کد خبر: 645967
تاریخ انتشار :

خبر عجیب از رتبه بندی فرهنگیان

نماینده مجلس شورای اسلامی از اجرایی نشدن مرحله سوم رتبه بندی معلمان انتقاد کرد.

خبر عجیب از رتبه بندی فرهنگیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی فرهنگیان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی فرهنگیان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی فرهنگیان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی فرهنگیان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی فرهنگیان می پردازیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس عنوان کرد: با وجود تصویب قانون و انجام مراحل در نظر گرفته شده مرحله سوم رتبه بندی فرهنگیان، به دلیل عدم توجه وزارت آموزش و پرورش تعداد زیادی از این قشر به تهران آمده و آسایش و آرامش از خانواده آن ها گرفته شود.

وی تاکید کرد: از رئیس مجلس می خواهیم نسبت به عدم رعایت قانون تذکر داده شود و پیگیری شود که چرا نباید قانون با وجود طی مراحلی چون گذراندن دوره ها و دیدن آموزش ها اجرایی شود و باعث شود در ایام منتهی به عید فرهنگیان و خانواده آن ها گرفتار و دچار استرس شوند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: حتما موضوع را از وزیر آموزش و پرورش پیگیری می کنیم.

از سال ۱۳۸۳ سه موضوع مهم اجرای «رتبه‌بندی»، «سنجش صلاحیت‌ها» و «نظام پرداخت معلمان» با عناوین مختلف در مراجع گوناگونی همچون مجلس شورای اسلامی، هیئت ‌وزیران، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی آموزش‌ و پرورش مطرح بود و به‌صورت یک مجموعه بارها به دولت (آموزش‌ و پرورش) تکلیف شد، اما به‌صورت مطلوب و اثربخش اجرا نشد. از آنجا که بسیاری از تکالیف قانونی مذکور از سال ۱۳۸۳ تاکنون توسط دولت به اجرا درنیامده، این مصوبات در قوانین بعد تکرار شده اند.

آخرین اقدام در راستای اجرای نظام رتبه بندی معلمان به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ و ارسال آن به مجلس باز می گردد که کلیات آن در روز هجدهم خردادماه جاری با آرای ۹۹ درصدی در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید و پس از بررسی دو شوری آن، گزارش شور دوم در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها