کد خبر: 646362
تاریخ انتشار :

راهنمای خرید پکیج دیواری برقی - دانستی های مهم در هنگام خرید پکیج

راهنمای خرید پکیج دیواری برقی - دانستی های مهم در هنگام خرید پکیج
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

پکیج ها در گروه سیستم های حرارتی به روز و در عین حال پر کاربردی قرار دارند که با پیشرفت تکنولوژی به جای تجهیزات حرارتی قدیمی جایگزین شدند. تا قبل از ساخت پکیج ها و وارد شدن آنها به زندگی انسان، از سیستم های حرارتی مجزایی برای گرم کردن محیط خانه و آب مصرفی استفاده می شد. این سیستم ها علاوه بر اینکه هزینه های اضافی برای کاربر به همراه داشتند، فضای زیادی را نیز اشغال می کردند. با جایگزین شدن پکیج ها به جای این گونه سیستم ها، تمامی مشکلات ناشی از مصرف بالای انرژی و نبود فضای خالی حل شد. پکیج ها دارای قابلیت ویژه ای هستند و می توانند گرمایش آب مصرفی و محیط را به صورت همزمان تامین نمایند. این ویژگی منحصربه فرد باعث استفاده بسیار بالایی از پکیج ها شده است ما در در این مقاله راهنمای خرید پکیج برقی را برای شما ارائه میدهیم امیدواریم بتوانیم باعث جلب شما شویم.

شرح کامل قطعات استفاده شده در ساختار پکیج های برقی زمینی

ترموستات

یکی از مهمترین فاکتور هایی که در پکیج برقی در نظر گرفته می شود و به آن توجه ویژه ای باید کرد سیستم کنترل دما در آن است.سیستم کنترل دما شامل قطعه ای است به نام ترموستات که قابلیت نکهداری دما در یک بازه مشخص شده را داراست که با پیش تنظیم دما بر روی آن از افزایش و کاهش دمایی پکیج جلوگیری می گردد.یکی از مزیت ها و کاربرد های وجود ترموستات در سیستم های گرمایشی همچون پکیج برقی، عملکرد بهینه دستگاه می باشد زیرا که از کارکرد اضافی و خارج از نیاز دستگاه را کنترل کرده و در زمان های مورد نیاز به طور اتوماتیک دستگاه را روشن و خاموش می کند.

بدنه دستگاه

بدنه دستگاه یکی از فاکتور هایی می باشد که اهمیت بالایی دارد و بالا بودن کیفیت بدنه باعث طول عمر بالای دستگاه شده و از وارد شدن هرگونه صدمه فیزیکی به دستگاه جلوگیری می کند و همچنین بالا بودن کیفیت بدنه دستگاه به زیبایی آن در محیط کمک می کند و مهمترین نتیجه بدنه مرغوب، کاهش مصرف دستگاه می باشد چرا که با داشتن عایق حرارتی مناسب می تواند اتلاف گرمایی را به حداقل برساند. بدنه پکیج برقی باید دارای چهارچوبی فولادی بوده و همچنین از ورقه های کامپوزیتی ساخته شود و رنگ استفاده شده بر روی بدنه از رنگ الکترواستاتیک کوره ای به طور پودری بوده و در مقابل دما مقاوم می باشد و از وارد شدن خط و خش به دستگاه جلوگیری می کند.

المنت

در سیستم گرمایشی قلب دستگاه، منبع گرمایشی دستگاه می باشد. در پکیج های گازی منبع گرمایشی از احتراق گاز حاصل میگردد و در پکیج برقی منبع گرمایی با بهره گیری از المنت های قدرتمند کارکرد خود را پیش می برد. المنت ها چندین رشته سیم نیمه هادی هستند که ورود جریان الکتریسیته به داخل آنها باعث ایجاد مقاومت الکتریکی بسیار بالا شده و همین موضوع باعث داغ شدنشان می شود. زمانی که المنت ها به دمای بالا رسیدند مبدل های رمایی وظیفه انتقال گرما را به عهده گرفته و آب را گرم می کنند. یکی دیگر از مزیت های پکیج برقی این می باشد که دارای المنت های بسیار پر قدرت و بهینه بوده و همچنین دارای بدنه مسی می باشند تا از هرگونه اتلاف گرما جلوگیری شود و گرما به بهترین شکل به آب انتقال یابد.

منبع انبساط

منبع انبساط وظیفه کنترل فشار آب و بالانس کردن فشار داخلی دستگاه را بر عهده دارد به گونه ای که در صورت افت فشار به جبران این افت کمک می کند و در زمان افزایش فشار با استفاده از سوپاپ اطمینان فشار را به مرکزی امن هدایت می کند. . در صورت عدم کنترل فشار، خطرات ناشی از بالا رفتن آن مانند ایجاد پارگی در لوله ها و یا انفجار ممکن است کاربر را تهدید کند، پس با وجود این قطعه در دستگاه ایمنی دستگاه دوچندان می شود و صدمه ای به دستگاه و قطعات آن وارد نمی شود.

5

عایق حراراتی

یکی از نکات بسیار مهم در خرید پکیج برقی دیواری یا هرگونه سیستم گرمایشی میزان راندمان دستگاه و نسبت مصرف دستگاه به میزان گرمای خروجی ان است. یکی از فاکتور هایی که به بهبود این نسبت کمک میکند وجود سیستم عایق بندی مناسب و استاندارد می باشد.

عدم مصرف بی رویه انرژی الکتریکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در مورد این پکیج ها می توان اشاره کرد. یکی از دلایل اصلی در کاهش مصرف برق در سیستم های فوق، استفاده از عایق الاستومری، EPDM است. این عایق دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت است و به همین دلیل باعث ایزوله شدن این پکیج ها می گردد.

پمپ گردش آب

به دلیل وجود مدار بسته در پکیج ها، از پمپ برای سیرکولاسیون آب گرم در این مدار استفاده می شود. پمپ آب گرم شده توسط مبدل حرارتی لوله ای را با فشار به داخل شوفاژها پمپاژ می کند و بعد از افت دمای آب، آن را به داخل پکیج هدایت کرده و این چرخه را به صورت مکرر ادامه می دهد و باعث می شود، پکیج برقی محیط را گرم کند.

6

بررسی میزان استفاده از آبگرم

حجم مصرفی در انتخاب دستگاه بسیار مهم می باشد زیرا که اگر شما مصرف کننده عادی خانگی باشید و مصرف پایینی داشته باشید مطمعنا خرید پکیج با حجم بالا اتلاف هزینه بوده و همچنین مصرف برق شما را بیهوده بالا می برد. و همچنین در صورتی که شما مصرف کننده پر حجم باشید خریدن دستگاه با ظرفیت پایین علاوه بر اینکه نیاز شما را تامین نمیکند همچنین باعث آسیب دیدن دستگاه شده و راندمان آن به شدت افت می کند. به همین دلیل سعی کنید قبل از خرید حتما با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و راهنمایی های مناسب را دریافت کنید.

بررسی ابعاد محیط مورد استفاده

علاوه بر میزان مصرف آبگرم به دلیل اینکه پکیج ها قابلیت تامنی گرمایش محیط را نیز دارند یکی از نکات بسیار مهم در خرید پکیج برقی بررسی میزان ظرفیت گرمایی برای محیط مورد نظر می باشد زیرا که در صورت انتخاب نامناسب دستگاخ مانند مورد مشابه که در بند قبل اشاره کردیم به مشکل برمیخورید.

بررسی برق محیط

کارکرد بهترین پکیج برقی با دو نوع مجزا منبع تغذیه ممکن می باشد. به طوریکه طبق سفارش مشتری هم میتواند به صورت تک فاز باشد و هم میتوان آنرا به طور سه فاز تولید کرد و به مشتری تحویل داد. ولی باید به این موضوع اشاره کرد که تفاوت آنها در چیست؟ برق سه فاز دارای قدرت بیشتری بوده و همچنین به دلیل اینکه برق سه فاز برق صنعتی می باشد دارای تعرفه پایینتری می باشد و هزینه ها را کاهش می دهد و همچنین در صورتی که به برق سه فاز دسترسی نداشته باشید قابلیت کارکرد با برق تک فاز خانگی را دارا می باشند که البته این بستگی به ظرفیت پکیج نیز دارد چون ظرفیت های حرارتی بالا امکان کارکرد با برق تک فاز را ندارند و در صورت استفاده باعث وارد شدن فشار به پکیج شده و حتی باعث بالا رفتن هزینه های ماهیانه برق میشود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها