کد خبر: 641914
تاریخ انتشار :

آیا گرفتن اقامت کانادا سخت است؟

آیا گرفتن اقامت کانادا سخت است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

برای گرفتن اقامت کانادا باید چه کنیم؟ آیا اخذ اقامت کانادا برای ایرانی‌ها سخت است؟ بهترین و راحت ترین روش های گرفتن اقامت کانادا را اینجا بخوانید.

اگر اطلاعات چندانی در مورد نحوه اخذ اقامت کانادا نداشته باشید، ممکن است فکر کنید که انجام این کار سخت است و به این راحتی‌ها قابل انجام نیست. البته که گرفتن اقامت دائم کانادا کار خیلی راحتی هم نیست اما آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید، دور از دسترس نیست. با داشتن یک سابقه تحصیلی معمولی یا برخورداری از تخصص و سابقه کار و یا ارتباطات خانوادگی می‌توانید شانس خوبی برای گرفتن اقامت دائم کانادا داشته باشید. در این مطلب، روش های گرفتن اقامت کانادا را بررسی خواهیم کرد.

اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل

یکی از آسان‌ترین روش‌های گرفتن اقامت کانادا، تحصیل در این کشور است. برای تحصیل در کانادا باید بتوانید در قدم اول، پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه‌های کانادا را بگیرید. برای گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا باید بتوانید الزامات مورد نیاز دانشگاه مورد نظرتان را برآورده کنید. این الزامات شامل مواردی مثل نمره معدل و نمره آزمون زبان می‌شود که در سایت هر دانشگاه به آن اشاره شده است.

در این مرحله، بسیار مهم است که کدام دانشگاه را برای گرفتن پذیرش انتخاب کنید. اگر سوابق تحصیلی درخشانی دارید، بهتر است دانشگاه‌های سطح بالا مثل دانشگاه تورنتو و مک گیل را انتخاب کنید. این دانشگاه‌ها نمره معدل و زبان بالایی نیاز دارند. اما اگر سوابق تحصیلی معمولی هم داشته باشید، باز هم می‌توانید پذیرش تحصیلی کانادا را بگیرید. دانشگاه‌های خوبی در کانادا وجود دارند که معدل بالای 14 را هم می‌پذیرند.

بعد از درخواست برای گرفتن پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های کانادا باید منتظر بررسی درخواست بمانید. در صورتی که درخواست شما تایید شود، یک تاییدیه به شما داده می‌شود که همان پذیرش تحصیلی است. با داشتن تاییدیه پذیرش تحصیلی می‌توانید اقامات خود را برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا شروع کنید. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا نسبت به دیگر ویزاهای این کشور راحت‌تر است. فقط باید مدارکتان کامل و بدون نقص باشد و بتوانید افسر پرونده را قانع کنید که بعد از تحصیل قصد بازگشت به کشورتان رادارید.

به این نکته توجه کنید که ویزای تحصیلی کانادا فقط برای مدت مشخصی که همان دوره تحصیل شماست، اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد و پس از فارغ التحصیلی مجبور به ترک کانادا هستید. اما نگران نباشید! بعد از اتمام دوران تحصیل یک سال فرصت دارید تا یک شغل مناسب در کانادا پیدا و اقامت خود را تمدید کنید. ضمن اینکه بعدها می‌توانید از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا اقامت دائم کانادا را هم بگیرید.

2

اخذ اقامت کانادا از طریق کار

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید از طریق تحصیل اقامت بگیرید، روش مهاجرت کاری را انتخاب کنید. برای مهاجرت کاری به کانادا می‌توانید از روش اسکیل ورکر یا همان نیروی کار ماهر استفاده کنید که بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرت کاری در تمام دنیاست. دولت کانادا این برنامه را طراحی کرده تا نیاز به نیروی کار متخصص را از طریق مهاجران متخصص تامین کند. برای اینکه در این برنامه شرکت کنید لازم است از حداقل‌های زیر برخوردار باشید:

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار مفید
  • مهارت در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی

اگر این شرایط را دارید، می‌توانید شانس خود را برای گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر امتحان کنید. در ادامه، دو طرح محبوب از برنامه اسکیل ورکر را بررسی می‌کنیم.

اسکیل ورکر فدرال کانادا

برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر فدرال لازم است که ابتدا یک پروفایل کاربری را در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کنید. بعد از ایجاد پروفایل، می‌توانید درخواست علاقه‌مندی برای کار به کانادا را همراه با مدارک لازم بارگذاری کنید. درآخر هم باید هزینه بررسی را پرداخت کنید و منتظر اعلام نتیجه بمانید.

درخواست شما در کنار درخواست‌های دیگری که برای یک عنوان شغلی خاص فرستاده شده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در نهایت، تمامی شرکت کنندگان در یک سیستم امتیازبندی تحت عنوان CRS رتبه بندی خواهند شد. امتیازاتی که به متقاضیان تعلق می‌گیرد بر اساس فاکتورهای زیر خواهد بود:

  • سن
  • میزان تحصیلات
  • سابقه کاری
  • سطح مهارت در زبان
  • پیشنهاد کاری از کانادا
  • میزان انطباق پذیری

هر کدام از این فاکتورها یک امتیاز مشخص را دارند که مجموع آنها، امتیاز کلی شما را مشخص خواهد کرد. متقاضیانی که بیشترین امتیازات را به دست آورده باشند، به عنوان منتخبین برنامه اسکیل ورکر فدرال معرفی خواهند شد. این افراد یک ایمیل را دریافت می‌کنند که بر اساس آن باید اقدامات بعدی مثل بیومتریک را برای گرفتن کارت PR کانادا انجام دهند.

3

نامزدی استانی کانادا

برنامه نامزدی استانی یکی دیگر از انواع طرح‌های اسکیل ورکر است که محبوبیت زیادی بین متقاضیان دارد. در این برنامه، باید امور مربوط به مهاجرت را از طریق استان مربوطه دنبال کنید و تمامی تصمیم گیری‌ها توسط مسئولان همان استان انجام می‌شود. ضمنا اگر در این برنامه موفق شوید، فقط امکان کار کردن در همان استان را خواهید داشت.

برای شرکت در برنامه نامزدی استانی لازم است که ابتدا زیرشاخه‌های مختلف طرح نامزدی استان مورد نظرتان را بررسی کنید تا بهترین شاخه ممکن را انتخاب کنید. تقریبا تمام استان‌های کانادا حداقل یک برنامه خود را به اکسپرس اینتری اختصاص داده‌اند. بعد از انتخاب برنامه مورد نظر باید بر اساس روال همان برنامه اقدام کنید و درخواست و مدارکتان را به اداره مهاجرت استان مربوطه ارسال کنید.

دقیقا مثل برنامه فدرال، در برنامه نامزدی استانی هم درخواست متقاضیان بر اساس فاکتورهای مختلف امتیازبندی می‌شوند. در نهایت افراد منتخب این امکان را خواهند داشت تا اقامت دائم خود را بگیرند. دقت داشته باشید که استان مربوطه تنها تا مرحله انتخاب نامزدهای برتر نقش آفرینی می‌کند، اما در صدور کارت PR نقشی ندارد و انجام این کار فقط از طریق دولت فدرال کانادا انجام می‌شود.

اخذ اقامت کانادا از طریق خانواده

اگر یکی از اعضای خانواده‌تان مثلا همسر یا فرزندتان در کانادا اقامت داشته باشد، می‌توانید از طریق او برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید. گرفتن اقامت از طریق خانواده معمولا راحت انجام می‌شود و فقط نیاز به نامه حمایت شخص دعوت کننده و یک سری مدارک دیگر دارد. همچنین اگر فرزند شما در کشور کانادا به دنیا آمده باشد هم می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید.

برای گرفتن اقامت کانادا روش های مختلفی وجود دارد که در این مطلب ما به مهم‌ترین آنها پرداختیم. روش‌های گفته شده نسبت به سایر شیوه‌های مهاجرتی، در دسترس‌تر هستند و احتمال موفقیت بالاتری دارند. به ویژه در مورد برنامه اسکیل ورکر کانادا که هر سال هزاران نیروی کار از کشورهای مختلف دنیا به واسطه همین برنامه، اقامت دائم کانادا را می‌گیرند.

هلدینگ نیلگام سابقه زیادی در زمینه اخذ اقامت کانادا و امور مهاجرت به کانادا برای شهروندان ایرانی دارد و کارشناسان این مجموعه با زیر و بم برنامه‌های مهاجرتی کانادا آشنا هستند. برای انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی کانادا متناسب با شرایط خودتان و انجام اقدامات بعدی برای مهاجرت می‌توانید با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها