کد خبر: 643810
تاریخ انتشار :

خبر خوش طرح رتبه بندی فرهنگیان

حدود یک ماه از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس می‌گذرد. لایحه‌ای که سال‌هاست معلمان در انتظار تصویب و اجرایی شدن آن هستند. اما حالا شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرده و آن را به مجلس برگرداند تا ایرادات را رفع کند.

خبر خوش طرح رتبه بندی فرهنگیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

 

 یک نماینده مجلس گفت: توافق دولت و مجلس بر مبنای تعهدی است که دولت به مجلس داشته و اکنون منتظریم که طرح رتبه بندی ابلاغ شود. می توان این خبر خوش را داد که این طرح به زودی به مرحله نهایی و اجرایی می رسد.

معلمان بارها در اعتراض به اجرایی نشدن لایحه رتبه‌بندی معلمان در شهرهای مختلف تجمع کرده‌اند. اگر این لایحه اجرایی شود حداقل حقوق معلمان هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان و حداکثر آن کمی بیشتر از ۱۶ میلیون تومان می‌شود. به عبارتی حقوق معلمان از ۴ تا ۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 

حالا شورای نگهبان برخی مواد لایحه رتبه‌بندی معلمان را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی دانسته و این لایحه را برای رفع ایرادات به مجلس برگرداند. اما گره اصلی اجرایی نشدن این لایحه در تامین بودجه است. برای بررسی بیشتر موضوع با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم.

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: خوشبختانه برای سال آینده منابعی که برای طرح رتبه بندی فرهنگیان لازم است در بودجه مطرح شده است. برای سال جاری هم تاکید داریم که هرآنچه توافق دولت و مجلس بود حتما باید از اول مهر ۱۴۰۰ اجرا شود. این توافق بر مبنای تعهدی است که دولت به مجلس داشته و اکنون منتظریم که طرح رتبه بندی ابلاغ شود. می توان این خبر خوش را داد که این طرح به زودی به مرحله نهایی و اجرایی می رسد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها