کد خبر: 644939
تاریخ انتشار :

قیمت خودرو ارزان می شود ؟

اعضای کمیسیون تلفیق چکش کاری لایحه بودجه سال آینده را به اتمام رسانده و بند مربوط به واردات خودروی سواری را حذف کردند.

قیمت خودرو ارزان می شود ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو چند سالی است رو به افزایش است.با توجه به خدماتی که شرکت ها می دهند قیمت خودرو بالا است.قیمت خودرو در ایران زیادی بالا رفته است.آیا قیمت خودرو  کاهش می یابد؟

بحث واردات ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ده هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی یکی از مصوبات جنجالی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بود. اعضای کمیسیون تلفیق به دنبال این بودند که از مسیر واردات این تعداد خودرو علاوه بر اینکه تا حدودی سر وسامانی به وضعیت بازار خودرو دهند بتوانند از این مسیر منابع مالی مورد نیاز برای برخی از پروژه های عمرانی دولت نیز تدارک ببینند.

انتشار این خبر تا حدودی امید به برداشتن قفل از در واردات خودرو به کشور بعد از حدود سه سال و هفت ماه را زنده کرد و کارشناسان پیش بینی کردند چنانچه این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق تبدیل به مصوبه شود و در صحن نیز بتواند رای مثبت نمایندگان را کسب کند، شاهد نزولی شدن نمودار قیمت خودروهای وارداتی و به دنبال آن ریزش قیمت محصولات داخلی خواهیم بود.

کارشناسان معتقدند در حال حاضر قیمت خودرو علاوه بر اینکه از نوسانات نرخ ارز، افزایش نرخ تورم عمومی، میزان عرضه توسط شرکت های خودروساز تاثیر می پذیرد به دلیل ممنوعیت واردات نیز بیش از پیش دچار تلاطم شده است. آنها تاکید می کنند التهاب در بازار وارداتی ها و افزایش لجام گسیخته قیمت ها در این بازار به نوعی به بازار خودروهای داخلی نیز سرایت کرده است.

به نظر کارشناسان در این شرایط هر گونه سیگنالی که نشان دهد قفل از در واردات خودرو برداشته شده می تواند به نزولی شدن نمودار قیمت خودروهای وارداتی و به دنبال آن کاهش قیمت محصولات داخلی منجر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها