کد خبر: 646879
تاریخ انتشار :

سورپرایز دولت برای حقوق بازنشستگان | تصمیم جدید دولت بازنشستگان را پولدار می کند؟

محمد اسکندری با بیان اینکه عیدی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در روز چهارشنبه گذشته به تعداد 1.6 میلیون نفر دفترکل واریز شد، اظهار کرد: برای هر بازنشسته به طور میانگین یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت شد که به ازای هر عائله‌مندی 400 هزار تومان و به ازای هر فرزند 150 هزار تومان نیز علاوه بر آن پرداخت شد.

سورپرایز دولت برای حقوق بازنشستگان | تصمیم جدید دولت بازنشستگان را پولدار می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این صندوق امسال 110 هزار میلیارد تومان کسری داشته است،‌ گفت: بخشی از این کسری پرداخت شده است و تا پایان سال ضرورت دارد 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق پرداخت شود.

وی تأکید کرد:‌ تعداد بازنشستگان کشوری یک میلیون و 600 هزار نفر است که 100 هزار نفر هم به عنوان مستمری‌بگیران ورثه افراد فوت شده اضافه می‌شوند یعنی در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر از این صندوق دریافتی دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد کسر منابع صندوق بازنشستگی گفت: مسأله کسری یک موضوع ملی و در سطح کلان دولت و مجلس و حتی سران قوا است که باید در مورد آن تصمیم‌گیری شود و این مربوط به بازنشستگان صندوق دولتی است، نحوه طراحی و ورود افراد که کارمندان شاغل دولت هستند باید بررسی شود.

اسکندری تأکید کرد:‌ در حال حاضر ورودی صندوق بازنشستگی کشوری حدود 900 هزار نفر کارمند دولت هستند که کسور بازنشستگی در حقوق آنها اعمال می‌شود اما در مقابل یک میلیون و 600 هزار دفترکل مستمری‌بگیر دارند در حالی که در دنیا در مقابل هر بازنشسته 4 شاغل وجود دارد اما در کشور ما تعداد شاغلان حدود نصف بازنشستگان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها