کد خبر: 641344
تاریخ انتشار :

آشنایی با کامپوزیت دندان

آشنایی با کامپوزیت دندان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آشنایی با کامپوزیت دندان

زیبایی چهره امروزه یکی از مهمترین دغدِه های مردم بخصوص بانوان است. کامپوزیت دندان یکی از راه هایی است که از طریق آن خواهید توانست دندان های خود را زیباتر ساخته و لبخندی خوش فرم برای

2

خودتان به ارمغان آورید. لب و دهان از اهمیت ویژه ای در چهره فرد برخوردار است و به همین دلیل کامپوزیت دندان و سایر روش ها، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. اما اینکه کامپوزیت دندان چیست و چه مرکزی برای این کار مناسب است مواردی هستند که در ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرند. مراکز متعددی در سطح شهر های مختلف اقدام‌به ارائه خدمات زیبایی دهان و لبخند نموده اند و کامپوزیت دندان یکی از اصلی ترین خدمات آنها به شمار می رود. قیمت کامپوزیت نیز بستگی به دکتر و مرکزی دارد که برای این کار انتخاب کرده اید. در گذشته داشتن لبخند زیبا یک آرزو برای بسیاری از مردم بود اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی، می توانید زیباترین لبخند ها را با کامپوزیت ونیر داشته باشید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم

کامپوزیت دندان چیست؟

چنانچه می خواهید بدانید کامپوزیت دندان چیست و چگونه زیبایی را به چهره شما هدیه می کند با ما همراه شوید. کامپوزیت به معنای موادی است که برای پر کردن دندان های توخالی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده باعث هم سطح شدن دندان شما شده و زیبایی را به چهره شما هدیه خواهد کرد. کامپوزیت ماده ای نرم و به رنگ دندان است که یک لایه نازک از آن بر روی دندان قرار می گیرد. پس از اینکه کامپوزیت بر روی دندان شما تزریق شد پس از فرم دهی و تثبیت، با نور آبی سفت و سخت می شود.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در ۴ نوع ارائه شده است که هر یک از آنها از نظر میزان اندازه و تعداد ذرات با یکدیگر متفاوت هستند. چهار نوع کامپوزیت دندان از قرار زیر است:

-    کامپوزیت میکروفیلد: کامپوزیت های میکروفیلد ذرات ریز و استحکام پایینی دارند اما به دلیل درخشندگی که دارند برای دندان های جلویی مورد استفاده قرار می گیرند. 

-    کامپوزیت نانوفیل: کامپوزیت های نانو فیلد استحکام و زیبایی را همزمان برایتان به ارمغان خواهند آورد.

-    کامپوزیت نوع هیبرید: این کامپوزیت ها برای دندان های خلفی که نیاز به استحکام بالاتری دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

-    IPS ونیرهای: کامپوزیت های ای پی اس امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. ابن نوع کامپوزیت دندان در ساختار خود ذرات سرامیکی که در روکش دندان به کار رفته را نیز دارد و به همین دلیل ثبات رنگ و استحکام بیشتری نیز خواهد داشت.

هرکدام از کامپوزیت های ذکر شده ویژگی های منحصر به فرد و استحکام مختلفی با یکدیگر دارند. کامپوزیت های نرم و درخشنده برای دندان های جلو و کامپوزیت های با استحکام بالا برای دندان های آخر مورد استفاده قرار می گیرند.

3
موارد مصرف کامپوزیت دندان

موارد مصرف کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در انواع رنگ های مختلف وجود داشته و برای دندان های جلویی معمولا رنگ دندان و دندان های عقب از رنگ‌های تیره و مقاوم استفاده می شود.

از جمله موارد استفاده کامپوزیت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-    اصلاح شکل، رنگ و فرم دندان ها

-    برای اصلاح دندان های میخی و نافرم

-    اصلاح فاصله میان دندان ها

-    جهت دست یافتن به دندان های سفید ممکن است بلیچینگ تاثیر نگذارد و در این صورت کامپوزیت دندان یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

-    نامنظمی های جزئی و خفیف در دندان ها را نیز می توان با کامپوزیت دندان برطرف کرد.

مزایا و معایب کامپوزیت دندان

بی شک هر روش درمانی که برای دندان ها انتخاب کنید مزایا و معایبی شامل حالتان خواهد شد و با شناخت این موارد می توانید بهترین روش را برای درمان دندان های خود انتخاب کنید. البته پزشک متخصصی که برای درمان وضعیت دندان های خود انتخاب می کنید به دلیل آشنایی کامل و تجربه ای که دارد می تواند مناسب ترین راه را به شما پیشنهاد کند. مزایا و معایب کامپوزیت دندان از قرار زیر است:

مزایا کامپوزیت دندان

یکی از اصلی ترین مزیت های کامپوزیت دندان چسبنده بودن آن است و می توان به راحتی کلیه ایرادات دندان را به وسیله آن برطرف نمود.

 یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های کامپوزیت ساده بودن تزریق آن است و حتی بدون تزریق بی حسی می توان کامپوزیت کاری دندان ها را انجام داد.

هزینه پایین کامپوزیت دندان از دیگر مزیت های آن است. کامپوزیت در مقایسه با لمینت دندان هزینه پایین تری داشته و همگان امکان تزریق آن را خواهند داشت.

4

معایب کامپوزیت دندان

معایب کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در برابر مصرف مواد غذایی مختلف تاثیر پذیری بیشتری دارد به گونه ای که در مدت زمان کوتاه تری رنگ آن تغییر کرده و مانند لمینت های سرامیکی ثبات رنگ بالایی ندارد.

کامپوزیت برای اشخاصی مناسب است که یک یا چند دندان آنها نیاز به اصلاح طرح لبخند دارند و در غیر اینصورت بهتر است از روش لمینت سرامیکی استفاده شود.

مراحل انجام کامپوزیت دندان

قبل از هرکاری باید حتما از سلامت لثه های خود اطمینان داشته باشید. قطعا دندانپزشک در ابتدا سلامت لثه شما را بررسی کرده و راه های رفع التهاب آن را به شما خواهد گفت. داروها و قرص های مختلفی برای رفع عفونت و مشکل های لثه وجود دارند و می توانید از آنها کمک بگیرید. مراحل استفاده از کامپوزیت دندان به شرح زیر است:

1-    در ابتدا به وسیله برس و مواد شوینده دندانپزشکی، دندان هایتان تمیز خواهد شد.

2-    دندانپزشک ماده کامپوزیت را بر روی قسمتی از دندان شما قرار می دهد تا رنگ آن را تعیین کنید. کامپوزیت دندان به دلیل تنوع رنگ بالایی که دارد قابل استفاده برای سلیقه های مختلف است. در این مرحله پس از پسند، کامپوزیت دندان بر روی بخش مورد نظر شما اضافه می شود.

3-     دندان خشک شده و عملیات درمان شروع می شود.

4-    به کمک نور آبی مواد کامپوزیت قرار گرفته بر روی دندان شما سفت خواهند شد.

5-    آخرین مرحله که مهمترین مرحله است زیباسازی دندان ها است. در این مرحله پولیش کامل بر روی دندان ها انجام می شود تا تمام برآمدگی های دندان رفع شده و ظاهری زیبا داشته باشید. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها