کد خبر: 645838
تاریخ انتشار :

صندوق های سرمایه گذاری راهی مطمئن برای سرمایه گذاری در بورس

صندوق های سرمایه گذاری راهی مطمئن برای سرمایه گذاری در بورس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

شرکت در دوره‌های متنوع و دیدن محتوای تصویری در مورد تابلوخوانی در بورس و یادگیری اصطلاحات، زمان زیادی از ما برای یادگیری چم و خم ورود مستقیم حرفه‌ای و آگاهانه به بورس می‌گیرد. بسیاری از ما حتی وقت لازم برای گذراندن این دوره‌ها نداریم. حتی اگر هم زمانی را برای یادگیری سرمایه گذاری مستقیم در بورس در نظر بگیریم – از آن‌جایی که تخصص و شغل دیگری داریم – زمان کافی برای رصد روزانه اوضاع بازار و تحلیل سهام پیدا نمی‌کنیم. در چنین موقعیتی که تقریبا شامل حال تمام ما می‌شود بهتر است از ابزاری حرفه‌ای و شفاف که به دست متخصصین اداره می‌شود و البته تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار نیز هست کمک بگیریم و از آن برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنیم. صندوق های سرمایه گذاری همان ابزار سرمایه‌گذاری هستند که تمام ویژگی‌هایی که گفتیم را دارند. این صندوق‌ها به عنوان راهی مطمئن برای سرمایه گذاری در بازار خصوصیاتی دارند که دانستن این ویژگی‌ها برای شروع یک سرمایه گذاری مطمئن خالی از لطف نیست.

به دنبال سیگنال های نامعلوم

حرکت شهاب سنگ‌ها را در آسمان دیده‌ایم. برای لحظه‌ای می‌درخشند و لحظه‌ای بعد ناپدید می‌شوند. مدت‌ها بود که سیگنال‌هایی که از طرف عده‌ای از افراد به مردم برای خرید سهام داده می‌شد هم شکلی شبیه به همین شهاب سنگ‌ها داشت. برای روزهایی شاهد سودهای چند درصدی بودیم اما چون تحلیل تخصصی پیشتوانه سهام خریداری شده نبود از ارزشش مدام کم می‌شد. عده بسیاری از سرمایه گذاران نمی‌دانستند که حد ضرری هم هست و باید جلوی ضرر را در جایی مشخص با فروختن سهام گرفت. سوار شدن بر حرکتی که نمی‌دانیم چطور فرمانش را در دست بگیریم نه تنها می‌تواند به قیمت دارایی‌های‌مان تمام شود بلکه افسردگی ناشی از شکست و آسیب به سلامتی را هم به همراه دارد. سهام هم مانند دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری نه یک زمین بازی بلکه جایی برای سرمایه گذاری‌های مهم و آینده‌ساز به حساب می‌آید. یکی از زاوایای مهم صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی که آینده‌نگری را در سرمایه گذاری در بورس به همراه دارند این است که پشت تمام تصمیم‌هایی که برای خرید و فروش سهام در سبد دارایی‌های صندوق گرفته می‌شود یک تیم متخصص و تحلیل‌گر حضور دارد. این تیم به طور روزانه به رصد بازار سهام می‌پردازد و با تسلط و تجربه‌ای که دارد می‌تواند با دیدی بسیار گسترده به انتخاب سهام بپردازد.

اعتماد بعد از نافرجامی

متاسفانه به دلیل ورود پر از عجله و حساب نشده عده بسیاری از مردم به بازار سهام برای سرمایه گذاری و به دنبال آن دلزدگی بسیاری از سرمایه‌گذاران از اوضاع پر نوسان اخیر آن، اعتماد دوباره و سرمایه گذاری در بورس برای آن‌ها دشوار خواهد بود. استقبال از سرمایه گذاری در بورس باعث شد تا صدای متخصصین و مشاوران سرمایه گذاری دل‌سوز و کاربلد به گوش بسیاری نرسد. بیش‌تر حرف آن‌ها این است که بدون اطلاعات کافی و مشورت وارد بازار سهام نشویم. به عنوان مثال دیده می‌شد که بعضی از سهام خریداری شده در اصل از شرکت‌هایی بودند که وضعیت مالی خوبی نداشتند و این مساله در گزارش های‌شان در وبسایت‌های معتبر و رسمی مانند کدال هم منتشر شده بود. صندوق‌های سرمایه گذاری با همان رصد روزانه می‌توانند به راحتی جلوی ورود چنین سهامی را به سبد دارایی خود بگیرند. این‌که وقت کافی برای تحلیل و یادگیری بورس و هر آن‌چه که به آن مربوط است نداریم، هیچ ایرادی ندارد. اما این‌که با چنین حدی از دانش و وقت به طور مستقیم وارد بورس می‌شویم و ضرر می‌کنیم به طور قطع اشکال دارد. سرمایه گذاری غیر مستقیم می‌تواند به عنوان نقطه شروع دوباره، اعتماد ما را به این بازار پربازده و البته پرریسک جلب کند.

توصیه نهایی

حتی در دوره‌های مربوط به بورس هم به جایی می‌رسیم که برخی متخصصان هم ما را به سرمایه گذاری در صندوق های سهامی برای یک سرمایه گذاری موفق در بورس تشویق می‌کنند. چرا که در جلسه آخر هنوز هستند عده بسیاری که تسلط کافی برای حساب و کتاب و به دست آوردن مقدار P  بر E و ده‌ها مورد دیگر برای خرید سهام مناسب را ندارند. صندوق های سهامی مانند صندوق آوای سهام کیان و صندوق آهنگ سهام کیان از دسته صندوق‌های سرمایه گذاری موفق هستند که می‌توان برای شروعی موفق و حساب شده در بورس در آن‌ها سرمایه گذاری کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها