کد خبر: 641455
تاریخ انتشار :

معرفی بهترین فیلم های هندی - ۵ فیلم برتر هندی

معرفی بهترین فیلم های هندی - ۵ فیلم برتر هندی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

فیلم های هندی سرشار از رنگ ، موسیقی ، عاشقانه و لحظات شاد و غمناک هستند و در سرتاسر جهان و بخصوص ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم پرطرفدار ترین فیلم های تاریخ سینمای هند (بالیوود) را به شما معرفی کنیم. بنظر شما کدام فیلم باید در این لیست قرار داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های بالیوود را بررسی کنیم. 

اصطلاح بالیوود (bollywood) به صنعت سینمای هند اشاره دارد. در حقیقت این اصطلاح برگرفته از ترکیب دو عبارت بمبئی و هالیوود می باشد. سینمای هند را می توان یکی از بزرگترین صنعت های فیلم سازی در جهان دانست، بطوری که سالانه تعداد بسیار زیادی فیلم در این کشور تولید میگردد. بالیوود درامد بسیار زیادی را سالانه از طریق فروش بلیت تجربه میکند. پرطرفدارترین ژانر در این صنعت سینمایی ماسالا نام دارد که در حقیقت ترکیب ژانر های مختلف مانند اکشن ، درام ، موزیکال و عاشقانه می باشد. این فیلم ها همواره مملو از لحظات عاشقانه ، موزیکال و رقص و آواز هستند و می توان این موضوع را یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن دانست. البته دانلود فیلم هندی اکشن نیز بسیار بالا و پرطرفدار است. این ژانر از بالیوود معمولا در میزان اکشن خاص و اغراق آمیز است. 

بهترین فیلم های هندی

حال وقت آن رسیده وارد بخش معرفی برترین فیلم های بالیوود شویم. بنظر شما کدام فیلم در این لیست باید اضافه شود و یا کدام فیلم باید از این لیست حذف گردد؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. 

فیلم شجاعت - Soorarai Pottru ۲۰۲۰

یکی از جدیدترین فیلم های بالیوود که توانسه است امتیاز ۹.۱ را از imdb کسب نماید فیلم شجاعت است. این فیلم درباره مردی به نام مارا است که آرزو دارد شرکت هواپیمایی خود را تاسیس کند. البته مارا در این راه چالش های بسیار زیادی را تجربه می کند و موانع زیادی را بر سر راه خود می بیند. منتقدان بسیار زیادی این فیلم درام را تحسین کرده اند و از جنبه های تکنیکی به آن افرین گفته اند. این فیلم هندی یکی از پرطرفدارترین فیلم های بالیوود می باشد. 

9

- Sholay ۱۹۷۵

کمتر کسی است که این فیلم را ندیده باشد و یا اسم آن را نشنیده باشد. شعله پر بیننده ترین فیلم بالیوود است. دانلود فیلم هندی جدید حتی امروزه نیز با شعله نمیتواند رقابت داشته باشد. این فیلم بازیگران محبوبی همچون سانجیو کومار و آمیتاب باچان را دارد. داستانی اکشن ، عاشقانه و ماجرایی در باره تاکور که یک پلیس بازنشسته است دارد. 

تاکور که عمر حرفه‌ای خود را صرف مبارزه با خلافکار خطرناکی به نام جبارسینگ کرده است و کینه عمیقی از او به دل دارد. جبارسینگ در گذشته خانواده تاکور را قتل عام کرده و دستان تاکور را قطع کرده و از این طریق او را از میدان به در کرده است. تاکور که اکنون به پایان عمر خود نزدیک شده و آرزویی جز انتقام از جبارسینگ ندارد.

داماد عاشق عروس را می‌برد - Dilwale Dulhania Le Jayenge ۱۹۹۵

این فیلم هندی عاشقانه کمدی با بازی بازیگر محبوب و معروف ،‌ شاهرخ خان ، در باره راج مالهوترا و سیمران سینگ پسر و دختری هندی تبار است که به همراه خانواده‌های خود در کشور انگلیس و شهر لندن زندگی می کنند. راج پسری از خانواده پولدار و ثروتمند است. راج همواره در حال تفریح است ولی چون در امتحانات دانشگاه خود قبول نمی شود پدرش تصمیم میگیرد او را به سفر دور اروپا بفرستد. 

از طرفی دیگر سمیران در خانواده ای بسیار سختگیر و سنتی بزرگ شده است. پدر سمیران قصد دارد به زودی دخترش را به عقد پسر یکی از دوستانش دربیاورد. به همین دلیل به درخواست دخترش مبنی بر سفر به دور اروپا با دوستانش به عنوان آخرین سفر مجردی رضایت می دهد. سمیران و راج که از شانس با یکدیگر هم مسیر و هم قطار شده اند با وجود جر و بحث ها و اختلاف نظر هایی که دارند ، به هم علاقه مند می شوند. 

اگر به داستان های کمدی عاشقانه علاقه مند هستید ، حتما فیلم داماد عاشق عروس را می‌برد را تماشا کنید و از دست ندهید. 

فیلم پی کی - PK ۲۰۱۴

عنوان بعدی که می خواهیم به عنوان بهترین فیلم های هندی به معرفی آن بپردازیم فیلم پی کی با بازی بازیگر معروف و محبوب عامر خان است. این فیلم در ژانر کمدی درام ساخته شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

10

پی کی درباره یک فرد فضایی با نام PK است که بسیار شبیه انسان ها می باشد. پی کی جهت تحقیقات به زمین ارسال شده است ولی کنترلی که با آن سفینه خود را کنترل می کند گم کرده است. در مسیر پیدا کردن این کنترل اتفاق های بسیار جذابی برای او می افتد و با مذاهب و دین های مختلف آشنا میشود. این فیلم با بازیگری بسیار عالی ، فیلم نامه قوی و کارگردانی خلاق و با سلیقه بسیار مورد توجه کاربران و منتقدان قرار گرفته است. 

میلیونر زاغه نشین - Slumdog Millionaire ۲۰۰۸

به عنوان آخرین فیلم این فهرست به فیلم محبوب و پر بیننده میلیونر زاغه نشین رسیدیم. این فیلم درام ، عاشقانه درباره پسری فقیر و زاغه نشین به نام جمال ملک است. جمال ۱۸ ساله که با فقر شدید دست و پنجه نرم می کند یکروز در تبلیغات متوجه مسابقه ای بنام میلیونر شو میشود. جمال ملک تصمیم میگیرد در این مسابقه شرکت کرده و برنده جایزه آن شود. 

او در این مسابقه نام نویسی می کند و با پاسخ های درست تا مراحل پایانی پیش می رود. این فیلم با لحظاتی هیجان انگیز و عاشقانه شما را میخکوب می کند. کمتر کسی است که این فیلم محبوب هندی را تماشا نکرده باشد. 

سخن پایانی

دانلود فیلم هندی و بهترین فیلم های هندی از روزگاران قدیم بسیار مورد توجه کاربران قرار داشته است. روزانه افراد بسیاری به تماشای فیلم های بالیوود می پردازند و صنعت سینمای این کشور طرفداران خاص خود را دارد. اوج شکوفایی بالیوود به اواخر دهه ۹۰ باز میگردد. البته از اواخر دهه ۹۰ تاکنون با حضور بازیگرانی چون شاهرخ خان، سلمان خان، امیرخان و ... شاهد رشد بسیار زیاد این کشور در فیلم بوده ایم. 

سعی کردیم ۵ فیلم هندی برتر را به شما معرفی کنیم. البته قطعا فیلم هایی هستند که باید در این لیست باشند و ما فراموش کرده باشیم. اگر نظری در این باره دارید با ما به اشتراک بگذارید. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها