کد خبر: 641139
تاریخ انتشار :

استعلام بیمه نامه شخص ثالث

استعلام بیمه نامه شخص ثالث
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های خودرو است که مالک خودرو باید در همان روزهای اولیه خرید خودرو، نسبت به خرید بیمه آن هم اقدام کند. این بیمه به قدری مهم است که در صورت نداشتن آن و تردد در سطح شهر مشمول جریمه سنگینی خواهید شد. بیمه شخص ثالث در واقع خسارت وارد شده به سرنشینان خودرو را پرداخت می‌کند. البته میزان خسارت پرداخت شده توسط شرکت بیمه تنها با توجه به قرارداد بیمه و سقف مشخص شده در بیمه نامه پرداخت می‌شود. بیمه شخص ثالث در گذشته تنها خسارت وارد شده به سرنشینان را پرداخت می‌کردند. اما امروزه با توجه به راننده محور شدن بیمه شخص ثالث و تغییراتی که در آن ایجاد شده است، خسارت وارد شده به راننده هم در نظر گرفته می‌شود.

شاید این سوال برایتان مطرح شود که در بیمه شخص ثالث کدام شرکت بیمه بهتر است؟ با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت بیمه باما در رابطه با بهترین بیمه شخص ثالث 1400: در هنگام خرید بهترین بیمه ماشین باید به چند عامل اساسی توجه داشته باشید. از جمله این عوامل می‌توان میزان فروش و محبوبیت بیمه مورد نظر را نام برد. از طرف دیگر پوشش مالی و توانگری شرکت بیمه نیز در انتخاب بهترین بیمه خودرو اثر گذار است. میزان سهم شرکت بیمه از بازار و هم‌چنین تعداد شعبه‌های فعال آن شرکت در سراسر کشور نیز از دیگر عوامل موثر بر انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث خودرو هستند. در کنار معرفی بهترین بیمه شخص ثالث 1400 باید بگوییم که برای مشخص کردن ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث هم معیارهایی را در نظر گرفته‌اند. با توجه به مقاله ارزانترین بیمه شخص ثالث در وب‌سایت بیمه باما: با وجود اینکه قیمت پایه بیمه شخص ثالث، هر ساله توسط بیمه مرکزی ابلاغ می‌گردد اما برخی از عوامل وجود دارند که موجب می‌شوند قیمت بیمه شخص ثالث کم‌تر شود. از جمله این عوامل می‌توان به مدت اعتبار بیمه نامه، تخفیف شرکت‌ها، تخفیف بیمه نامه، سال تولید خودرو، کاربری خودرو، قیمت خودرو و میزان تخلفات راننده اشاره کرد. در ادامه این مطلب با نحوه دریافت استعلام بیمه شخص ثالث بیشتر آشنا خواهید شد.

استعلام بیمه نامه شخص ثالث از سامانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی

2

همانطور که می‌دانید ارزش و اهمیت بیمه شخص ثالث بر هیچ کسی پوشیده نیست، این نوع بیمه یک بیمه ضروری بوده و مالکین خودرو باید در همان روزهای نخستین، نسبت به خرید آن اقدام کنند. در کشور ما از سال گذشته طرح چاپی و کاغذی بیمه شخص ثالث لغو شد و برای خرید و تمدید آن تنها یک پیامک برایتان ارسال می‌شود. در این پیامک اطلاعات مربوط به بیمه شما ثبت شده است، اگر به دنبال اخذ استعلام آن هستید می‌توانید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. در این سایت اطلاعات مربوط به بیمه شما در هر شرکتی به طور کامل و واضح نشان داده می‌شود. اما چگونه باید استعلام بیمه شخص ثالث را دریافت کنید؟ ازجمله راه‌های اخذ استعلام عبارتنداز:

استعلام بیمه با شماره بیمه نامه

یکی از راه‌های استعلام بیمه شخص ثالث از سایت بیمه‌ مرکزی، استفاده از شماره بیمه نامه است. برای این کار باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. در این بخش اطلاعاتی از قبیل شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه و کد ملی را از شما می‌خواهند. در صورت وارد کردن اطلاعات درست می‌توانید استعلام مربوطه را دریافت نمایید.

استعلام بیمه با کد یکتا

کد یکتا معمولا در گوشه بیمه نامه‌های چاپی ثبت می‌شود. با استفاده از این کد می‌توانید استعلام مربوط به بیمه شخص ثالث را دریافت کنید. برای اخذ این استعلام لازم است که ابتدا به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. سپس به بخش استعلام بیمه با کد یکتا رفته و با وارد کردن شماره یکتا بیمه بدنه و کدملی استعلام مربوط به دریافت نمایید.

استعلام بیمه با پیامک

یکی از رایج‌ترین، ساده‌ترین راه‌های اخذ استعلام بیمه برای افرادی که به اینترنت و سیستم کامپیوتری دسترسی ندارند، استعلام از طریق پیامک است. در این روش می‌توانید به راحتی و با استفاده از یک پیامک ساده، استعلام مربوط به بیمه شخص ثالث را دریافت کنید. در ادامه با سه دستور استعلام بیمه از طریق پیامک آشنا خواهید شد:

  • شماره بیمه نامه چاپ شده * کدملی بیمه گذار * ۱ نمونه: ۹۱/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۲۳ * ۰۰۳۸۵۱۵۰۰۰ * ۱
  • VIN * کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳
  • کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲ نمونه: ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ * ۰۰۳۸۵۱۵۰۰۰ * ۲

در هر سه نوع اخذ استعلام از طریق پیامک، باید پیامک مربوط را به سامانه 30002621 ارسال کنید.

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

مالکین خودرو در زمان خرید و فروش خودرو باید از سوابق بیمه‌ای آن هم اطلاع داشته باشند. این سوابق بیمه‌ای تنها محدود به بیمه شخص ثالث نخواهد بود، بلکه بیمه بدنه خودرو هم شامل این امر می‌شود. بیمه بدنه خودرو یک نوع بیمه اجباری نیست، اما با این حال در زمان خرید یا فروش خودروی خود باید از سوابق آن آگاه باشید.

3

در حال حاضر برای اخذ سوابق بیمه باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. در این سایت شما می‌توانید به راحتی با داشتن اطلاعات شخصی و اطلاعات بیمه‌ای خود استعلام مربوط به بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه را دریافت کنید. تنها کافیست بعد از اینکه به سایت بیمه مرکزی مراجعه کردید، وارد بخش استعلام بیمه شوید و با یکی از راه‌‌هایی که در این مطلب عنوان کردیم، استعلام خود را ثبت کنید. سپس برای دریافت پاسخ آن باید به بخش پاسخ استعلام سوابق خودرو مراجعه کنید.

آیا روش دیگری برای استعالم بیمه نامه شخص ثالث وجود دارد؟

یکی از روش‌هایی که با استفاده از کارت شناسایی وسیله نقلیه انجام می‌شود، روش استعلام از طریق vin است. این کد از ترکیب اعداد انگلیسی و چند حروف انگلیسی روی کارت خودرو نوشته شده است. بعد از اینکه وارد سایت بیمه مرکزی شدید باید به بخش استعلام بیمه شخص ثالث از طریق vin مراجعه کنید. vin یک کد نوشته شده در قسمت روی کارت خودرو است.

مشخصات vin را باید به همراه یک شماره همراه وارد کنید. سپس می‌توانید استعلام مربوط به بیمه شخص ثالث خود را دریافت کنید.

کلام آخر

یکی از سامانه‌های خرید بیمه شخص ثالث قسطی و فروش بیمه آنلاین و اینترنتی، بیمه باما است. در این وب‌سایت شما می‌توانید به راحتی و بدون مراجعه به شرکت بیمه، بیمه مورد نظر خود را خریداری کنید. وب‌سایت بیمه باما خدماتی از قبیل مشاوره تخصصی در هنگام خرید بیمه، مقایسه قیمت بیمه در شرکت‌های مختلف، خرید انواع بیمه خودرو، بیمه آتش‌سوزی و.. را در اختیار کاربران قرار داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها