کد خبر: 644529
تاریخ انتشار :

قیمت روز گوشی موبایل

قیمت موبایل که در مدت اخیر به دلیل نوسانات نرخ دلار روند افزایشی داشت، چند روزی است که به دلیل آرامش نسبی در بازار ارز، به ثبات رسیده. شرایط بازار موبایل تا پایان سال به چه سمتی می‌رود؟

قیمت روز گوشی موبایل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت گوشی موبایل به تبع قیمت دلار تغییر می کند و قیمت گوشی موبایل در روزهای اخیر روزهای پرتنشی را گذرانده که در جدول‌های زیر، قیمت گوشی موبایل که شیائومی یکی از پر فروش ترین های بازار هستند را بررسی می کنیم که البته قیمت گوشی موبایل ممکن است در یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز تفاوت‌هایی داشته باشدکه در این گزارش به بررسی قیمت انواع گوشی موبایل در بازار پرداخته ایم.

همگام با افزایش نرخ دلار، قیمت موبایل در بهمن ۱۴۰۰ بالا می‌رفت. به گونه‌ای که برخی مدل‌های گوشی تلفن همراه، در روزهای ابتدایی این ماه، چند صدهزار تومان گران شدند. در آن زمان گزارش شده بود که تعدادی از مدل‌های پرطرفدار گوشی آیفون پیشتاز گرانی هستند.

اما فعالان بازار معتقد بودند که اگر مذاکرات هسته‌ای روند بهتری پیدا کند و نرخ دلار نزولی شود، قیمت موبایل هم تا پایان بهمن ۱۴۰۰ کاهشی می‌شود.  مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران می‌گوید حالا و در میانه بهمن، این اتفاق رخ داده است.

او توضیح می‌دهد: بازار موبایل تحت تاثیر دلار نیمایی قرار دارد که قیمت آن هم تا حدودی در حال کاهش است. در نتیجه قیمت‌ها در این بازار نیز نسبتا روند نزولی دارد. 

محبی البته می‌افزاید: قیمت دلار بر بازار موبایل تاثیر می‌گذارد اما نه چندان زیاد. در نتیجه واردکنندگان و فروشندگان هم ناچار هستند از سود خود کم کنند. چرا که بازار دیگر کشش افزایش قیمت بیش از حد را ندارد.  رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران می‌گوید: قیمت‌ها تا پایان سال به نرخ دلار و نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

او توضیح می‌دهد: ۹۵ درصد محصولات موجود در بازار تلفن همراه، از طریق واردات تامین می‌شوند و تنها پنج درصد آنها تولید داخل است. تغییرات قیمت دلار به هر حال روی چنین بازاری اثر می‌گذارد؛ هر چند که کم.

محبی می‌افزاید: از سوی دیگر اگر نتیجه مذاکرات، کاهش تحریم‌ها باشد، در درازمدت ممکن است واردات تسهیل شود و شرکت‌های خارجی به بازار ایران بازگردند.  او می‌گوید: اکنون از نظر موجودی برندها و مدل‌های مختلف در بازار کمبودی وجود ندارد اما تسهیل تجارت، اثر خود را روی بازار می‌گذارد.

قیمت گوشی های ارزان سامسونگ 

برند مدل حافظه داخلی (گیگابایت) دوربین (مگاپیکسل) قیمت (تومان)

سامسونگ Galaxy A21S SM-A217F/DS ۶۴ ۴۸ ۵,۶۰۰,۰۰۰

سامسونگ Galaxy A11 SM-A115F/DS ۳۲ ۱۳ ۴,۰۰۰,۰۰۰
سامسونگ Galaxy A12 Nacho SM-A127F/DS ۱۲۸ ۴۸ ۴,۶۰۰,۰۰۰
سامسونگ Galaxy A02s SM-A025F/DS ۶۴ ۱۳ ۳,۶۰۰,۰۰۰
سامسونگ Galaxy M32 SM-M325 ۱۲۸ ۶۴ ۵,۵۰۰,۰۰۰
سامسونگ Galaxy A12 Nacho SM-A127F/DS ۱۲۸ ۴۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰ 
سامسونگ Galaxy A01 Core SM-A013G/DS ۱۶ ۸ ۲,۴۰۰,۰۰۰
سامسونگ Galaxy M22 SM-M225FV/DS ۱۲۸ ۴۸ ۵,۳۰۰,۰۰۰
سامسونگ   Galaxy A03s SM-A037F/DS ۱۲۸ ۱۳ ۳,۵۰۰,۰۰۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها