کد خبر: 646456
تاریخ انتشار :

آخرین جزییات از افزایش حقوق | میزان حداقل حقوق مشخص شد؟

حسین سلاح ورزی درباره تعیین کف دستمزد کارگران افزود: در این که وضع معیشت بخش عمده افراد جامعه به خصوص افرادی که مزد بگیر ثابت هستند در سال‌های اخیر به واسطه تورم، روز به روز سخت‌تر شده است هیچ شکی نیست.

آخرین جزییات از افزایش حقوق | میزان حداقل حقوق مشخص شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

افزایش حقوق یکی از پر بحث ترین مسایل سال در نیمه دوم سال است . افزایش حقوق مسیله ای است که از نیمه آذر با توجه به بسته شدن بودجه سال بعد مورد قضاوت قرار میگیرد. مهمترین چالش دولت در فصل پایانی سال میزان و نوع افزایش حقوق است که چگونه و به چه اندازه باید افزایش حقوق صورت گیرد.در ادامه آخرین جزییات از افزایش حقوق را می خوانیم.

 رئیس کانون عالی کارفرمایی گفت: اعداد مختلفی به عنوان سبد معیشت کارگران اعلام شده است، ولی هنوز توافقی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: هر سال بر اساس ماده ۴۱ قانون کار در شورای عالی کار که متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان بخش کارفرمایان و کارگران می‌باشد باهم مذاکره می‌کنند و سعی می‌شود با لحاظ همه موضوعات به یک توافقی درباره تعیین مزد برای سال بعد برسند.

سلاح ورزی گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای قطعی نشده است البته بانک مرکزی تورم را اعلام کرده است، اعداد مختلفی به عنوان سبد معیشت هم اعلام شده است، ولی هنوز توافقی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آن چه که مسلم است اهمیت نیروی کار به عنوان رکن اصلی تولید و اقتصاد کشور و همچنین توجهی که کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌ها به این موضوع دارند موجب می‌شود امسال به دلیل شرایط سخت تورمی و کاهش جدی قدرت خرید افراد جامعه به خصوص نیروی کار، بایستی فکر اساسی برای نیروی کار شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها