کد خبر: 640550
تاریخ انتشار :

انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی

انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ویروس HIV یک از خطرناکترین ویروس هایی است که تا کنون سلامتی انسان را به خطر می اندازد. این ویروس به این صورت است که به سیستم ایمنی بدن حمله ور می شود و آن را ضعیف می کند و قدرت مقابله بدن با انواع بیماری ها و ویروس ها را می گیرد و بدن انسان را چنان ضعیف می کند که تحمل یک سرماخوردگی ساده را نداشتنه باشد و انسان را از پا در بیاورد. بر خلاف باور بسیاری از مردم، ویروس اچ آی وی (HIV) تنها از طریق روابط جنسی، خون، سرنگ های آلوده، تیغ و... انتقال پیدا نمی کند، بلکه راه های مختلف و زیادی وجود دارد  که می تواند ویروس ایدز را از شخصی به شخص دیگر انتقال بدهد. انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی مشترک با فردی که به این ویروس مبتلا است نیز امکان پذیر است.

علاوه بر ایدز ویروس ها و بیماری های زیادی وجود دارد که ممکن است از طریق یک رژ لب یا خط چشم ساده به انسان منتقل شود. ویروس هایی مانند تبخال لب و چشم، کهیر های بدن و صورت، جوش های توده ای صورت و بدن، گل مژه و... از آن دسته بیماری ها و مشکلاتی هستند که ممکن است از طریق استفاده از لوازم آریشی و بهداشتی مشترک و تقلبی به انسان منتقل شود. این بیماری ها چند نمونه ساده از خطرات استفاده از لوازم آرایشی مشترک می باشد، انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی مشترک از جدی ترین خطرات محسوب می شود و ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به آن بپردازیم.

انتقال ویروس ایدز از طریق رژ لب

اشتراک گذاری لوازم آرایشی و بهداشتی شخصی با دیگران بسیار راحت می توانند انواع ویروس ها و باکتری ها را به دیگران منتقل کنند. برای مثال فرض کنید در یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی میخواهید یک رژ لب بخرید و برای اطمینان از خرید خود، از رژ لب های تستی آن محصول استفاده می کنید و سپس محصول را خریداری می کنید. بعد از مدتی دچار تبخال در لب خود می شوید و متوجه می شود رژ لب تستی را فردی مبتلا به تبخال قبل از شما استفاده کرده بود. به همین سادگی ویروس ایدز هم میتواند از طریق یک رژ لب ساده به بدن انسان منتقل شود. کافیست که لب های شما دچار یک زخم کوچیک باشد و رژلب آلوده را استفاده نمائید.

4

اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت لب کندن (کندن پوست لب) دارید و هنگام استرس و یا زمانی که به فکر فرو می روید پوست لب های خود را مدام می کَنید، بهتر است از رژ لب ها و لوازم آرایشی مشترک با دیگران استفاده نکنید.

انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی چشم

دیگر محصولات آرایشی مانند خط چشم و ریمل نیز می توانند همین خطرات را داشته باشند. معمولا لوازم آرایشی چشم از دیگر محصولات خطرناک تر هستند و احتمال بیمار شدن از طریق آن ها بیشتر است. استفاده مشترک از وسایل چشمی مانند ریمل می توانند به آسانی شما را مبتلا به انواع ویروس ها و بیماری ها مانند خارش چشم، گل مژه، شپش، جوش و...

انتقال ویروس HIV یا ایدز از طریق وسایل آرایشگاهی

آیا ویروس ایدز از طریق وسایل آرایشگاه منتقل می شود؟ ویروس اچ آی وی (ایدز) به راحتی می تواند از طریق لوازم آرایشگاهی مانند قیچی ، تیغ و سوزن ها به انسان منتقل شود. توجه داشته باشد که ویروس HIV در وسایلی که دچار زخم و خراش روی سطح پوست بدن نمی شود امکان انتقال ندارد. طبقاعلام سازمان بهداشت جهانی و دانشمندان ویروس ایدز فقط از طریق خون و روابط جنسی قابل انتقال است و تا کنون آماری از انتقال ویروس ایدز از طریق وسایل آرایشگاهی ثبت نشده است اما در صورت زخم شدن با وسایل آرایشگاهی آلوده امکان مبتلا شدن وجود دارد.  به هرحال بهتر است اگر آرایشگاه می روید از آرایشگر خود بخواهید که وسایل آرایشگاهی خود را استریل کند.

چگونه می توان وسایل آرایشگاهی را استریل کرد؟ برای استریل کردن وسایل آرایشگاهی می توانید از طریق حرارت مستقیم آتش، الکل و بتادین به وسایل آرایشگاهی مانند تیغ و قیچی اصلاح، خود را در مقابل انواع ویروس محافظت نمائید.

انتقال ویروس ایدز از طریق کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی دیگر از خدماتی می باشد که در آرایشگاه های زنانه ارائه می شود. وسایل کاشت ناخن گوناگونی برای این کار استفاده می شود و از آنجایی که تعداد زیادی از زنان کاشت ناخن انجام می دهند ممکن است یکی از افرادی که قبل از شما کاشت ناخن کرده است مبتلا به ویروس ایدز بوده باشد. در چنین مواقعی اگر لوازم و وسایل کاشت ناخن استریل شده نباشند و ناخن شما دچار زخحم و خراش شود امکان انتقال ویروس اچ آی وی بیشتر می شود.

به صورت مثال انتقال ایدز از طریق سوهان ناخن در صورت زخمی شدن به سادگی می تواند اتفاق بیافتد. حتی چندی پیش خبر گزاری های مختلفی، خبر از مبتلا شدن یک زن به ویروس HIV از طریق یک ناخنگیر داده بوده اند که باعث تعجب عموم شده بود.

5

از آنجایی که در کاشت ناخن یا همان مانیکور از مواد شیمیایی و چسب های مختلف استفاده می شود ممکن است باعث ایجاد التهاب و حساسیت نیز بشود و اگر هنگام مانیکور اطراف ناخن شما دچار خونریزی یا زخم شده باشد ممکن است عفونت ناخن نیز ایجاد شود و به لیست موارد منفی آن اظافه کرد.

در نتیجه بهتر است که اگر قصد کاشت ناخن دارید به آرایشگاه هایی که معتبر نیستند نروید زیرا معمولا این دستگاه ها و وسایل می تواند باعث زخمی شدن و خونریزی ناخن ها شوند و در صورتی که استریل نشوند به راحتی ویروس های مختلفی ازجمله ویروس ایدز را به شما منتقل کنند.

انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی

خانم ها معمولا برای سلامت و زیبایی خود از وسایل گوناگونی استفاده می کنند و اگر به هردلیلی  این وسایل را به صورت شخصی استفاده نکنند خود را در ریسک انواع بیماری ها قرار خواهند داد. وسایلی مانند موچین، ریمل، خط چشم، رژ لب، سرمه، انواع پد های آرایشی، فرچه ها و... مهم ترین این لوازم هستند. از آنجایی که بر روی لوازم آرایشی فیک و غیر اصل هیچ نظارتی نمی شود و هیچکدام از استاندارد های بهداشتی در تولید این محصولات رعایت نمی شود انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی نیز امکان پذیر است. برای خرید لوازم آرایشی اصل می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نیروان اقدام نمائید و به راحتی درب منزل تحویل بگیرید. تضمین اصالت کالا های آرایشی و بهداشتی یکی از مهمترین شعار های فروشگاه اینترنتی نیروان می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها