کد خبر: 641733
تاریخ انتشار :

برای ویلای شمال، درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا معمولی؟

برای ویلای شمال، درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا معمولی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

            در گذشته که استفاه از درب‌های معمولی با حفاظ‌های آکاردئونی در ورودی مکان‌های مختلف استفاده می‌شد، در مناطق مرطوب و شرجی نظیر شمال و یا جنوب کشور مشکلاتی برای درب‌ها پیش می‌آمد. رطوبت ذکر شده در هوا، موجب می‌شد تا درب معمولی که از جنس چوب ساخته شده بود دچار آسیب شده و پس از مدتی نه چندان طولانی کارایی خود‌را از دست دهد یا به شکلی ضعیف‌تر عمل کند.

با روی کار آمدن درب‌های ضد سرقت می‌توان گفت این مشکل همچنان بر سر جای خود باقی ماند تا زمانی که یکی از انواع درب ضد سرقت به نام درب ضد سرقت فلزی پا به میان گذاشت. درب ضد سرقتی که در کنار قابلیت‌های امنیتی خود مقاومتی عالی در برابر نور آفتاب، رطوبت و درکل فضای شرجی شمال و جنوب کشورمان از خود نشان می‌دهد.

مزیت‌های استفاده از درب ضد سرقت فلزی

2

 

            استفاده کردن از درب ضد سرقت فلزی برای ورودی‌ها به ویژه ورودی ساختمان‌ها در فضای باز در مناطق مرطوب شمالی و جنوبی چندین ویژگی مثبت را به همراه دارد:

  • مقاوم در برابر آب و آفتاب
  • دارا بودن مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات مکانیکی
  • قابل استفاده در فضای بیرونی
  • چارچوب تمام استیل با نصب ۴ لولا (این لولا‌ها از ۵ بخش مختلف به چارچوب جوش داده شده اند.)
  • قرار گرفتن یک نوار درزگیر از جنس پلیمر برای جلوگیری از ورود آلودگی به درون سازه به دلیل وجود فاصله میانی درب و لولا
  • مقاوم در برابر حرارت بالا و آتش
  • قابلیت عایق شدن بسیار خوب در برابر صدا و حرارت
  • عدم تغییر شکل در برابر تغییرات دمایی محیط
  • دارا بودن زیبایی بصری و ظاهری شیک به دلیل وجود طرف فرفورژه

انواع درب ضد سرقت فلزی

3

            به طور کلی درب‌ ضد سرقت فلزی از هر نوع برای هدف مقاومت در برابر آسیب دیدن در مکان‌های مرطوب و در معرض آفتاب و باران ساخته شده اند و از نظر مکان تولید با یک‌دیگر تفاوت دارند. درب‌های ضد سرقت فلزی به دو دسته درب ضد سرقت فلزی ایرانی و درب ضد سرقت فلزی چینی تقسیم می‌شوند.

            درب ضد سرقت فلزی چینی به نسبت نمونه موجود تولید ایران آن ارزان‌تر است. همچنین از لحاظ کیفیت نیز در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد چرا که رنگ آمیزی لایه فلزی روی درب از نوع دکورال و همانند کاغذ دیواری درون کوره صورت می‌گیرد و همین سبب می‌شود که در مدت کوتاهی مقابل آب و آفتاب آسیب دیده و راهی برای جبران آن نباشد. به جای‌ آن در نمونه تولید ایران از نوع رنگ الکترواستاتیک روی لایه فلزی استفاده می‌شود و همین امر باعث شده تا مقاومت عالی‌ای در مقابل آب و آفتاب از خود نشان دهد.

ویژگی‌های ظاهری درب ضد سرقت فلزی

          با توجه به جنس درب ضد سرقت فلزی و نوع رنگ مورد استفاده آن برای ایجاد خاصیت ضد آب و آفتاب بودن، از روی ناچار ظاهر درب‌های ضد سرقت فلزی تنوع متفاوت و آن‌چنانی ندارند. این نوع درب تنها در دو رنگ سفید قهوه‌ای یافت می‌شود. هرچند برای توع می‌توان رویه داخلی درب ضد سرقت فلزی را از نوع روکش چوب استفاده کرد تا ظاهری بهتر داشته باشد.

انتخاب صحیح میان درب معمولی و درب ضد سرقت فلزی برای ویلای شمال

            چیزی که به طور واضح می‌دانیم این است که شرایطی محیطی می‌توانند بر هر چیزی تاثیرگذار باشد. این قائده نه تنها در برابر هیچ چیز استثنا نبوده بلکه روی چیزی مانند درب بسیار قاطع برقرار است. اگر از یک درب عادی و معمولی برای ورودی مکان‌های گوناگون در ویلاهای شمال استفاده شود، تابش آفتاب، باران و رطوبت هوا تاثیر مستقیم خود را روی آن گذاشته و سبب خراب شدنش خواهند شد. این موضوع زمانی که حتی از درب ضد سرقت نیز استفاده کنیم رخ می‌دهد مگر آن که نوع فلزی درب ضد سرقت مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین راه تهیه درب ضد سرقت فلزی

            توجه به این که یک درب ضد سرقت فلزی و یا هر نوع دیگر از درب ضد سرقت از کجا تهیه می‌شود خود نیز یک اصل بسیار مهم است. مجموعه دژ درب از برترین، شناخته شده ترین و بهترین مراجع تولید و عرضه انواع درب ضد سرقت است. داشتن سابقه طولانی و درخشان سبب شده تا کیفیت کارهای مجموعه دژ درب تضمین و ثابت شود. در تولید انواع درب، نظارتی کامل توسط متخصصین وجود دارد و همچنین خدماتی عالی به مشتریان ارائه می‌شود شامل مشاوره، فروش یراق آلات و قفل و همچنین بازدید از محل و نصب درب ضد سرقت می‌باشد. با مراجعه و یا حتی بازدید از وبسایت رسمی دژ درب می‌توانید اطلاعات کافی را بدست آورده و انواع کارها و نمونه‌ها را نیز به طور کامل مشاهده فرمایید.

برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها