کد خبر: 644294
تاریخ انتشار :

خبر خوش از افزایش حقوق بازنشستگان

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق کشوری‌ها از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

خبر خوش از افزایش حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. باز نشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید.

 

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، از افزایش سقف وام پرداختی به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد.

علی اصغر بیات، در گفتگویی، گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای که فیمابین سازمان تأمین اجتماعی، کانون عالی و بانک رفاه کارگران منعقد شده است این وام به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون به بیش از ۲۸۰ هزار مستمری بگیر وام پرداخت شده و با پیش بینی اعتبارات لازم تا پایان سال جاری این عدد به بیش از ۳۷۰ هزار نفر خواهد رسید.

بیات در خصوص تداوم پرداخت تسهیلات در سال آینده، گفت: همکاری و همیاری بسیار خوبی را از طرف مدیران سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در این زمینه شاهد هستیم و قطعاً در سال آینده هم به لحاظ افزایش سقف وام و هم تعداد سهمیه‌ها رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم. چرا که با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی که بازنشستگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، این وام‌ها می‌تواند تا حدودی برای این قشر راهگشا باشد.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت مستمری بگیران، تمامی مراحل و خدمات مربوط به دریافت وام از بانک رفاه کارگران کاملاً به صورت غیر حضوری است و همکاران ما در کانون عالی به صورت مداوم مشکلات و موانع احتمالی را رصد و رفع می‌کنند.

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی بانک رفاه گفت: این یک موضوع جداگانه ای است که اخیراً و بر اساس دستور رئیس جمهوری و تاکید وزیر اقتصاد، به برخی بانک‌ها از جمله بانک رفاه کارگران تکلیف شده است.

 

وی افزود: وام ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی، شرایط و ضوابط ویژه خود را دارد و لازم است تاکید کنم این تسهیلات هیچ ارتباطی به کانون‌های بازنشستگی ندارد و افرادی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند از مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه، اطلاعات لازم را کسب کنند.

دائمی شدن اجرای همسان سازی حقوق و افزایش میزان مستمری تامین اجتماعی مطالبه بازنشستگان این سازمان است و این گروه خواهان رفع تبعیض میان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند.

براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد. این افزایش باید در فواصل زمانی معین حداقل سالی یکبار و با تصویب هیات وزیران انجام شود. 

 

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بین بازنشستگان کشور تعداد حداقل بگیر‌های صندوق کشوری و لشکری کم است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل بگیر‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق کشوری‌ها از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

 حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر با ۲۰ سال سابقه کار با عائله مندی و ۲ فرزند در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که پس از انجام دو مرحله همسان سازی در سال جاری به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان افزایش یافته و برای آن‌هایی که ۳۰ سال سابقه کار دارند ۴میلیون و  ۲۰۰ هزار تومان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها