کد خبر: 644988
تاریخ انتشار :

عیدی امسال چقدر است ؟

سقف ۲ میلیونی عیدی، در حالی است که برخی سازمان‌ها پرداخت های خارج از عیدی مصوب دارند ولی برخی نه. پرداخت عیدی کارکنان دولت در سطح پایین‌تری از عیدی کارگران قرار دارد که معمولا معادل یک ماه حقوق است.

عیدی امسال چقدر است ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 بحث میزان عیدی امسال یکی از معضل های اقتصادی دولت در پایان سال است. عیدی  هر ساله به یکی از چالشی ترین موارد آخر سال تبدیل می شود . میزان عیدی همیشه موجب نارضایتی افراد به ویژه کارکنان بخش خصوصی است. عیدی  هرساله به میزان اندکی افزایش می یابد. در ادامه به آخرین خبر از میزان افزایش عیدی می پردازیم.

رشد عیدی کارکنان دولت در ۱۰ سال اخیر قطره‌چکانی و سالانه‌ در حد ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

اولین عیدی کارکنان دولت در دهه۹۰، ۳۵۰ در سال۹۰ و آخرین آن، ۱۵۲۴۰۰۰ تومان در سال ۹۹ بوده است. این در شرایطی است که کارمندان با تورم بالای ۴۰ درصد مواجه هستند و انتظارشان از دولت به همین اندازه بالاست.

با این وجود، سال گذشته، رقم عیدی کارکنان دولت، تنها یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان شده بود. امسال دو پیش‌بینی جدی وجود دارد؛ افزایش ثابت  ۵۰۰ هزار تومانی برای همه، یا افزایش به ازای همسر و فرزندان. در پرداخت متغیر، چالش با قانون مدیریت خدمات کشوری وجود دارد و ممکن است افزایش در قالب بن‌کارت باشد.

سقف ۲ میلیونی عیدی، در حالی است که برخی سازمان‌ها پرداخت های خارج از عیدی مصوب دارند ولی برخی نه. پرداخت عیدی کارکنان دولت در سطح پایین‌تری از عیدی کارگران قرار دارد که معمولا معادل یک ماه حقوق است

برای امسال و براساس امتیاز و ضریب حقوق، رقم عیدی کارکنان به یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان می‌رسد ولی این رقم معادل عیدی است که دولت سال گذشته پرداخته بود.

 دولت در آستانه پرداخت اولین عیدی خود، سناریوهایی متفاوت از گذشته پیش‌بینی کرده است اما توقع از تصمیم نهایی، در تورم موجود بالای ۴۰ درصد کم نیست؛ عیدی که در این سال‌ها و در اوج تورم هم اغلب رشد سالانه فقط حدود ۱۰۰ هزار تومانی داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها