کد خبر: 641720
تاریخ انتشار :

عنوان: آشنایی با انواع مهر فوری

عنوان: آشنایی با انواع مهر فوری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مُهر وسیله‌ای است با انتقال جوهر یا برجسته کردن کاغذ بر روی آن اثر می‌گذارد با این هدف که بتوان هویت یک سند را مشخص کرد. اما در هر دوره دستگاه‌ها و ابزارهای ساخت اینچنین مهرها یا برجسته ‌کاری‌ها برای مُهر متفاوت است. اساساً بودن این نوع قالب‌ها و ابزارها همچون تصویری در آینه هستند یعنی به مانند آینه تصویر را بر روی کاغذ نقش میکنند. مهر ها امروزه نقش مهمی در تایید اسناد بازی میکنند.

انواع مهر فوری و کاربرد آن

همانطور که پیش تر توضیح دادیم  مهر فوری تعریفی از سرعت زمان ساخت و تحویل یک مهر در انواع گوناگون است. متاسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات نادرست عنوان مهر فوری را یک دسته از انواع مهر فوری می دانند و تصور می کنند مهر فوری مهری است که اثر پذیری و کاربرد فوری را دارد. البته که مهر ها از لحاظ تاثیر و کیفیت طرح دارای دسته های مختلفی می باشند اما اثر پذیری برای تمامی مهر ها تنها به همان کیفیت ساخت بستگی دارد. به عنوان مثال کیفیت و اثر پذیری یک مهر لیزری به مراتب نسبت به یک مهر ژلاتینی معمولی بالاتر است. مهم ترین شاخصه در مهر های فوری زمان ساخت و تحویل این دسته از مهر ها می باشند که در دسته های مهر های لیزری، مهر های ژلاتینی، مهر های ضد جعل و ... دسته بندی می شود. بی شک هر چه سطح کیفیت یک مهر بیشتر باشد زمان ساخت آن مهر بیشتر است. به عنوان مثال ساخت یک مهر برجسته بیشتر از ساخت یک مهر استامپی زمان می برد. حال شاید سوال پیش آید که سفارش مهر فوری چه تاثیری در زمان تحویل آن دارد. باید توجه کرد برای قیاس زمان تحویل یک مهر فوری باید دومهر همانند یکدیگر را با هم مقایسه نمود. یعنی اگر شما یک مهر ضد جعل را در حالت عادی به یک مرکز تولید مهر و تبلیغات سفارش دهید شاید دو روز زمان ببرد تا آن مهر ساخته و به دست شما برسد اما زمانی که سفارش ساخت مهر فوری ضد جعل می کنید این زمان کاهش می یابد. فراموش نکنید هزینه ساخت یک مهر فوری به نسبت قیمت ساخت همان مهر در حالت عادی بیشتر است. البته امکان دارد برخی از موسسات برای جذب مشتریان بیشتر و یا عدم سفارش مطلوب این هزینه را برای مهر های فوری لحاظ نکنند. بی شک اگر کیفیت محصولات این شرکت ها تفاوتی نسبت به دیگر محصولات رقبا نداشته باشد، سفارش مقرون به صرفه ای برای مشتریان خواهد بود.

کاربرد مهر فوری

در مطالب بالا اشاره کردیم که مهر فوری یک نوع سفارش است و نه یک نوع مهر خاص.شاید سوال کنید چرا برخی از افراد سفارش ساخت مهر فوری را می دهند؟

این اتفاق می تواند در شرایط متعددی روی دهد.به عنوان مثال افرادی که به صورت پیمانکاری در حال فعالیت هستند امکان دارد در برخی از پروژه ها و ماموریت هایشان نیاز به یک مهر جدید داشته باشند.بی شک زمان تحویل مهر مورد نظر این دسته از افراد بسیار حائز اهمیت است.در برخی از موارد به دلایلی همچون مفقود شدن مهر اصلی شرکت امکان سفارش مهر فوری وجود دارد.به طور کلی هر اتفاقی که ماهیت زمان را برای سفارش یک مهر با کیفیت در اولویت قرار دهد می تواند عامل سفارشات مهر های فوری گردد.

کیفیت های فوری

کیفیت معقوله ای کاملا نسبی می باشد. اگر شما در مورد یک کفش نظر می دهید بی شک این نظر به نسبت قیمت ارائه گردیده است. این مهم در مورد تمامی محصولات همچون مهر ها نیز صادق است. در مورد کیفیت مهر های فوری باید توجه داشته باشید که هیچ گونه تغییری در کیفیت سازه انواع مهر های فوری نباید رقم بخورد. این اتفاق زمانی پیش خواهد آمد که شما سفارشات خود را به مجموعه های پویا و با سابقه درخشان بسپارید. البته تحویل سفارشات از این مجموعه شاید کمی زمان بر شود اما این موضوع راه حل خود را دارد. برای سفارش ساخت انواع مهر به شرکت های برند که کیفیت محصولات شان بسیار بیشتر از دیگر رقبایشان است، باید زمان بیشتری  را برای ساخت و تحویل سفارش تحمل نمود. دلیل این امر سفارش بالای آن شرکت برای افراد و مراکز مختلف است که طبیعتا کارها و سفارشات به صورت نوبتی و ترتیب دریافت زمان سفارش انجام می شود. اما شرکت های بزرگ برای شرایط خاص مشتریان خود چاره ای اندیشیده اند. این مراکز تولید مهر با گسترش زیر ساخت مجموعه های خود و همچنین استخدام بیشتر پرسنل کار بلد، قسمتی از کارگاه خود را به سفارشات فوری اختصاص داده اند. بدین صورت که این بخش از کارگاه فقط برای ساخت سفارشات مهر های فوری فعال می باشند. امکان دارد به دلیل سفارشات زیاد مهر های فوری پرسنل این مراکز حتی در شیفت های اضافه کاری در حال خدمت رسانی به مشتریان باشند. شاید اصلی ترین علت تفاوت قیمت در سفارشات معمولی و سفارش های مهر فوری همین باشد. از دیگر هزینه ها در سفارشات ساخت مهر فوری هزینه حمل و نقل و سرویس دهی به مشتریان است. فراموش نکنید تنها موضوع مهم در سفارشات فوری زمان ساخت و تحویل یک مهر می باشد که البته این سفارشات با حفظ کیفیت در ساخت و سازه تمامی مهر ها صورت می پذیرد. برای سفارشاتی که الزامی برای زمان تحویل خاصی وجود ندارد اغلب سفارشات از طریق پست صورت می گیرد، حال آن که این روش برای تحویل مهر های فوری به هیچ عنوان مورد رضایت مشتریان نمی باشد. همین موضوع می تواند از دیگر علل افزایش قیمت در سفارشات مهر فوری باشد.

نتیجه گیری

با انواع مهر فوری آشنا شده اید و اهمیت وجود آن را درک نموده اید، بهتر آن است که برای کسب و کار خود یک مهر انتخاب نمایید. مهری که شما انتخاب میکنید میتواند ژلاتینی، لیزری، جیبی، مهر و موم و هر چیز دیگر باشد. به هر حال بر اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد. شما میتوانید مهر دلخواه خود را از وبسایت فهامند با مشخصات، جنس، رنگ و عنوان دلخواه سفارش دهید تا با بهترین قیمت و در کمترین زمان مهر ایده آل خود را دریافت نموده و از طبقه بندی و مهر کردن سریع اسناد لذت ببرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها