کد خبر: 644277
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از وام بازنشستگان

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص ارزیابی اش از پرداخت تسهیلات بانکی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون وجود ضامن انجام می‌شود و با گواهی کسر از حقوق همراه خواهد بود. اما ظاهرا پرداخت وام صد میلیون تومانی به یک نفر ضامن نیاز دارد یا اینکه فرد وام گیرنده باید چک ضمانتی ارائه کند.

آخرین خبر از وام بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بازنشستگان کشوری از ۱۰ به ۱۲ میلیون تومان برای ۳۰۰ هزار نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه اجرایی شده است.صندوق بازنشستگی کشوری به منظور حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی از بازنشستگان دورۀ جدید ارائه تسهیلات وام بازنشستگان را به اجرادرآورده است.طبق آخرین خبرها نوبت ششم از وام بازنشستگان  پرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگان در حال حاضر۱۲ میلیون تومان است. در ادامه آخرین خبرها از وام بازنشستگان را می خوانید.

 رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: الان حساب بانکی همه بازنشستگان خالی است. در این شرایط اینکه ما از یک بازنشسته‌ بخواهیم بیست یا سی میلیون تومان پول در حساب بانکی اش سپرده گذاری کند که بعد یک وام پنجاه میلیون تومانی بگیرد انتظار به جایی نیست. در واقع چنین شرایطی برای بازنشستگان امکان پذیر نیست.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص ارزیابی اش از پرداخت تسهیلات بانکی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه کارگران به بازنشستگان تامین اجتماعی  گفت: پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون وجود ضامن انجام می‌شود و با گواهی کسر از حقوق همراه خواهد بود. اما ظاهرا پرداخت وام صد میلیون تومانی به یک نفر ضامن نیاز دارد یا اینکه فرد وام گیرنده باید چک ضمانتی ارائه کند. اما در رابطه با مساله ضامن نه دیگر شرایط پرداخت وام آن چیزی که برای بانک‌ها مصوب شده و شعبات باید رعایت کنند تفاوتی ایجاد کرده است. یعنی برای پرداخت این وام صرفا مقرر شده تا ضامن ارائه نشود، اما دیگر شرایط به همان روال سابق باقی خواهد بود.

به این ترتیب افراد بازنشسته بدون داشتن ضامن می‌توانند از بانک رفاه کارگران یا هر بانک دیگری که از آنجا حقوق دریافت می‌کنند این وام را دریافت کنند. بر این اساس مردم هم تصور کردند می‌توانند وام بگیرند و تمام شرایط پرداخت وام برداشته شده و برای همین به بانک‌ها و کانون‌های بازنشستگی هجوم آوردند. در نهایت، اما معلوم شد که متولیان امر تنها درباره ضامن صحبت کرده اند و شرایط کلی پرداخت وام را تغییر نداده اند. البته طی چند روز گذشته مدیر عامل بانک رفاه گفت بر روی شرایط پرداخت این وام تا شب عید بررسی‌های لازم صورت بگیرد. ما هم منتظر هستیم ببینیم تا شب عید آیا تصمیمی برای آسان شدن شرایط دریافت این وام گرفته خواهد شد یا خیر.

وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر شرایط دریافت این وام‌ها برای بازنشستگان وجود ندارد گفت: بازنشستگان اگر شرایط دریافت این وام‌ها را داشته باشند می‌توانند دریافت کنند. اما شرایط این است که باید پول در حساب بانکی این افراد وجود داشته باشد تا بتوانند این وام را دریافت کنند. یا گردش مالی این بازنشستگان باید طوری باشد که بتوانند آن مبلغ ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند. اما مساله اینجاست که الان کدام بازنشسته‌ای چنین شرایطی را دارد؟ الان حساب بانکی همه بازنشستگان خالی است

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها