کد خبر: 641235
تاریخ انتشار :

با سیستم مدیریت ناوگان رادار؛ هوشمندانه نظارت کنید!

با سیستم مدیریت ناوگان رادار؛ هوشمندانه نظارت کنید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

توضیحات متا: سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل با جی پی اس امکان نظارت دقیق بر عملکرد پرسنل سازمان را فراهم می‌کند. برای آشنایی مدیریت ناوگان رادار کلیک کنید.

مدیریت ناوگان حمل و نقل در شرایط کنونی کار بسیار سختی است. هدایت تعداد زیادی خودرو از راه دور و اطلاع از وضعیت آن‌ها به صورت لحظه‌ای، بدون کمک گرفتن از تجهیزات پیشرفته تقریبا غیرممکن است. علاوه بر این هزینه‌های ناشی از مدیریت سنتی ناوگان‌های حمل و نقل به سبب اشتباهات و خطاهای متعدد، روز به روز بیشتر خواهد شد. این در حالی است که استفاده از ابزارهای مدرن و کارآمد می‌تواند در مدیریت صحیح ناوگان و کاهش هزینه‌های زمانی و ریالی تاثیر بسزایی داشته باشد.

سیستم‌های مدیریت ناوگان حمل و نقل در راستای حل چنین مشکلاتی روی کار آمده‌اند. به طور مثال در یک سازمان خدمات شهری نظیر آتش‌نشانی یا اورژانس برای پیگیری خودروهای اعزامی و ثبت گزارش عملکرد آن‌ها می‌توان از سامانه‌ای یک‌پارچه به جای کاغذبازی‌های سنتی بهره گرفت. چنین سامانه‌ای زمان دقیق اعزام و حرکت خودروها به محل حادثه را ثبت می‌کند. در نتیجه امکان رهگیری عملکرد پرسنل نیز برای مدیران فراهم می‌گردد. در ادامه این مطلب با اطلاعات ارزشمندی در زمینه سامانه‌های نظارت بر ناوگان مجهز به ردیاب آشنا خواهیم شد.

معرفی سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل با جی پی اس

برای هدایت و کنترل یک ناوگان حمل و نقل بزرگ نیازمند استفاده از ابزارهای پیشرفته و مدرن هستیم. این ابزارهای مدیران را در امر نظارت بر عملکرد پرسنل و خودروها یاری می‌رسانند. از این رو با کمک آن‌ها می‌توان بهره‌وری و راندمان ناوگان را تا حد زیادی بهبود بخشید.

سامانه مدیریت ناوگان (Fleet Management System) در راستای نظارت و کنترل سازمان‌های حمل و نقل طراحی شده است. این سامانه با استفاده ردیاب و نرم‌افزار مخصوص امکان رهگیری خودروهای ناوگان را فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توان در هر لحظه از موقعیت جغرافیایی خودروها اطلاع داشته و مسیرهای حرکتی آن‌ها را ثبت و ضبط نمود. در ادامه به بررسی نحوه عملکرد ردیاب و نرم افزار ناوگان می‌پردازیم:

1- کاربرد ردیاب در مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل

جهت رهگیری خودروهای ناوگان و اطلاع از وضعیت آن‌ها باید از ردیاب استفاده نمود. این دستگاه کوچک به روی خودروی مورد نظر نصب شده و در هر لحظه موقعیت جغرافیایی آن را شناسایی می‌کند. در واقع دستگاه مورد استفاده در سامانه مدیریت ناوگان مشابه جی پی اس ماشین عمل نموده و اطلاعات لحظه‌ای را برای نرم‌افزار ارسال می‌کند. این اطلاعات می‌تواند شامل زمان روشن و خاموش شدن ماشین، مسیر حرکت آن، زمان و مکان‌های توقف در طول مسیر و مواردی از این دست باشد.

2- نرم‌افزار جمع‌آوری و نمایش اطلاعات ناوگان

دومین بخش در یک سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل ، نرم‌افزار آن است. این پنل تمام اطلاعات به دست آمده توسط جی پی اس ها را جمع‌آوری نموده و در قالب گزارش‌های یک‌پارچه به مدیران نشان می‌دهد. به واسطه این اطلاعات دسته‌بندی شده و گزارش‌های حاصل از آن‌ها می‌توان نظارتی دقیق و جامع به عملکرد ناوگان داشت. در نتیجه شناسایی هزینه‌های مازاد و خطاهای موجود در سازمان امکان‌پذیر خواهد شد.

تنها تفاوت میان پنل سامانه کنترل ناوگان ، قابلیت جمع‌آوری و ثبت اطلاعات از ردیاب‌های مختلف درون یک پنل واحد است. به این ترتیب گزارش تمام خودروهای ناوگان به روی یک نرم‌افزار یکسان در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.

5

مزیت‌های استفاده از سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل

راه‌اندازی سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل و تجهیز وسایل نقلیه سازمان به دستگاه‌های ردیابی امکانات و مزیت‌های فراوانی به همراه دارد. طوری که با در نظر گرفتن این مزیت‌ها می‌توان اطمینان داشت با گذشت زمانی اندک، هزینه صرف شده برای راه‌اندازی سیستم نظارت بر ناوگان جبران خواهد شد. به همین منظور می‌توان نصب ردیاب به روی خودروهای ناوگان را تصمیمی اقتصادی و حتی هوشمندانه در نظر گرفت.

تعدادی از مزایا و امکانات حاصل از نصب و راه‌اندازی سامانه مدیریت ناوگان را در ادامه می‌خوانیم:

  • افزایش راندمان و بهره‌وری نیروی کار در ناوگان حمل و نقل
  • افزایش ایمنی دارایی‌ها و اموال سازمان (وسایل نقلیه و ...)
  • ردیابی لحظه‌ای و اعمل نظارت و کنترل دقیق و جامع بر تمام وسایل نقلیه ناوگان
  • بهبود میزان مصرف سوخت و مدیریت هزینه‌های ناشی از آن
  • نظارت بر عملکرد رانندگان و کاهش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی
  • افزایش ایمنی رانندگان و بار مشتریان در طول سفر به واسطه تعیین محدودیت در سرعت خودرو
  • پیگیری شکایات و انتقادات مشتریان از نحوه خدمات‌رسانی

6

مدیریت ناوگان حمل و نقل نیاز چه سازمان‌هایی است؟

هر سازمانی که از چندین وسیله نقلیه تشکیل شده و آن‌ها را برای انجام امورات خود به کار می‌گیرد، نیازمند استفاده از سامانه مدیریت ناوگان خواهد بود. در این سازمان‌ها اطلاع از زمان ورود و خروج وسایل نقلیه، مسیرهای حرکتی آن‌ها و وضعیتشان در هر لحظه اهمیت بالایی دارد. از این جهت اهمیت استفاده از سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل را نمی‌توان محصور به تعداد اندکی از کسب‌وکارها دانست. با این حال برخی از اصلی‌ترین مشتریان چنین سامانه‌ای را می‌توان سازمان‌های زیر دانست:

  • کارخانه‌ها و تولیدی‌های دارای ناوگان توزیع محصول
  • ادارات و سازمان‌های دولتی دارای سرویس حمل و نقل کارمندان
  • شرکت‌های خدمات شهری نظیر آتش‌نشانی، اورژانس و آمبولانس
  • آموزشگاه‌های رانندگی
  • شرکت‌های اجاره خودرو
  • تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و ...
  • شرکت‌های پیک موتوری
  • سازمان‌های حمل بار
  • شرکت‌های بیمه وسایل نقلیه

7

مدیریت ناوگان حمل و نقل با کمک رادار جی پی اس

در این مقاله اهمیت استفاده از سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل هوشمند را شرح دادیم. حال که دانستیم راه‌اندازی چنین سامانه‌ای برای ناوگان‌ها چه اهمیت بالایی دارد، بهتر است با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات آشنا شویم:

رادار جی پی اس در طول سال‌های فعالیت خود تمام تلاشش را بر ارائه سرویس‌های کارآمد برای مشتریان گذاشته است. به طوری که امروزه آن را به عنوان بهترین برند دستگاه ردیاب از نگاه مشتریان می‌شناسیم. این شرکت سامانه‌ای قدرتمند برای مدیریت ناوگان‌های حمل و نقل طراحی نموده است. به کمک این سامانه می‌توان امنیت و آرامش را برای خودروها و رانندگان ناوگان فراهم نمود. ضمن این‌که با نظارت دقیق و جامع بر خودروهای سازمان امکان افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌ها به صورت اصولی ایجاد می‌شود. در کنار تمام این موارد ارائه گارانتی 24 ماهه و تضمین سلامت فیزیکی محصولات رادار در راستای افزایش رضایت مشتریان در نظر گرفته شده است. دسترسی به پشتیبانی 24 ساعته و امکان دریافت مشاوره از کارشناسان رادار نیز احساس اطمینان و راحتی بیشتری فراهم آورده است.

با تمام این صحبت‌ها این شما هستید که با نیاز سنجی دقیق و اهدافی که برای خرید ردیاب دارید، می‌توانید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. توصیه می کنیم در زمان خرید جی پی اس خودرو، حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها