کد خبر: 646210
تاریخ انتشار :

واریز پول برای بازنشستگان | عیدی بازنشستگان با دستور رئیسی چند برابر شد؟

بازنشستگان کشوری از تاخیر در واریز عیدی پایان سال خود انتقاد دارند؛ هر سال عیدی بازنشستگان به همراه حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شد اما امسال بر خلاف رویه سال‌های قبل، حقوق پرداخت شد و واریز عیدی به تاخیر افتاد.

واریز پول برای بازنشستگان | عیدی بازنشستگان با دستور رئیسی چند برابر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

بعد از هشدار رئیس جمهور، دولت با تخصیص اعتبار برای پرداخت عیدی بازنشستگان زیرمجموعه خود موافقت کرده است.

از قرار، هیات دولت، بعد از هشدار رئیس جمهور برای پرداخت عیدی بازنشستگان زیرمجموعه خود اعتبار تخصیص داده است؛ در جلسه اخیر قوا، پیشنهادهای دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

ابراهیم رئیسی چند روز قبل سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.

 اطلاعات دریافتی ایلنا نشان می‌دهد که به احتمال زیاد، عیدی بازنششستگان کشوری در همین هفته پرداخت خواهد شد؛ به احتمال بالا، پرداخت عیدی‌ها قبل از چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.بازنشستگان کشوری در انتظار دریافت عیدی هستند و می‌گویند امیدواریم قبل دهم بهمن عیدی پایان سال خود را دریافت کنیم.

علی‌رغم این که چند روزی از اعلام میزان عیدی می‌گذرد، اما دستگاه‌های خبری از واریز آن نمی‌دهند، در این خصوص رئیس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان در هفته قبل اعلام شد و به واریز همزمان با حقوق بهمن ماه نرسید. به نظر می‌رسد، چون دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را مشخص نکرده‌اند، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی را سریعا پرداخت کنند.

در جلسه شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

دولت در هفته قبل میزان عیدی امسال را اعلام کرد.

مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

عیدی که دولت تعیین می‌کند شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

این میزان عیدی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌شود. با این مدیر عامل این سازمان قبل از اعلام میزان عیدی برای واریز آن اعلام آمادگی کرد. اما هنوز زمان واریز عیدی امسال را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد علت تاخیر در واریز ابهام در میزان آن است.

پیگیری‌ها نشان می‌داد که تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ایلاغیه ارسال شده است و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها