کد خبر: 645834
تاریخ انتشار :

بهترین مدل بینی برای صورت من کدام است؟

بهترین مدل بینی برای صورت من کدام است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

جراحی بینی یا رینوپلاستی، به نوعی از جراحی زیبایی گفته می‌شود که شکل و حالت بینی را تغییر می‌دهد. این جراحی با اهداف متفاوتی صورت می‌گیرد. عده‌ای صرفا به دنبال افزایش زیبایی ظاهر خود هستند. برخی دیگر نیز جراحی بینی را به دلایل پزشکی مانند انحراف بینی و بهبود مسیرهای تنفسی انجام می‌دهند.

 

ساختار بینی

بینی یکی از نقاط حساس صورت است و در نمایش ظاهر هر فرد تاثیر بسزایی دارد. جراحی بینی می‌تواند ظاهر افراد را مطابق با سلیقه آنان تغییر دهد.

بخش بالایی ساختار بینی از استخوان و بخش انتهایی (پایینی) آن از غضروف تشکیل شده است. هرچه میزان غضروف بیشتر باشد، ساختار متراکم‌تری داشته و پوست نازک باشد، بینی استخوانی‌تر است. اما اگر غضروف از کیفیت پایینی برخوردار باشد و پوست ضخیم باشد، بینی گوشتی است. انجام جراحی بینی بر روی بینی‌های استخوانی آسان‌تر است و نتیجه‌ای پایدار خواهد داشت. اما جراحی بینی‌های گوشتی با دشواری همراه است.

 

اقدامات پزشک قبل از جراحی بینی

هنگام تصمیم به انجام جراحی بینی، پزشک متخصص صورت شما را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد، بخش‌های مختلف آن را بررسی می‌کند و مدل بینی مناسب با اجزای صورت شما را انتخاب می‌کند. امروزه با استفاده از پردازشگرهای دیجیتال، امکان پیش بینی نتیجه جراحی فراهم شده است. چنانچه مدل بینی که توسط پردازشگر دیجیتال در جلسات مشاوره پیش از جراحی بینی انجام می‌شود، مورد پسند مراجعه کننده قرار نگیرد، می‌تواند تغییر کند. این موضوع باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها شده، از مشکلات مربوط به اشتباهات پزشکان هنگام جراحی می‌کاهد و همچنین، می‌تواند از انجام جراحی‌های ترمیمی جلوگیری کند.

جراحی بینی متناسب با چهره

نکته‌ی اساسی در جراحی بینی این است که مدل جدید بینی پس از جراحی، متناسب با اجزای صورت باشد. بسیاری از افراد به طور ژنتیکی دارای بینی‌های بزرگ هستند و یا بینی‌ آنها دارای قوز شدید است. انجام یک جراحی حرفه‌ای متناسب با اجزای صورت و رفع نواقص بینی می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی، اعتماد به نفس را در این دسته از افراد افزایش دهد.

 

برای انجام صحیح جراحی بینی متناسب با چهره، ابتدا باید دلیل انجام جراحی را پیدا کرد. پروسه انجام جراحی زیبایی و جراحی‌های پزشکی بینی شاید مشابه باشند اما با هدف‌های کاملا متفاوتی انجام می‌شوند و می‌توانند بر نتیجه نهایی تاثیر فراوانی بگذارند.

9

مدل‌های مختلف رینوپلاستی

جدا از جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی که با توجه به ساختار بینی فرد انجام می شود، جراحی بینی مدل‌های مختلفی دیگری دارد؛ مانند: جراحی بینی فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی.

هر کدام از این جراحی‌ها مخاطب خاص خود را داشته و نمی‌توان برای همه افراد آنها را انجام داد. برای مثال، به علت کوچک شدن زیاد بینی در جراحی بینی فانتزی، توصیه می‌شود آن را فقط بر روی صورت‌های کوچک و استخوانی انجام داد. رعایت این مورد باعث حفظ تناسب اجزای صورت با یکدیگر می‌شود. تناسب نداشتن بینی با چهره باعث می‌شود بیش از حد بزرگ یا کوچک نشان داده ‌شود. برخی افراد گمان می‌کنند تغییر دادن فقط یکی از اجزای صورت مانند بینی، تفاوت چندانی در چهره آنان ایجاد نمی‌کند. در حالی که این تصور اشتباه است و اگر رینوپلاستی توسط جراح حرفه‌ای صورت نگیرد، می‌تواند آسیب‌های جدی به بینی و ظاهر فرد وارد کند.

انواع رینوپلاستی متناسب با چهره

روند جراحی بینی در همه افراد مشابه نیست؛ زیرا صورت اشخاص با یکدیگر متفاوت است و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. دو نمونه از روش های معمول در جراحی بینی، جراحی باز و بسته هستند. در این بخش به معرفی انواع دیگر از جراحی نیز می‌‌پردازیم.

جراحی باز: در این نوع از جراحی بینی برای رسیدن به غضروف، پوست برش می‌خورد و دچار زخم و بخیه می‌شود. این جراحی را معمولا بر روی بینی‌های گوشتی انجام می‌دهند. جراح در این نوع از عمل تسلط بیشتری بر روی بینی دارد. بنابراین انجام آن توسط جراحان تازه کار نیز ممکن است.

جراحی بسته: بر خلاف جراحی باز، در جراحی بسته برشی خارجی بر پوست بینی ایجاد نمی‌شود. تمام فرایند برش و تغییر شکل بینی در داخل آن انجام می‌شود. این جراحی بیشتر مناسب بینی‌های استخوانی است. بهتر است جراحی بینی بسته توسط جراحان حرفه‌ای صورت گیرد. دوران بهبودی در جراحی بسته کوتاه‌تر از جراحی باز است.

11

فیلر بینی: در این روش بدون انجام جراحی و فقط با تزریق ژل، نوک بینی را بالا می برند و آن را سفت می‌کنند. فیلر بینی باعث ایجاد حجم می‌شود و برای از بین بردن قوز بینی، روش مناسبی است. استفاده از این روش بستگی به نظر پزشک و حالت صورت افراد دارد. شاید میزان قوز بینی به اندازه‌ای باشد که فقط با جراحی برطرف شود.

جراحی ترمیمی: گاهی اوقات انجام جراحی بینی در مرحله اول، نتیجه رضایت بخشی به همراه ندارد. در این صورت جراحی ترمیمی برای رفع نواقص و بهبود شکل بینی انجام می‌شود. بیشتر جراحی‌های ترمیمی برای رفع نواقص کوچکی هستند که پس از جراحی به وجود آمده اند. اگر جراحی بینی گوشتی انجام دادید اما نتیجه دلخواه را دریافت نکردید میتوانید برای ترمیم آن اقدام کنید.

انتخاب هر کدام از شیوه‌های جراحی، بسته به حالت صورت شما و تشخیص پزشک است. ممکن است فردی جراحی بسته را در نظر داشته باشد اما به دلیل گوشتی بودن بینی، پزشک از شیوه جراحی باز استفاده کند. بهتر است جراحی بینی را پس از دوران نوجوانی انجام داد. زیرا هنگامی می توان بهترین نتیجه را از رینوپلاستی گرفت که بینی به طور کامل رشد کرده باشد.

بهبودی پس از جراحی بینی

دوران بهبودی پس از جراحی به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیکی در افراد متفاوت است. به طور معمول پس از به هوش آمدن، پس از یک هفته الی ۱۰ روز می‌توان به محل کار و انجام کارهای روزانه پرداخت. هرچند، توصیه می‌شود حداقل تا شش ماه از انجام کارهای سنگین و ورزش‌های حرفه‌ای خودداری کنید. همچنین، از فشار وارد آوردن به بینی و زدن عینک خودداری کنید. زیرا این کارها بینی را کج کرده و تقارن آن را به هم می‌زنند.

پس از رینوپلاستی، صورت دچار کبودی و ورم می‌شود. برای کاهش تورم و از بین بردن کبودی، به هنگام خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهید. بدین ترتیب سرعت گردش خون در سر کاهش می‌یابد و میزان کبودی و ورم بیشتر نمی‌شود.

در پایان

نکته‌ی مهم در داشتن یک رینوپلاستی موفق این است شکل جدید بینی متناسب با سایر اجزای صورت باشد. برای رسیدن به این هدف، لازم است بیمار همکاری لازم را با پزشک به عمل آورد. همچنین نکات گفته شده در جلسات مشاوره را انجام دهد تا بهترین نتیجه را از جراحی بگیرد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در  وب سایت رسمی دکتر حسنانی جراح بینی به آدرس  www.drhosnani.com  مطرح کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها