کد خبر: 646023
تاریخ انتشار :

قیمت دلار سقوط کرد؟ | خلوت ترین روزهای بازار دلار | واکنش بازار دلار به توافقات وین ویرایش

​بازار ارز امروز شاید یکی از خلوت ترین روزهای خود را سپری کرد و حجم معاملات نقدی به شدت کاهش پیدا کرده است. در معاملات نقدی عملاً تغییری در قیمت دلار ایجاد نشد ولی در معاملات فردایی شاهد کاهش قیمت به ویژه در معاملات بعد از ظهر بودیم.


قیمت دلار سقوط کرد؟ | خلوت ترین روزهای بازار دلار | واکنش بازار دلار به توافقات وین ویرایش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم، قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد شد دیشب تغییر قیمت دلار موجب سردرگمی معامله گران شد که درادامه گزارش به بررسی قیمت دلار می پردازیم.

 بازار ارز امروز شرایطی را تجربه کرد که مشخص‌ترین ویژگی آن این بود که سطح معاملات نقدی به شدت کاهش یافت. امروز دلار در حالی صبح معاملات خود را با قیمت ۲۶هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد که نسبت به معاملات آخر وقت روز گذشته افزایش ۱۲۰ تومانی را نشان می‌داد. اما در ادامه معاملات قیمت دلار تا سطح ۲۶هزار و ۳۳۰ نیز کاهش پیدا کرد. بنابراین قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و معاملات خود را بدون تغییر به پایان برد.

 نکته جالب توجه یخ زدن معاملات در بازار ارز امروز و کاهش قابل توجه معاملات بود و بیش تر معاملات به صورت فردایی انجام می گرفت.

در معاملات فردایی نیز هرچند در قیمت ۲۶هزار و ۴۰۰ تومان آغاز شده بود اما تا لحظه نگارش این گزارش تا سطح ۲۶هزار و ۲۵۰تومان کاهش پیدا کرده است.

کانون صرافان نیز، قیمت دلار را در صبح امروز ۲۴هزار و ۶۴۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۵۱تومان برای فروش قیمت زده است. روز گذشته این اسکناس در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۴۶۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۸۰۶تومان برای فروش معامله می‌شد.

اما در این ساعت از معاملات قیمت دلار برای خرید ۲۴هزار و ۵۹۵ تومان و برای فروش ۲۴ هزار و ۸۸۰ تومان برای فروش قیمت خورده است.. بنابراین عملاً قیمت دلار در صرافی ها نسبت به دیروز تغییر محسوسی نکرده است.

یورو نیز در این ساعت از معاملات ۲۸ هزار و ۱۴۲ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۷۳ تومان برای فروش در صرافی های رسمی قیمت خورده است.  یورو روز گذشته، ۲۸هزار و ۲۸۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۶۱تومان برای فروش قیمت خورده بود. بنابراین یورو کاهش بسیار اندکی را ثبت کرد و عملاً بدون تغییر بوده است.

همچنین در صرافی ملی فروش دلار با قیمت ۲۴هزار و ۷۳۱ تومان انجام می گیرد و قیمت خرید برابر با ۲۴هزار و ۴۵۸ تومان اعلام شده است. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۴هزار و ۵۱۰تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۶۶تومان قیمت خورده بود.بنابراین دلار در صرافی ملی افزایش حدود ۲۰۰ تومانی را ثبت کرد.

اخبارهای که از مذاکرات منتشر می شود همگی یک وجه مشترک دارد؛ دستیابی به توافق قطعی است. این برای معامله گران تنها یک معنی دارد و آن کاهش قیمت دلار است. اما شاید آنچه که باعث می شود که دلار در مقابل کاهش مقاومت کند توجه به دو نکته است: اولاً هرچند که توافق قطعی به نظر می رسد اما تغییر در شرایط غیرممکن نیست؛ موضوعی که منجر شده که معامله گران جانب احتیاط را در نظر داشته باشند. ثانیاً حتی اگر توافق را قطعی در نظر بگیریم اما در مورد جزییات آن شرایط کاملاً مبهم است. اینکه توافق بدست آمده چقدر می تواند انتظارات فعالان اقتصادی را برآورده کند و تا چه اندازه می‌تواند برای اقتصاد ایران گشایش ایجاد کند، نکته مبهمی است که از ریزش هیجانی بازار ارز حداقل تا پیش از اعلام توافق جلوگیری کرده است. اینکه توافق بدست آمده حداقلی باشد یا یک توافق قوی، قطعاً رفتار بازار ارز و میزان کاهش قیمت دلار متفاوت خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها