کد خبر: 645839
تاریخ انتشار :

دو پیش بینی حساس از قیمت خودرو تا پایان سال

آخرین ماه سال همراه با کاهش قیمت خودرو در بازار کشور آغاز شد. آیا بازار خودروی کشور تا پایان سال با کاهش قیمت همراه می‌شود؟


دو پیش بینی حساس از قیمت خودرو تا پایان سال
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت خودرو چند سالی است رو به افزایش است.با توجه به خدماتی که شرکت ها می دهند قیمت خودرو بالا است.قیمت خودرو در ایران زیادی بالا رفته است.آیا قیمت خودرو  کاهش می یابد؟

فیروز نادری، کارشناس خودرو گفت: به احتمال زیاد قیمت‌ ها در زمان یک هفته کاهشی می‌شود. اگر شوکی به بازار وارد نشود قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد و نوسانی در بازار نخواهیم داشت.

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو نیز گفت: بیش از شش ماه است که بازارها در وضعیت رکود قرار دارند. اگر تا پایان امسال مذاکرات وین به نتیجه نرسد و موانع نیز بر طرف نشود، در سال جدید با تورمی وحشتناک روبه‌رو می‌شویم که چالش‌های نقدینگی را در صنعت خودرو درپی دارد و در نتیجه افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.

بازار خودرو | خودرو تابعی از حرکت دلار

در بازار خودرو نیز قیمت ها متاثر از عقبروی های قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان وارد مسیر نزولی شد. به نظر می رسد بازار دوباره با شرایط نزولی همراه شود. هر چند که در صورت افزایش قیمت دلار در روز دوشنبه، بازار دوباره احتمالا دوباره میل به صعود خواهد کرد. این در حالی است که در بازار هنوز نه خریداران و نه فروشندگان فعالی وجود ندارند. 

وضعیت بازار خودرو

این هفته، قیمت «سمندLX با موتورEF7» ، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «کوییک معمولی»، «کوییک R» و «ساینا» کاهش های یک تا چهار میلیون تومانی را تجربه کردند و «دنا معمولی» بیشترین کاهش قیمت را در میان خودروها ثبت کرد. این در حالی بود که قیمت تمامی محصولات خانواده پژو 206 یعنی «پژو 206 تیپ2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» در کنار «شاهین»، «تیبا صندوقدار» و  «تیبا2 معمولی» این هفته ثبات قیمت در پیش گرفتند و تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل در کارنامه معاملاتی خود ثبت نکردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها