کد خبر: 641837
تاریخ انتشار :

برترین برند روغندان آسانسور در 1400

برترین برند روغندان آسانسور در 1400
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

روغندان آسانسور یکی از انواع قطعات آسانسور است که کیفیت خوب آن، تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد و کارایی آسانسور دارد. در واقع برای حرکت روان کابین آسانسور، کاهش برخورد و فرسایش قطعات آسانسور باید روغن کاری آسانسور به نحو احسن انجام شود. محل قرارگیری روغن دان آسانسور بر روی کابین آسانسور است، مهم‌ترین عضو و بخش درونی روغندان آسانسور نمد‌های آن هستند. زیرا کاهش خرابی و افزایش نرمی حرکت کابین از طریق همین نمد‌ها انجام می‌شود.

نمد‌های مذکور وظیفه جذب روغن را به عهده دارند، سپس ریل‌های راهنما از همین طریق روغن کاری شده و در نتیجه کابین آسانسور حرکتی نرم و بسیار روان خواهد داشت. به احتمال خیلی زیاد به اهمیت ویژه روغندان اسانسور پی برده‌اید، چطور است شما را کمی بیشتر با ویژگی‌های یک روغن دان آسانسور با کیفیت آشنا کنیم.

بهترین زمان شارژ روغن دان آسانسور

آسانسور وسیله‌ای بسیار مهم و پرکاربرد است که مانند بسیاری از وسایل مکانیکی و الکترونیکی به سرویس و پشتیبانی دوره‌ای نیاز دارد. در غیر این صورت شما باید منتظر هر گونه اتفاقی مانند گیر افتادن در آسانسور باشید. به همین منظور کارشناسان حوزه آسانسور دوره‌های زمانی مناسب برای شارژ روغن دان آسانسور را به صورت زیر اعلام کرده‌اند:

  • 20 روز یکبار
  • ماهی یکبار

برای شارژ روغندان اسانسور کافی است ابتدا سر روغن دان آسانسور را برداشته و روغن مخصوص آسانسور را درون آن بریزیم. سه نکته ضروری که تعمیرکاران باید هنگام شارژ روغن دان آسانسور به آن توجه کنند شامل موارد زیر است:

  • پرهیز از پر و لبریز کردن روغندان اسانسور
  • استفاده از روغن با کیفیت و پرهیز از شارژ روغن دان آسانسور با روغن سوخته یا گریس
  • شارژ روغندان اسانسور با روغن 10

معرفی مکان مناسب نصب روغندان اسانسور

مکان اصلی برای نصب روغن دان آسانسور باید بالای کابین آسانسور باشد. روغندان آسانسور هنگام نصب، شکاف‌های جلویی روغندان دو طرف ریل و همچنین کفشک‌های بالای کابین را درگیر می‌کند. نصب روغندان اسانسور باید توسط افراد باتجربه انجام شود، زیرا عدم توجه و تحربه کافی هنگام نصب باعث آسیب و یا شکستگی آن می‌شود.

شارژ روغن دان موجود در کابین و کادر وزنه آسانسور باید با استفاده از روغن‌هایی با غلظت بسیار کمتر انجام شود. در این صورت می‌تواند به راحتی روی ریل حرکت کند. البته در صورتی که آسانسور شما به کابین و کادر وزنه‌ای مجهز باشد که دارای کفشک‌های لغزشی هستند شرایط کمی متفاوت‌تر است. در این شرایط شارژ روغن دان آسانسور باید در دفعات بیشتر و با دقت بالا‌تری انجام شود.

بخش بالایی کابین آسانسور، کفشک‌های آسانسور هستند که به دو نوع لغزشی و غلتکی تقسیم بندی می‌شوند. کفشک‌های لغزشی باید به صورت مداوم و مرتب روغن کاری شوند، برعکس کفشک‌های غلتکی نیازی به روغن کاری ندارند.

5

روغن دان آسانسور اتوماتیک

برای حرکت بهتر و روان‌تر ریل‌های آسانسور، باید از روغن دان اتوماتیک استفاده کرد. دو نوع روغندان اسانسور با عملکرد‌های متفاوت زیر وجود دارند:

  • در نوع اول این دستگاه، روانکار از بخش بالایی کابین و وزنه تعادل باید با ریل تماس داشته باشد.
  • دستگاه نوع دوم کارکردی بسیار متفاوت دارد، در این دستگاه چکیدن آرام روانکار از روی موتورخانه آسانسور بر روی ریل راهنما است.

2 نوع رایج روغن دان آسانسور

روغن دان آسانسور دارای دو نوع رایج پلاستیکی و نیمه شفاف است.

  • روغندان اسانسور پلاستیکی: این نوع روغن دان آسانسور به دو صورت کیفیت متوسط و کیفیت بالا وجود دارد. در صورت خرید روغندان اسانسور با کیفیت متوسط قیمتی بسیار کمتر پرداخت می‌کنید؛ اما احتمال شکستگی و یا آسیب روغن دان وج.د دارد.
  • نیمه شفاف یا p.p.cvs: در صورتی که جنس روغن دان آسانسور شما نیمه شفاف باشد، روغن به راحتی قابل مشاهده است و همچنین روغندان اسانسور طول عمر بیشتری خواهد داشت.

نکاتی طلایی برای خرید روغن دان آسانسور با کیفیت

شما برای خرید قطعات آسانسور باکیفیت از جمله روغن دان آسانسور باید به چند نکته زیر توجه کنید.

  • خرید از نمایندگی‌های معتبر: شما می‌توانید خرید بهترین روغن دان آسانسور را در (شرکت بازرگانی)کلمان تجربه کنید
  • غلظت آسانسور
  • گرانروی آسانسور

یکی از بهترین و معتبر‌ترین برند‌ها در زمینه روغن دان آسانسور، شرکت بهران است. قطعات تولید شده توسط این شرکت علاوه بر کیفیت خوب از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند.  

قسمت‌های مورد نیاز برای روغن کاری در آسانسور

بخش‌هایی از آسانسور نیاز به روغن کاری مداوم و همیشگی دارند. این بخش‌ها شامل سیم بکسل آسانسور و ریل‌ها هستند. روغن کاری مداوم و مرتب سیم بکسل آسانسور دستاورد‌های زیر را به دنبال دارد:

  • جلوگیری از زنگ زدگی و خرابی سیم بکسل‌ها
  • کاهش فرسایش و خوردگی سیم بکسل

ریل‌های راهنمای آسانسور نیز باید به صورت مداوم روغن کاری شوند زیرا تاثیر بسیار زیادی در حرکت آرام و روان آسانسور دارند.

رابطه قیمت روغندان و آسانسور

روغن دان آسانسور از جمله قطعات آسانسور است که قیمت زیادی ندارد. بنابراین رابطه مستقیمی بین قیمت روغندان اسانسور و قیمت نهایی آسانسور وجود ندارد. البته با توجه به تاثیر بسیار زیاد روغن دان آسانسور در عملکرد آسانسور، توصیه می‌شود روغندانی باکیفیت تهیه کنید.

شرکت بازرگانی کلمان در زمینه تولید و فروش آسانسور و قطعات آن موفق به کسب گواهینامه‌هایی بسیار معتبر شده است. این شرکت توانسته است نمایندگی بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید قطعات آسانسور را در ایران و سراسر جهان کسب کند.

روغن دان آسانسور بهران از جمله روغندان‌های بسیار با کیفیت است. شرکت بازرگانی کلمان امکان خرید قطعات آسانسور اینترنتی کلمان را برای شما عزیزان فراهم کرده است. با کلمان، خریدی باکیفیت و با بهترین قیمت داشته باشید. مشاوران ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی کلیه سوالات شما هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها