کد خبر: 641636
تاریخ انتشار :

اورینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اورینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اورینگ یکی از مهم ترین لوازمات مکانیکی است که نقش بسیار مهمی در خصوص صنایع و آهن آلات دارد. در واقع اگر جزو دسته افرادی باشید که به لوازم و قطعات ماشینی کمی آشنا باشید، بدون شک می دانید که اورینگ یک رینگ دایره ای شکل است.
معمولا معنی و حتی نام های بسیاری برای تعریف این رینگ لاستیکی وجود دارد. اما می توان گفت اورینگ ها برای آب بندی کاربرد بسیار زیادی دارند که در ادامه توضیحات بیشتری می دهیم.

اورینگ به زبان ساده چیست؟

در مطالب بالا اشاره کوتاهی به این که اورینگ چیست؟ کردیم. در واقع این دایره های باریک، برای آبندی قطعات استفاده می شوند و کلا کار آن ها همین موضوع می باشد. همچنین این قطعه مکانیکی را با نام های دیگری مثل پکینگ و مفصل توریک نیز می شناسند.

همچنین جنس آن ها از الاستومر و پلمیر است. البته به دلیل شباهت بیش از حد آن ها به لاستیک، معمولا اکثر افراد اورینگ ها را به عنوان یک قطعه از جنس لاستیک می شناسند. طرح و شکل اورینگ ها، همانند یک دایره تو خالی است که همین ظاهر باعث شده تا به عنوان یک قطعه مهم آب بندی به شمار رود.

جالب است بدانید اورینگ ها در ابعاد و سایز بسیار زیادی تولید می شوند که هر یک نسبت به ابعاد خود یک نوع کارایی و خدمات را ارائه می دهند. همچنین این قطعات، جزو ارزان ترین لوازمات ماشین آلات به شمار می روند.

 البته با وجود این قیمت بسیار مقرون به صرفه، می توان گفت اورینگ ها کاربرد بسیار مهمی نیز دارند و جزو قطعاتی محسوب می شوند که وجود آن ها حتمی و ضروری است.

کاربرد اورینگ چیست؟

در بالا چندین بار به کاربردهای اورینگ و چه استفاده ای دارد، اشاره کردیم.  قطعه اورینگ با کمک گلندها، به نوعی درزهای ماشین آلات را می پوشاند و همچنین از نشت گاز نیز در آن ها جلوگیری می نمایند.
اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم می توان گفت آن ها به نوعی محافظ و درز بند محسوب می شوند تا قطعات مکانیکی به خوبی با یک دیگر چفت شوند‌.

2

گلندها چه تاثیری در اورینگ دارند؟

گلندها یک شیار مهم هستند و همیشه همراه با اورینگ ها استفاده می شوند. در واقع کاربرد این دو با هم به گونه ای است که اورینگ در گلند چفت شده و باعث نشست گاز و آب بندی و درز بندی قطعات می شوند.

استفاده کردن از گلند و اورینگ با یکدیگر باهم امکان پذیر است. همچنین گلندها جنسی از فلز یا آلیاژ مقاوم دارند و در برابر ضربات سخت نیز مقاوم اند.

استفاده کردن از اورینگ چه مزایایی دارد؟

در کل استفاده نمودن از اورینگ ها مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از آن ها پوشش دادن به خوبی درزها می باشد. شاید سوالی برای شما به وجود آید که منظور از این پوشش دادن چیست؟ باید بیان کنیم زمانی که گلندها و اورینگ ها با هم بر روی یکی از قطعات فلزی متصل می شوند، باعث جلوگیری از نشستی آن ها می شوند.

معمولا اتصالات فلزی ممکن است در اثر فشار زیاد گاز و غیره، کمی شکسته شوند و یا مشکلاتی برای آن ها به وجود آید. از همین رو استفاده کردن از اورینگ سبب می شود تا این مشکلات پوشیده شده و از بین برود.

همچنین می توان گفت یکی دیگر از مزایای استفاده از اورینگ، قیمت با صرفه آن می باشد. همان طور که شرح دادیم، آن ها با وجود این که یکی از مهم ترین قطعات اتصالات مکانیکی محسوب می شوند، قیمت بسیار کمی نیز دارند.

باید به کش سانی نسبتا بالای اورینگ ها نیز اشاره کرد. جالب است بدانید که این قطعه در کل انعطاف نسبتا بالایی دارد و از همین رو به خوبی بر روی اکثر وسایل و فلزات به خوبی متصل می شوند‌. حال از آنجایی که تمام اتصالات فلزی که با گاز سر و کار دارند باید به نوعی پوشش داده شوند و آب بندی آن ها به خوبی شکل بگیرد.
همچنین شما می توانید اورینگ را جای روش های دیگر و سنتی مثل لحیم کاری و... قرار دهید. جالب است بدانید اورینگ ها می توانند فشار بسیار زیادی را نیز تحمل نمایند و تا درجه نسیتا زیادی از خود مقاومت نشان دهند.

3

در هنگام استفاده از اورینگ باید به چه نکاتی توجه شود؟

از آنجایی که جنس اورینگ ها کمی شبیه به لاستیک فشرده هستند و امکان سایش آن ها با قطعات فلزی در صورت کارکرد بسیار زیاد است، باید حتما قبل از استفاده رینگ های اورینگ کاملا روغن کاری شوند.

این کار به افزایش عمر و دوام آن ها کمک بسیار زیادی می کند‌. همچنین توجه نمودن به فروشگاهی که از آن ها اورینگ را تهیه می نمایید نیز اهمیت بسیاری دارد. بیرینگ مارت با ارائه دادن بهترین و با کیفیت ترین اورینگ ها، شما را تا سال های زیادی از خرید اورینگ مجدد، راحت می کند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت بیرینگ مارت سر بزنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها