کد خبر: 642443
تاریخ انتشار :

نهضت ملی مسکن برای زنان مجرد آغاز شد

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: زنان مطلقه مانعی برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن ندارند.

نهضت ملی مسکن برای زنان مجرد آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاید برای بسیاری از مردمان ایران زمین نهضت ملی مسکن آخرین کورسوی امیدی باشد که بتواند آن ها را صاحب خانه کند. نهضت ملی مسکن که با اما و اگرهای فراوانی تا به امروز روبه رو بوده است شرط و شروط های متفاوتی برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است. با وجود آنکه از حدود یک ماه قبل مسئولان وزارت راه و شهرسازی صحبتهایی درخصوص برنامه‌ریزی برای امکان ثبت نام  نهضت ملی مسکن تمامی افراد مجرد بالای ۱۸ سال در طرح نهضت ملی مسکن داشتند، هنوز این موضوع در شورای عالی مسکن مصوب نشده است.

تسهیلات جدید دولت برای زنان مجرد

طبق جدیدترین اعلام وزارت راه و شهرسازی که امروز انجام شد، کماکان شرط سنی ۴۵ سال برای مردان مجرد و ۳۵ سال برای زنان مجرد وجود دارد. معلولان جسمی حرکتی با حداقل ۲۰ سال و بیماران خاص نیز با تاییدیه وزارت بهداشت، بدون شرط سنی می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند. خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج‌ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی استقبال از نهضت ملی مسکن را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به ثبت‌نام حدود ۲٫۷ میلیون نفر در این طرح، گفت: خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج‌ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

وی‌ با اشاره به امکان ثبت‌نام مجردهای ۲۳ تا ۴۵ سال، افزود: این دسته از مجردان اکنون امکان ثبت‌نام دارند و تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار شود چرا که این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است، با این حال افراد متأهل، زنان خودسرپرست، زنان مطللقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تأهل ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها