کد خبر: 645843
تاریخ انتشار :

جزییات تازه از افزایش عیدی بازنشستگان

از اواخر بهمن ماه بود که بازنشسته‌ها منتظر واریز عیدی به حسابشان بودند؛ اما تا به اکنون که سوم اسفند ماه است، هنوز چیزی به حساب بازنشسته‌ها واریز نشده و پیگیری‌ها نیز هنوز به زمان مشخصی نرسیده است.


جزییات تازه از افزایش عیدی بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

امسال قرار شده بود که مبلغ عیدی یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان باشد؛ همچنین بازنشسته‌ها به ازای همسر ۴۰۰هزار تومان و به ازای فرزندان خود نیز ۱۵۰هزار تومان دریافت می‌کنند؛ یعنی عیدی یک خانواده ۴نفره ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان خواهد بود.

موسوی رییس سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که عیدی بازنشسته‌ها چه زمانی واریز می‌شود گفت؛ کارهای مقدماتی واریز عیدی انجام شده و طی روزهای آینده واریز می شود چرا که تاکنون مشغول واریز حقوق بهمن ماه بودیم. 

اما سوال اساسی اینجاست که حقوق بهمن ۳۰ بهمن واریز شد و امروز سوم اسفند ماه است و چرا هنوز مبلغ عیدی به بازنشسته‌ها پرداخت نشده و همچنان زمانی هم برای پرداخت عیدی مشخص نشده است.

وزیر رفاه نیز در پاسخ به این سوال گفت: دوستان در تامین اجتماعی این موضوعات را بررسی می کنند و خبری از این موضوع نداشت.

در روز‌های گذشته حقوق بهمن برای بازنشستگان و کارکنان دولت واریز شد، اما خبری از عیدی نبود.

 رئیسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به قطر دستور واریز فوری عیدی بازنشستگان و کارکنان دولت را داد.

واریز عیدی کارکنان دولت هرساله با حقوق بهمن کارکنان و بازنشستگان اعمال می‌شود. امسال نیز با مصوبه هیئت وزیران عیدی کارکنان و بازنشستگان رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزون بر مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۰ به بازنشستگان و مستمری بگیران بپردازد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها