کد خبر: 644703
تاریخ انتشار :

سودجویی با برگه های سهام عدالت

توکلی گفت: عده‌ای سودجو پس از اعلام واریز سود بالای سهام عدالت از اسفند، اقدام به خرید سهام خانوار‌های مناطق کم برخوردار، روستایی و عشایری کشور که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، کرده اند.

سودجویی با برگه های سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارزش سهام عدالت از زمان آزادسازی سهام عدالت، تاکنون، با نوسانات زیادی روبرو بوده است. ارزش سهام عدالت معمولا متناسب با افزاش یا کاهش بورس تغییر میکند. ارزش سهام عدالت در حال حاضر به یک چهارم قیمت واقعی خود رسیده است. به طوریکه ارزش سهام عدالت را اکنون  زیر 10 میلیون تومان معامله می کنند. در ادامه ارزش سهام عدالت را می خوانید.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور درباره سودجویانی که در پی خرید برگه‌های سهام روستاییان هستند هشدار داد.

او گفت: برخی افراد تصور می‌کنند که قیمت برگه سهام آن‌ها ۵۰۰ هزار تومان است که تصور اشتباهی است، زیرا ارزش برگه سهام آن‌ها حتی اکنون که قیمت سهام پایین است بالای ۱۲ میلیون تومان ارزش دارد.

توکلی می گوید: سود سهام عدالت از اسفندماه اسمال توزیع و مقرر شد سود افراد دارای برگه سهام عدالت ۵۳۰ و ۴۳۲ هزار تومانی بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان باشد.

به گفته توکلی افرادی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند سودشان را دریافت می‌کنند و همچنین امسال تدبیری اندیشیده شد که سود سهام به همان شماره حساب بانکی یا شماره شبا که قبلا مردم  ارائه داده بودند ، واریز شود.

او گفت:  سازمان بورس علی رغم مصوبه شورای عالی بورس، سامانه برخی از نمادهای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را باز کرد که افراد بتوانند سهام بخرند.

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت افراد هنگامی که سهام خریدند می‌توانند سود سال قبل را هم دریافت کنند که با پیگیری جدی مجلس و وزیر اقتصاد نماد بسته شود.

مافیا و افرادی که در پشت ماجرا هستند با آگاهی از  افزایش قیمت نفت و  بیشتر شدن سود برخی از این شرکت‌های سرمایه پذیر در سال‌های آینده  برگه‌های سهام را خریداری کرده و سود سال قبل را دریافت می‌کنند.

سهام عدالت از 49 شرکت بورسی و غیر بورسی تشکیل شده است که در سال 99 اکثر این شرکت‌ها سودده بوده و همین مساله باعث شده است تا سهامداران سهام عدالت منتظر دریافت سود این سهام تا پایان سال باشند.

بخشی از زیان وارد شده به سهامداران سهام عدالت با رشد بورس در هفته گذشته جبران و ارزش سبد دارایی سهام عدالت با رشد مواجه شد.

بررسی ها نشان می دهد، 13 شرکت غیر بورسی در پرتفوی سهام عدالت وجود دارد که از این تعداد هفت شرکت سودده بودند که سود آنها توسط سازمان خصوصی ‌سازی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده است. از 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت عمدتاً سودده‌ بودند و سود آنها از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت و بعد از تجمیع سودها به صورت متمرکز به حساب ذی‌ نفعان و سهامداران عدالت واریز می‌‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها