کد خبر: 642356
تاریخ انتشار :

سیم خاردار برای دور باغ

سیم خاردار برای دور باغ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

سیم خاردار یکی از وسایلی است که از گذشته تاکنون برای حفاظت از اراضی و املاک مورد استفاده قرار میگرفته است. اما سیم خاردار چیست، چه ویژگی هایی دارد و چرا سیم خاردار برای دور باغ تا این اندازه محبوب است؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.

سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار یا Barbed wire یکی از صنایع مفتولی بسیار پرکاربرد است که از دو مفتول به هم تنیده ساخته شده و در مقاطعی به فواصل مشخص، دارای لبه های تیز و بریده شده است. مفتول های سیم خاردار معمولا از جنس گالوانیزه هستند و مانند پشم شیشه در برابر شرایط محیطی نامناسب دوام بالایی دارند.

مختصری از تاریخچه تکامل سیم خاردار

در سال 1863 یعنی بیش از 150 سال پیش، اولین حصاری که مانند سیم خاردار بود توسط مایکل کلی ساخته شد. به دلیل اینکه در اروپای آن زمان این سیستم حفاظتی زیاد خواهان نداشت، او از ثبت اختراع سیم خاردار صرف نظر کرد. حدود 10 سال بعد شخصی به نام هنری ام. رز، فنسی چوبی به نمایش گذاشت که با استفاده از لبه های فلزی تیز از برخورد دام ها با فنس جلوگیری می کرد و همینجا بود که ایده سیم خاردار ثبت اختراع شد.

اما در سال 1874 جوزف گیلدن با گرفتن حق ثبت اختراع این وسیله و تاسیس شرکتی به همین نام، موفق شد شخصی به نام "هایش" را در دادگاه شکست دهد و عنوان پدر سیم خاردار را از آن خود کند.

در جنگ جهانی اول و دوم از سیم خاردار برای حفاظت از سنگر ها و ساخت راه های جنگی استفاده های زیادی شد و انسان های زیادی در برخورد با تیغ های سیم خاردار کشته و زخمی شدند.

سیم خاردار انواع مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

انواع سیم خاردار

2

  • سیم خاردار تک مفتولی

سیم خاردار تک رشته ای یا تک مفتولی ساده ترین نوع سیم خاردار است که هم می تواند دارای نوع تبری باشد و هم سوزنی.

  • سیم خاردار دو مفتولی

نوع دو مفتولی این وسیله، دارای دو رشته سیم است که به یکدیگر پیچ خورده است. آنها در مقایسه با سیم خاردار تک رشته ای ایمن تر هستند. به دلیل روشی که در زمان ساخت آنها در ماشین آلات دنبال می شود، آنها را بیشتر به انواع پیچ خورده مثبت یا منفی (معکوس) تقسیم می کنند.

  • سیم خاردار تبری

نوع تبری سیم خاردار به دلیل تیغه هایی که دارد نامگذاری شده است. تبری بودن این تیغه ها باعث می شود اگر حیوان یا شیء قصد عبور از سطح محافظت شده را داشته باشد، به آن گیر کرده و تیغ در گوشت و بدنه آن فرو برود.

  • سیم خاردار سوزنی

سیم خاردار سوزنی نیز به دلیل نوع تیغه ها، اسم گذاری شده است و به دلیل امنیت خوبی که دارد، برای مراکز نظامی، فرودگاهی، مزرعه، کنار جاده ها و ... استفاده می شود.

  • سیم خاردار با روکش گالوانیزه یا PVC

سیم خاردار بر اساس نوع روکش به دو دسته گالوانیزه و PVC تقسیم بندی می شوند. مانند نوار نقاله که نوع گالوانیزه آن در برابر شرایط بد محیطی مقاوم است، سیم خارداری که به روش گالوانیزه گرم ساخته بشود نیز در برابر زنگ زدن و رطوبت دوام بالایی دارد.

سیم خاردار با روکش pvc نیز به دلیل لایه پلاستیکی مانند پلی وینیل کلراید در برابر شرایط نامناسب مقاوم است و با توجه به رنگ های متنوع، ظاهر زیبایی هم دارد.

سیم خاردار برای دور باغ

استفاده از سیم خاردار برای دور باغ به منظور حفاظت حداکثری از فضا، همواره توصیه می شود. در هنگام فنس کشی می توان اطمینان حاصل کرد که ورود حیوانات و افراد متجاوز از دور باغ تا حد زیادی با مخاطره روبرو می شود اما با کشیدن سیم خاردار بر روی فنس دور باغ، اجازه دسترسی افراد به محیط از طریق بالا رفتن از فنس نیز گرفته می شود و سطح امنیت بالایی برای محیط و حریم شخصی می توان در نظر گرفت.

آهنیتو: مرکز خرید با کیفیت ترین صنایع مفتولی

3

صنایع مفتولی آهنیتو با بیش از 15 سال سابقه فعالیت مستمر در بازار شادآباد تهران با کیفیت ترین محصولات مفتولی مانند سیم خاردار، انواع توری و عایق های حرارتی مانند پشم شیشه را با بهترین برند های تولیدی عرضه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از وبسایت این مجموعه به نشانی ahanito.com دیدن نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها