی دارد، تا حد زیادی به شما کمک می کند تا بدانید چرا نقش آن در زیبایی پوست و مو در مقایسه با سلامت سایر اعضای بدن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

در این مقاله به بررسی فواید کلاژن برای سلامتی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

1.سلامت پوست

مراقبت از پوست در سنین جوانی به شما کمک می کند تا از ایجاد مشکلات پوستی در سنین بالاتر جلوگیری نموده و نیاز شما به استفاده از روش های درمانی کمتر شود. با توجه به این که کلاژن از جمله موادی است که به طور طبیعی در بافت پوست پیدا می شود، تامین آن به میزان مورد نیاز پوست به شما کمک می کند تا کیفیت پوست خود را بهبود دهید.

2.جوانسازی پوست و رفع چین و چروک

5

با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد. همین نکته موجب می شود تا پوست قابلیت ارتجاعی خود را به مرور زمان از دست داده و کمی افتاده شود. از طرف دیگر، سطح رطوبت پوست نیز کاهش یافته و امکان ابتلا به خشکی پوست بیشتر می شود. مجموعه این موارد باعث ایجاد چین و چروک در پوست شده و می تواند زیبایی ظاهری شما را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از مهمترین خواص پروتئین کلاژن، ایجاد انعطاف در پوست و تقویت قابلیت ارتجاعی آن است. در واقع کلاژن با تقویت این ویژگی ها از ایجاد چین و چروک جلوگیری نموده و به جوانسازی آن کمک می کند. همچنین در صورتی که این خطوط هنوز خیلی عمیق نشده باشند، با رسیدگی به پوست و استفاده از کلاژن می توان خطوط ایجاد شده را محو کرد.

3.جلوگیری از پوکی استخوان

کمک به حفظ یکپارچگی غضروف و تسکین درد مفاصل از جمله دیگر فواید کلاژن برای سلامتی می باشد. هر چه سطح کلاژن در بدن کمتر شود، احتمال ابتلا به بیماری های استخوانی و دردهای مفصلی نیز بیشتر می شود. از طرف دیگر، با تامین کلاژن به میزان کافی می توان تا حد زیادی از پوکی استخوان جلوگیری نمود.

4.فواید کلاژن برای موها

موها نیز درست همانند بافت پوست از کلاژن تشکیل شده اند. از این رو وجود کلاژن در بدن به میزان کافی، به زیبایی و سلامت بیشتر موها کمک می کند. در واقع کلاژن به تولید اسید آمینه های سازنده مو کمک کرده و از این طریق سطح سلامت آن را بهبود می بخشد.

5.تقویت حجم عضلات

6

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بین 1 تا 10 درصد از حجم عضلات بدن از کلاژن تشکیل شده است. از این رو می توان گفت که حفظ قدرت و کمک به عملکرد صحیح عضلات، یکی دیگر از فواید کلاژن برای سلامتی بدن است. این نکته به ویژه برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال عضله سازی هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. مصرف مکمل کلاژن فوراور به صورت همزمان با انجام تمرینات ورزشی به شما کمک می کند تا بهتر و سریع تر به نتیجه دلخواه خود از عضله سازی دست یابید. توجه داشته باشید که این محصول را حتما از نمایندگی معتبر فوراور (https://www.foreverkala.com/) خریداری نمایید تا خیالتان از بابت کیفیت و قیمت کالا راحت باشد.

6.استحکام ناخن و دندان ها

به طور کلی می توان حفظ استحکام دندان ها و ناخن ها را در لیست فواید کلاژن برای سلامتی قرار داد. همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، کلاژن از جمله اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده بافت پوست، مو، ناخن و حتی دندان ها است. همین نکته موجب شده است تا در صورت کمبود کلاژن، روی پوست چین و چروک هایی ایجاد شده و سلامت موها تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین ممکن است اطراف ناخن ها پوست پوست شده و در برخی از موارد به آسیب پذیر شدن دندان های شما منجر شود. تمام این موارد از جمله نتایج نامطلوبی هستند که فقدان کلاژن و کمبود آن می تواند به دنبال داشته باشد.

7.محافظت از فولیکول مو

7

از جمله دیگر فواید کلاژن برای سلامتی می توان به تاثیر آن بر مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در اطراف فرد اشاره کرد. این پروتئین در بدن نقش آنتی اکسیدانی دارد و از این طریق از سلامت و زیبایی فرد در برابر آسیب های ناشی از وجود رادیکال های آزاد محافظت می کند.

چند نکته مهم

تامین کلاژن مورد نیاز بدن خود را تنها به مصرف مکمل های غذایی محدود نکنید. مواد غذایی هستند که به صورت طبیعی این ماده را در بر دارند و با جای دادن آن ها در رژیم غذایی روزانه خود می توانید به راحتی از فواید کلاژن برای سلامتی بهره مند شوید. شناخت این مواد غذایی را در اولویت کار خود قرار دهید تا هر چه سریع تر بتوانید یک برنامه غذایی سالم و در عین حال کامل و مغذی داشته باشید.

همراه شدن ویتامین C با کلاژن، قدرت تاثیرگذاری آن را دوچندان می کند. از این رو توصیه می شود که مواد غذایی حاوی کلاژن را به رژیم غذایی خود اضافه نموده و در کنار آن، از ویتامین سی فوراور نیز استفاده نمایید. این مکمل غذایی کاملا طبیعی، ویتامین سی را با خواص سبوس جو دو سر همراه کرده است تا نتیجه بهتری برای مصرف کنندگان به دنبال داشته باشد.

زمان مشخصی برای مصرف کلاژن و انواع مکمل های آن وجود ندارد و شما می توانید هر زمان که تمایل داشتید آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که از نمونه های پودری مکمل کلاژن استفاده می کنید، می توانید آن را با انواع اسموتی یا شیک ترکیب نمایید. همچنین این محصولات قابلیت ترکیب با سوپ و سایر غذاهای طبخ شده را دارد.

با توجه به این که ژلاتین در واقع همان کلاژن فراوری و پخته شده می باشد، می توانید از این مکمل ها در تهیه ژله و پاستیل های خانگی نیز استفاده فرمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها