کد خبر: 644541
تاریخ انتشار :

آخرین جزئیات از وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی

وزیر اقتصاد وعده داده کارمندان ثابت دولت وام بدون ضامن از بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن دریافت کنند.

آخرین جزئیات از وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام بدون ضامن وامی است که در چند هفته اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است.  در ابتدا رئییس جمهور موضوع وام بدون ضامن را در جلسه با فعالین اقتصادی عنوان کرد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته بود تا پرداخت وام به آحاد جامعه تسهیل گردد؛ به این صورت که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین و چند ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی شود.  وزیر اقتصاد هم پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) طرح  وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.برای دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران دستگاه ‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت وام بدون ضامن می پردازیم.

ثبت نام وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن که از هفته گذشته آغاز شده در چه مرحله‌ای به سر می‌برد و شرایط دریافت آن چیست؟

مدیر عامل بانک مسکن نیز چند روز قبل اعلام کرد که پرداخت وام بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از ۹ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و دستورالعمل پرداخت وام را به شعب ابلاغ کردند. اما شرایط این وام چیست؟

شرایط دریافت وام بدون ضامن

شرایط دریافت وام مشتریان در برخی از بانک‌ها علاوه بر دریافت نامه کسر از حقوق و چک، سپرده‌گذاری مبلغی به حدود ۳۰ میلیون تومان در شش ماه است.

این در حالی است که هنوز برخی شعب، ابلاغیه اعطای وام را دریافت نکرده‌اند.

رئیس یکی از شعب بانک مسکن می‌گوید: این مصوبه به این معنی نیست که کلیه اشخاص جامعه می‌توانند برای درخواست وام به بانک‌ها مراجعه کنند.

براساس گزارش‌های میدانی وام فقط به حقوق بگیران بانک مورد نظر همچون (بازنشستگان، کارمندان و..) اعطا می‌شود.

در حالی که باید سود این وام ۱۸ درصد باشد، معاون یکی از شعب بانک‌های دولتی به تجارت‌نیوز می‌گوید: ما تنها درخواست وام بدون ضامن را ثبت می‌کنیم و احتمالا تا پایان سال پرداختی نداشته باشیم. همچنین در برخی شرایط سود وام بدون ضامن به ۲۰ درصد می‌رسد.

رئیس یکی از شعب بانک‌های تخصصی نیز در این خصوص توضیح می‌دهد: هنوز ابلاغیه وام به شعبه ما نرسیده است. اگر برسد تنها شرایط را ثبت می‌کنیم و در سال ۱۴۰۱ وام دهی را آغاز می‌کنیم.

دولت در حالی بانک‌ها را موظف به پرداخت وام بدون ضامن می‌کند که طرح‌های وام‌های قبلی به بانک تکلیف شد، اجرایی نشد. بانک با اعلام این که نقدینگی ندارند از پرداخت وام خودداری می‌کنند. اگر چه وزیر اقتصاد می‌گوید مدیران شعبی که به مردم وام ندهند، برکنار خواهند شد، اما بانک‌ها می‌توانند با به تعویق انداختن واریز وام در جریان این طرح خلل ایجاد کنند.

بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد شامل بانک‌های مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی ایران، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت، تجارت می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها