کد خبر: 644394
تاریخ انتشار :

خبر خوش از وام ازدواج

وام بدون ضامن؛ یکی از جدیدترین اتفاقات این روزها در حوزه تسهیلات. قرار بر این شده تا بانک‌ها موظف شوند بدون ضامن تا ١٠٠میلیون تومان تسهیلات دهند. پیش از این نیز یکی از مشکلات وام‌گیرندگان همین بود: داشتن ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات.

خبر خوش از وام ازدواج
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام ازدواج یک وام با سود کم از طرف دولت برای کمک به جوانان می باشد. وام ازدواج هر ساله بر حسب تورمی که در جامعه ایجاد می شود بدان افزوده می گردد. وام ازدواج به دلیل داشتن سود کم برای آغاز زندگی دو زوج جوان می تواند مناسب باشد.با حذف وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 بحث های زیادی را به راه انداخته است.در ادامه آخرین خبرها از وام ازدواج را می خوانید.

یک نماینده مجلس گفت: وام‌هایی که زیر ١٠٠میلیون تومان باشند، بدون ضامن پرداخت می‌شود.

حال این قانون برای وام‌های زیر ١٠٠میلیون تومان حذف شده است. یکی از وام‌هایی که درخواست زیادی برای آن وجود دارد، وام ازدواج است. اما آیا وام ازدواج هم بدون ضامن خواهد شد؟ 

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت وام ازدواج هم بدون ضامن خواهد شد، گفت: طی صحبت‌هایی که با معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد داشتم، ابلاغیه مربوط به نوع تسهیلات نیست بلکه مربوط به تسهیل شرایط ضمانت وام‌هاست.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد کارمند دستگاه دولتی و اجرایی باشد دیگر لازم نیست کسی را معرفی کند و برای وام‌های مربوط به ازدواج نیز تا ١٠٠میلیون به ضامن نیازی نیست. در واقع اصل قضیه این است که فردی که قصد دریافت تسهیلات دارد و خودش هم کارمند باشد، تنها یک تاییده کسر از حقوق کافی است و دیگر نیازی نیست که فرد ضامن معرفی کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها