کد خبر: 643248
تاریخ انتشار :

5 شرکت بزرگ تولید کننده دستگاه CNC

5 شرکت بزرگ تولید کننده دستگاه CNC
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بسیاری از افراد برای خرید دستگاه های صنعتی مانند انواع دستگاه CNC در اولین قدم، به سراغ شرکت های خارجی نامدار در آن زمینه می روند. شرکت های خارجی مختلفی در تولید این دستگاه ها فعالیت می کنند. اما جالب است بدانید یک شرکت ایرانی، در بین 5 شرکت بزرگ تولید کننده دستگاه های CNC قرار داشته که توانسته محصولاتی با کیفیت های در حد تولیدات جهانی، ارائه بازار کند. شرکت آمل برش، شرکتی ایرانی است که با ارائه محصولات با کیفیت، توانسته جایگاه خود را در بین تولید کنندگان دستگاه CNC پیدا کند. در ادامه با CNC و شرکت های تولید کننده آن آشنا خواهیم شد.

دستگاه CNC چیست؟

دستگاه های CNC از جمله دستگاه های صنعتی است که برای راحت کردن فرایند های انجام شده در صنایع، تولید می شوند. این دستگاه ها، در انواع مختلف تولید می شوند و در بخش های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های CNC چوب، از جمله پر کاربردترین دستگاه های صنعتی است. CNC  یا به انگلیسی  Computer Numerical Control ، به معنای کنترل عددی رایانه ای است. مفهوم این عبارت، دستگاهی است که با رایانه و کاملا دقیق کنترل می شود. از این نظر، دیگر نگران خطاهای انسانی و یا دستگاه نبوده و برش و فعالیت ها، با دقت بسیار بالا انجام خواهد شد.این دستگاه ها با دقت مناسب می توانند بر روی چوب یا فلزات و... برش هایی را ایجاد کنند که با استفاده از دست، عملا غیر ممکن بوده است.

کاربرد های دستگاه CNC

از این دستگاه ها برای برش چوب یا مواد دیگر مانند فلزات استفاده می شود. دستگاه های CNC در دو مدل عمودی و افقی تولید شده است. این مدل ها در کاربرد و البته قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. از این دستگاه ها در نجاری ها و کارگاه هایی که تولیدات آنها بر مبنای چوب است، استفاده می شود. به علت اهمیت دقت عملکرد در این دستگاه ها، لازم است تا سی ان سی را با برند های مطمعن و با کیفیت تهیه کنید. شرکت آمل برش، از جمله شرکت های پیشگام در تولید دستگاه های CNC است و توانسته در این بخش، با رقبای خارجی خود به رقابت پرداخته و حتی برتری هایی نسبت به آنها داشته باشد. بنابراین می توانید با خیال راحت، دستگاه مورد نظر خود را خریداری و با خیال راحت استفاده کنید.

برترین شرکت های تولید کننده CNC

در سراسر جهان، شرکت های مختلفی وجود دارند که به تولید دستگاه های CNC و دستگاه های مشابه مشغول هستند. این شرکت ها همواره در پی ارتقا کیفیت محصولات خود و ورود به بازار های بزرگتر بوده اند. از این رو، با افزایش رقابت، شرکت ها کیفیت تولیدات خود را بالاتر برده اند. در این زمینه، 5 شرکت معتبر وجود دارند که از تولیدات آنها، مخصوصا در ایران بسیار استفاده می شود. در ادامه با این شرکت ها آشنا می شویم

1-scm –italy

این شرکت از سال 1952، تولید کننده پیشرو ماشین آلات و سیستم ها، و همچنین ارائه دهنده خدمات، در زمینه های تجاری و صنعتی بوده است. 3 مرکز تولید عمده این شرکت در ایتالیا دارای رکورد تولید سالانه بیش از 17000 دستگاه هستند که توسط بزرگترین شبکه توزیع در صنعت و خدمات پس از فروش عالی پشتیبانی می شود. این شرکت یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه های CNC هستند

2-flexiCam

این شرکت در سال 1998 در امارات متحده عربی، فعالیت های خود را شروع کرد. این شرکت نیز با چندین سال تولید دستگاه های صنعتی مانند دستگاه های CNC قدرتمند با کیفیت بالا توانسته است در این صنعت، جایگاه خود را پیدا کند. علاوه بر دستگاه های صنایع چوبی، در زمینه پردازش کامپوزیت و یا فلزات غیر آهن نیز دستگاه های مورد استفاده را تولید می کند.

3- homag

شرکت هومیج، در سال 1960 در آلمان فعالیت های خود را شروع کرد. این شرکت تا کنون توانسته به یکی از بزرگترین تولید کننده های دستگاه CNC مخصوصا در اروپا تبدیل شود. این شرکت با سهم بازار جهانی بیش از 30٪ اکثر نیاز های صنایع پردازش چوب را در سراسر جهان را پوشش می دهیم. این شکرت با بیش از  شعبه، تا کنون توانسته به حدود 1000 کشور جهان، تولیدات خود را صادر کند.

4-biesse

این شرکت نیز در کشور ایتالیا پایه گذاری شد و تولید محصولات خود را از این کشور آغاز کرد. شرکت biesse در سال 1969 در پزارو ایتالیا آغاز به کار کرد و اکنون، توانسته شرکت های مختلفی را از سراسر جهان، به زیر مجموعه خود اضافه کند. این شرکت نیز همانند شرکت های قبلی، از جمله پیشگامان در تولید دستگاه های پردازش چوب مانند CNC است.

5-شرکت آمل برش

یکی از شرکت هایی که توانسته با رقبای خارجی خود به خوبی رقابت کند، این شرکت در سال 1361، تولیدات خود را آغاز کرد و توانست به تولید محصولاتی با کلاس جهانی دست یابد. شرکت ماشین سازی آمل برش(MOLLEN) در شهر آمل استان مازندران شروع به کار کرده و توانسته با هدف تولید ماشین آلات صنعتی مانند CNC چوب، جایگاه خود را در بین رقبا پیدا کند.اکنون این شرکت، ارائه دهنده و لولید کننده دستگاه هایی مانند سی ان سی چوب، دستگاه برش ام دی اف، لبه چسبان، دورکن، دستگاه برش پارچه و ... می باشد.

14

مزایای استفاده از CNC آمل برش جایگزین رقبای خارجی

این شرکت با تولید محصولاتی در سطح کلاس جهانی، توانسته از نر کیفیت، با رقبای خارجی خود برابری کند. علاوه بر کیفیت بالا، تولیدات مقرون به صرفه این شرکت مانند دستگاه های cnc اقتصادی، از جمله دلایلی است که شرکت ها و سنایع، استفاده از محصولات آمل برش را به رقبای خارجی و محصولات غیر ایرانی ترجیح می دهند. در دسترس بودن، امکان سفارش آسان و... از دیگر دلایلی است که می تواند باعث برتری دستگاه های شرکت آمل برش نسبت به نمونه های خارجی مشابه باشد.

انواع CNC تولید شده در شرکت آمل برش

این شرکت توانسته با تکنولوژی نوین و بهره گیری از دستگاه های با کیفیت در تولید و ارائه دستگاه های صنعتی پردازش و برش چوب، انواع مختلفی از دستگاه های cnc را تولید و به بازار جهانی عرضه کرده است.

از جمله تولیدات این شرکت می توان به دستگاه cnc چوب روتاری، سی ان سی ROTARY و تخت 4 کله، سی ان سی Optima2040، سی ان سی ROTARY و بسیاری دیگر از انواع این دستگاه ها است که بسته به تولیدات و هدف مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی دستگاه های شرکت آمل برش، شمال خدمات پس از فروش قوی شرکت شده و خیال مشتری از بابت خرید آن راحت است.

15

کلام آخر

استفاده از دستگاه های CNC امروزه در صنایع چوبی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این امر، دقت بسیار بالای این دستگاه ها برای تراشکاری است تا جایی که به علت ظرافت بالا، کارگاه های منبت کاری نیز از این دستگاه استفاده می کنند. کیفیت دستگاه های صنعتی، اولین و مهمترین نکته برای خرید است چرا که امکان خرید و یا تعمیر مداوم آنها وجود نداشته و نیازمند هزینه بالاست. علاوه بر آن، خرید محصولات خارجی، هزینه بالایی دارد. بهترین راه، خرید از برند های با کیفیت ایرانی تولید کننده دستگاه های CNC است که با خیال راحت از کیفیت و البته قیمت، محصول خود را دریافت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها