کد خبر: 646264
تاریخ انتشار :

شوک جدید به قیمت بیت کوین | واکنش رمز ارزها به جنگ روسیه و اوکراین |

پس از انتشار اخبار مربوط به حمله روسیه به اوکراین، بیت‌کوین روز گذشته تا کانال ۳۴ هزار دلار و اتریوم تا کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار ریزش داشت.

شوک جدید به قیمت بیت کوین | واکنش رمز ارزها به جنگ روسیه و اوکراین |
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بیت کوین پس از ریزش های کم سابقه اخیر اکنون به تدریج در حال بازیابی و بازگشت به سطوح قدرتمندتر است. اگرچه بیت کوین فاصله قابل توجهی با رکورد 62 هزار دلاری خود دارد اما در تلاش است راه خود را به سمت رسیدن مجدد به قله هموار کند. داده های درون شبکه نیز نشان می دهند که در روزهای اخیر نگهداری و خرید بیت کوین کاهش محسوسی داشته است بنابراین بسیاری برای خرید بیت کوین مردد مانده اند درادامه وضعیت رمز ارزها به خصوص بیت کوین را بررسی می کنیم.

پس از انتشار اخبار مربوط به حمله روسیه به اوکراین، بیت‌کوین روز گذشته تا کانال ۳۴ هزار دلار و اتریوم تا کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار ریزش داشت.

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۷۶ تریلیون دلار است که ۸.۸۴ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۵.۸۲ درصد کاهش یافته و‌ به ۱۰۸.۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

بیت‌کوین با رشد بیش از ۹ درصد به قیمت ۳۹ هزار و ۱۸۰ دلار و اتریوم به جهش بیش از ۱۱ درصد به قیمت ۲ هزار و ۷۱۴ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز در محدوده مثبت قرار دارند.

بازار رمز ارز‌ها همچنان در نوسان است. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز سی ام بهمن ماه سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار است که نسبت به روز قبل از آن ۱.۸ درصد تنزل داشت.

این قیمت که در اولین ساعات روز سی ام بهمن ثبت شد پایین‌ترین قیمت طی دو ماه اخیر است. از طرف دیگر ارزش هر اتریوم در این روز به ۲۷۸۸ دلار رسید که حدود ۴ درصد پایین‌تر از روز قبل بود.

افت ارزش در این دو بازار باعث نشد تا بازار XRP هم با کاهش ارزش همراه شود. آمار‌ها نشان می‌دهد در اولین ساعات امروز قیمت هر رمز ارز XRP به مرز ۷۷ سنت برسد که حدود ۰.۱۷ درصد بیشتر از روز قبل از آن بود. در این روز ارزش هر ترا برابر با ۵۰.۵۹ دلار و ارزش هر دوج کوین برابر با ۱۳ سنت بود و هر دو بازار کاهش قیمت را نسبت به روز قبل از آن تجربه کرده بودند.

اما در دنیای رمز ارز‌ها خبر‌های مهمی در جریان است. از یک طرف در کشور کانادا، دادگاه دستور تعطیلی ۱۲۰ صندوق فعال در مبادلات رمز ارز را داد که باعث شد تا بازار با تنش بزرگی روبرو شود.

پیش از این از منابع مالی موجود در این صندوق‌ها که اغلب صندوق‌های بازنشستگی بودند برای سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها استفاده می‌شد و به مالکان پول‌ها اعلام می‌کردند که در این سود شریک هستند.

اما دادگاه ایالت اونتاریوی کانادا اعلام کرد این سیاست نادرست است و می‌تواند بستر را برای از بین رفتن سرمایه‌های شمار زیادی از مردم فراهم کند. به همین دلیل منابع مالی موجود در این صندوق‌ها فریز شد و اجازه استفاده از آن دیگر وجود ندارد. این دادکاه علاوه بر کانادا در کشور بریتانیا هم فعالیت می‌کند و به بررسی نحوه سرمایه گذاری منابع مردم در صندوق می‌پردازد.

رای این دادگاه کانادایی نشان داد که اعتماد به بازار رمزارز‌ها حتی در میان مقامات قضایی هم وجود ندارد و سرمایه گذاری در این بازار بسیار پر ریسک ارزیابی می‌شود به همین دلیل بازار با تنش قیمتی و افت ارزش روبرو شد.

اما در امریکا هم تلاش برای قانون گذاری و ممانعت از تبدیل شدن رمز ارز‌ها به یک ابزار مهم مالی در اقتصاد بالا گرفته است. در صورتیکه این تلاش‌ها به نتیجه برسد باید منتظر کاهش شدید قیمت رمز ارز‌ها در بازار باشیم.

کوین دسک در گزارش دیگری به پیش بینی قیمت در بازار رمز ارز‌ها پرداخت و نوشت: «از نوامبر سال ۲۰۲۱ تا کنون ارزش بیت کوین در بازار جهانی ۴۰ درصد کاهش یافته است. در ماه نوامبر هر بیت کوین با قیمتی بیش از ۶۹ هزار دلار مبادله می‌شد، ولی هم اکنون قیمت ان در محدوده ۴۰ هزار دلار است. به نظر می‌رسد روند تغییرات قیمتی در بازار رمز ارز‌ها به سمت کاهش است.»

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد محدوده قیمتی در بازار رمز ارز‌ها بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار دلار باشد. قیمتی که در سه ماه آینده در بازار رمز ارز‌ها مشاهده خواهد شد. کوین دسک بر این باور است افزایش قیمت رمز ارز‌ها تا سطحی که در سال ۲۰۲۱ تجربه شد امکان پذیر نیست، زیرا شرایط اقتصادی در دنیا در حال بازسازی است و تاثیرات اقتصادی ناشی از کرونا به تدریج برطرف می‌شود.

به همین دلیل بازار‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در سال‌های آینده وجود خواهد داشت که سبب می‌شود تقاضا برای رمز ارز‌ها با افزایش زیاد همراه نباشد و بحران رشد قیمت در این بازار مشاهده نشود.

 ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۹۹ تریلیون دلار است ۰.۳ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹.۴۴ درصد کاهش یافته و به ۷۵.۶۳ میلیارد دلار رسیده است.  بیت‌کوین با رشد حدود ۳ درصد به قیمت ۴۱ هزار و ۵۴۹ دلار و اتریوم با افزایش بیش از ۲ درصد به قیمت ۳ هزار و ۱۹ دلار معامله می‌شوند.  سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز در محدوده مثبت قرار دارند.

۳ دلیل برای اینکه بیت کوین‌هایتان را بفروشید

۱. اگر فکر می‌کنید قیمت بیت کوین هرگز از این پایین‌تر نمی‌رود: در این صورت ممکن است بعدها با واقعیت تلخی مواجه شوید؛ پس بهتر است بیت کوین‌های خود را بفروشید.

 ۲. اگر فکر می‌کنید قیمت بیت کوین دیگر افزایش نمی‌یابد: اگر این‌طور است، پس اصلاً در این بازار چه می‌کنید؟! بیت کوین‌های خود را بفروشید.

۳. اگر فکر می‌کنید تحلیلگران ۱۴ ساله توییتری با حساب‌های کاربری پرطرفدارشان درست می‌گویند: اگر به‌‌خاطر حرف این تحلیلگران بیت کوین خریده‌اید، پس حتماً باید آن را بفروشید. همان طور که با نگاه‌کردن به کسی که در باشگاه تمرین می‌کند، نمی‌توان وزن کم کرد، کشیدن چند خط روی نمودار هم به شما کمک نمی‌کند که بفهمید چرا باید بیت کوین‌هایتان را نگه دارید.

برای درک بیت کوین باید مقداری از آن را به‌دست بیاورید، از آن استفاده کنید، آن را ذخیره کنید، مدام درباره کارکرد آن مطالعه کنید، دلیل مهم‌بودن آن را درک کنید و با بخش‌های مرتبط با آن مثل انرژی، اقتصاد، مردم‌شناسی و پیچیدگی‌های شبکه آشنا شوید. قیمت و وضعیت بازار تنها زمانی مهم است که فکر کنید می‌توانید آن را به‌طور کامل پیش‌بینی کنید [که البته کاری غیرممکن است].

سِوِتسکی در پایان توضیح داد که هر وقت قیمت بیت کوین پایین بیاید، خوشحال می‌شود. دلیل او برای خوشحال‌شدن این نیست که می‌تواند ساتوشی‌های بیشتری را با قیمت پایین خریداری کند؛ دلیل اصلی او این است که کاهش قیمت بیت کوین باعث می‌شود سرمایه‌گذاران سست‌بنیان از بازار خارج شوند.

به‌ نظر او بیت کوین شبیه یک کشتی است؛ با اینکه همه به‌نوعی دعوت شده‌اند، ورود به کشتی هزینه زیادی دارد و همه نمی‌توانند سوار آن شوند. او معتقد است هر کسی می‌تواند از بیت کوین استفاده کند؛ اما این ارز دیجیتال برای همه آدم‌های روی زمین مناسب نیست.

ورق در بازار رمزارزها برگشت؟

در ساعات نخست معاملات روز چهارشنبه رمزارزها عمدتا در محدوده سبز قرار دارند. ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۷تریلیون دلار است که ۴.۷۵ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد. 

حجم کل معاملات در طول ۲۴ساعت گذشته ۳۶ درصد کاهش یافته و به ۸۳.۹۳ میلیارد دلار رسیده است. بیت‌کوین با رشد بیش از ۴ درصد به قیمت ۳۷ هزار و ۶۵۳ دلار و اتریوم با افزایش حدود ۴ درصد به قیمت ۲ هزار و ۴۷۹ دلار معامله می‌شوند. سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و‌ کاردانو نیز شاهد رشد قیمت بودند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها