کد خبر: 645334
تاریخ انتشار :

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان

اجرای رتبه‌بندی این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به خاطر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و براساس آمارهای رسمی سازمان برنامه و بودجه، متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال، مجموعا ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در همین دوره زمانی، مجموعا ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.براساس همین آمارها، دولت برای اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یا همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال ۹۹ بالغ بر ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی قرار داده و این رقم در سال جاری به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.در این گزارش با استناد به اینکه منابع پایداری برای این موضوع که هزینه بالایی هم به کشور تحمیل می‌کند، پیش‌بینی نشده است تاکید شده است: افزایش حقوق بازنشستگان منجر به تشدید کسری بودجه شده از محل ایجاد تورم تامین می‌شود.حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید

 اجرای رتبه‌بندی این سوال مطرح شود که حقوق بازنشستگان فرهنگی چگونه افزایش می یابد؟ از طریق رتبه‌بندی حقوق معلمان و یا همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها؟

حقوق بازنشستگان مسئله بسیار مهم در یک جامعه می باشد.حقوق بازنشستگان در شان ایشان نیست.متاسفانه حقوق بازنشستگان به نسبت تورم همخوانی زیادی ندارد. محمد باقر نوبخت درباره حقوق بازنشستگان صحبت های جدیدی را مطرح کرد. در متن زیر آخرین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را می خوانید.

واکنش بازنشستگان به افزایش حقوق

یکی از موضوعات داغ امسال، مساله افزایش حقوق بازنشستگان بود؛ بازنشسته‌ها به حقوقشان اعتراض‌های زیادی داشتند و با تحصن‌هایی خواستار افزایش در حقوق‌های خود بودند.

البته اخیرا طرح‌هایی هم برای افزایش حقوق بازنشسته‌ها مطرح شده است. یکی از این طرح‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌هاست که تاکنون اجرایی نشده و گفته می‌شود که احتمالا بعد از عید اجرا شود. همچنین خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز از افزایش حقوق بازنشسته‌ها با طرح‌های بیمه‌ای خبر داد که این طرح هم فعلا مسکوت مانده و جزئیاتی از آن در دسترس نیست.

چند وقتی است که موضوع افزایش حقوق‌ها مطرح شده و براین اساس بازنشستگان هم شامل افزایش حقوق شده و پیگیری‌های اقتصاد آنلاین از نمایندگان مجلس حاکی از آن بود که حقوق بازنشستگان به حداقل ۵میلیون تومان خواهد رسید.

از طرفی دیگر قرار است همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها از سال آینده آغاز شود و با اجرای همسان‌سازی نیز حقوق بازنشستگان نیز مانند معلمان که در طرح رتبه‌بندی افزایش حقوق داشتند، افزایش خواهد یافت. حال در اینجا یک سوال مطرح است؛ حقوق بازنشسته‌های فرهنگی با رتبه‌بندی افزایش دارد و یا همسان‌سازی؟

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال گفت: حقوق بازنشستگان فرهنگی با طرح همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها افزایش می‌یابد. طرح رتبه‌بندی برای افرادی است که در حال حاضر مشغول به کار هستند. در نتیجه بازنشسته‌های فرهنگی برای افزایش حقوق باید منتظر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشند و طرح رتبه‌بندی تاثیری در حقوق آنان نخواهد داشت.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) در نشست خبری درباره لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: منابع و مصارف این بودجه ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان است که دولت برای آن اعتبار در نظر گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها