کد خبر: 643103
تاریخ انتشار :

تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هر فرد برای راه اندازی یک آشپزخانه صنتی لازم دارد تا شناختی کلی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی آن داشته باشد ما در این مطلب به شما این تجهیزات را برای آماده سازی یک آشپزخانه صنعتی معرفی خواهیم کرد تا با خیالی آسوده و بدون کم و کسر آن ها را تهیه نمایید. یکی از پایه ترین بخش های راه اندازی رستوران تجهیزات آماده سازی یک آشپزخانه صنعتی است. برای تهیه تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی باید از تجهیزات آن شناخت مناسبی داشته و فهرست مناسبی از تجهیزات آماده سازی آشپزخانه صنعتی فراهم نمایید. ما رد این مطلب این تجهیزات را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید شناختی کلی از آن ها پیدا کرده و به راحتی آن ها را تهیه نمایید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شما می توانید این تجهیزات را از آشپزخانه سورن تهیه نمایید در ادامه تجهیزات لازم و موجود در آشپزخانه سورن را نام خواهیم برد و در ارتباط با هر کدام به مختصر توضیح می دهیم.

تجهیزات آماده سازی یک آشپزخانه صنعتی

هر کدام از موارد زیر برای داشتن یک رستوران و کافه رستوران لازم و ضروری است:

  • پاتیل خیساندن برنج
  • سینک ظرفشویی
  • شاور ظرفشویی
  • میز کار استیل
  • میز کار استیل سفارشی و خاص
  • وان شستشو

در ادامه در ارتباط با هر کدام برای آشنایی بهتر شما به مختصر توضیح خواهیم داد.

پاتیل خیساندن برنج

پاتیل یک قابلمه بزرگ فلزی است که در آشپزخانه های صنعتی در مراحل آماده سازی و پخت کاربردهای مختلفی دارد . مثلا برای پختن برنج ، خورشت و به جوش رساندن آب می توان از آن استفاده کرد. ر نتیجه این محصول بیشتر در رستوران هایی که غذای ایرانی سرو می کنند مورد استفاده قرار می گیرد و لازم و ضروری است.

از این دستگاه برای شستشو ، خیساندن و آبکش کردن برنج استفاده می شود . پاتیل خیساندن برنج به گونه ای طراحی و تولید می شود که شما حجم بالایی از برنج را به راحتی و بدون تحمل سختی وزن آب و برنج ، می توانید شستشو و آبکش نمایید. در این دستگاه یک محور ، 2 عدد یاتاقان و پایه هایی از قوطی استیل وجود دارد . پاتیل حول یاتاقان ها حرکت دورانی می کند و آب برنج بدون هدر رفتن و دور ریز برنج ، بیرون ریخته می شود . به کمک پاتیل خیساندن برنج به راحتی می توان برنج را به دیگ دیگر انتقال داد . ضامن نگهدارنده باعث تخلیه آسان برنج می شود . ضمنا جهت سهولت در حرکت پاتیل نیز می توان پایه های آن را مجهز به چرخ کرد. این محصول دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن ها را نیز نام برده و معرفی کرده ایم.

انواع پاتیل صنعتی

  1. پاتیل خیساندن برنج
  2. پاتیل خورشت
  3. پاتیل مرغ
  4. پاتیل سرخ کن

سینک ظرفشویی

یکی دیگر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی سینک ظرفشویی است که کاربرد بسیاری دارد و برای هر آشپزخانه لازم و ضروری است. سینک صنعتی استیل علاوه بر استفاده در آشپزخانه های صنعتی در هتل ها ، رستوران ها و..... نیز مورد استفاده قرار می گیرد و فرق زیادی با سینک ظرفشویی خانگی دارند سینک ظرفشویی خانگی در منازل استفاده می شود و معمولا همه ی افراد با این نوع سینک ها آشنایی دارند . دلیل اینکه سینک صنعتی را از استیل می سازند این است که استیل خاصیت ضد زنگ بودن دارد و در ارتباط با آب و رطوبت زنگ نمی زند و به راحتی خراب نمی شود و طول عمر بسیار بالایی دارد.

شاور ظرفشویی

یکی دیگر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی شاور ظرفشویی است. شیر شاور بر روی انواع سینک های ظرفشویی نصب می شود و با کمک ایجاد آب دارای فشار، کلیه نخاله های غذایی را از روی ظروف جدا کرده و آنها را آماده برای قرار دادن در ماشین ظرفشویی می کندو این شاور درهتل ها،  رستوران ها ، فست فود ها ، کترینگ ها ، مراکز تهیه غذا و آشپزخانه های صنعتی که نیاز به شستشوی تعداد حجم بالایی از ظروف می باشد نیز کاربرد فراوانی دارد.

از ویژگی های این محصول می توان به ورودی آب سرد و گرم، فشار آب قابل تنظیم به همراه بازوی فواره زدن آب ۳۶۰ درجه و نصب و راه اندازی آسان اشاره کرد که با این ویژگی می تواند به شست و شو شما سرعت بخشد.

میز کار استیل

یکی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی ، میز کار استیل می باشد. این میز به منظور بهبود و تسریع در عملیات آماده سازی غذا طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. از میز استیل برای خرد کردن مواد غذایی مانند سبزی و گوشت استفاده می شود. طبقات مشبک و میانی میز کار نیز جهت دسترسی راحت به مواد اولیه و تجهیزات آماده سازی کاربرد دارد. از این رو هر آشپزخانه کوچک و بزرگ صنعتی که در کترینگ ، رستوران ، فست فود و .... واقع شده است به یک یا چند میز کار استیل احتیاج دارد.

شما  می توانید این میز کار استیل را به صورت سفارشی و خاص نیز تهیه نمایید برای این منظور می توانید به سایت آشپزخانه سورن مراجعه کرده و نمونه های این محصول را مشاهده نمایید.

وان شستشو

یکی از تجهیزات اصلی هر آشپزخانه صنعتی، وان شستشو آن است که به وسیله آن سبزی و مواد غذایی مورد استفاده شست و شو می شود و سپس مورد استفاده قرار می گیرد در نتیجه این محصول یکی از اصلی ترین تجهیزات برای هر آشپزخانه می باشد.

تجهیزات تهویه آشپزخانه صنعتی

تجهیزات تهویه آشپزخانه صنعتی نیز بسیار مهم است زیرا در آشپزخانه چنین نوع غذا در حال طبخ می باشد که بو آن ها ممکن است اذیت کننده شود به همین منظور هر آشپزخانه صنعتی به یک تهویه احتیاج دارد تا هوا را تمیز نگه دارد. یک سیستم تهویه قوی در هر رستوران میتواند تمامی بو های اضافی را به بیرون براند. البته توجه کنید که سیستم تهویه باید تماما استیل باشد تا در برابر رطوبت موجود در آشپزخانه زنگ نزند.

سخن آخر

با توجه به آشنایی با تجهیزات آشپزخانه صنعتی شما به راحتی می توانید لیستی از موارد مورد نیاز تهیه نموده و آن ها را تهیه نمایید ما برای خرید بهتر شما سایت آشپزخانه سورن را به شما معرفی کنیم تا محصولاتی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب را تهیه کرده و از استفاده از آن ها لذت ببرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها