کد خبر: 644531
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از سود سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: فعلا برنامه‌ای برای واریز سود عملکرد سال ۹۸ سهام عدالت نداریم.

آخرین خبر از سود سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سود سهام عدالت / سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود. پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها  و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.در متن زیر جدیدترین اخبار درباره پرداخت سود سهام عدالت را با هم می خوانیم.

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان-۱۳ بهمن احسان خاندوزی پس از جلسه شورای عالی بورس مطرح کرد عمده شرکت‌های بورسی، مجامع خود را در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگزار کردند، اما سود دارندگان سهام عدالت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت تاکنون پرداخت نشده چرا که قرار است با تعامل شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و کانون سهام عدالت برای پرداخت سود سهام عدالت تا قبل از اسفند ۱۴۰۰ اقدام شود.

زمان واریز سود سهام عدالت

حسین قربان زاد رئیس سازمان خصوصی سازی ۱۸ بهمن در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال مجموع این سود به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید. در نهایت فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می‌شود.

محمد باغستانی در جلسه هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال از طریق سجام فراهم شود.

سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

عسکر توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: سهام عدالت بر اساس انتخاب افراد  به دو دسته مستقیم و روش غیر مستقیم دسته بندی می‌شود.

سود پرداختی که قرار است اسفند واریز شود سود عملکردی سال ۹۹ است. در سال ۹۹ برخی از افراد بخشی از سهام خود (۳۰ درصد) را به فروش رسانده اند تعدادی نیز پس از عید غدیر بعد از اعلام آزادی سازی ۳۰ درصد دیگر درمجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده است. این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته اند بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

در کل سود نقدی به کسانی تعلق می‌گیره که در تاریخ مجمع سهامدار شرکت‌ها باشند.

از آن جایی که تاریخ مجامع شرکت‌های سرمایه گذای استانی مشخص نیست بر اساس بخشنامه شورای عالی بورس تصویب شد که ۱ اسفند را به عنوان تاریخ مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در نظر گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها