کد خبر: 646999
تاریخ انتشار :

تصمیم مهم مجلس درباره حذف یارانه‌ ها گرفته شد! | این افراد یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد

با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته سه گروه زنان سرپرست خانوار، افرادی که تحت‌ پوشش نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند و افرادی که فاقد درآمد ثابت و شغل ثابت هستند مشمولان قطعی دریافت یارانه خواهند بود.


تصمیم مهم مجلس درباره حذف یارانه‌ ها گرفته شد! | این افراد یارانه نقدی دریافت نخواهند کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد این طرح اجرا شد. یارانه نقدی برای هر فرد 45 هزارتومان در نظر گرفته شده است . در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد.کارشناس اقتصادی گفت: کشور برای رفع فقر با دادن یارانه موفق نبوده است چرا که با رشد منفی در اقتصاد مواجهیم و در این شرایط چیزی که باید فقر را حل کند یارانه نیست.نرخ جدید یارانه نقدی در سال آینده. افزایش یارانه نقدی برای دهک های پایین. چه کسانی از حذف یارانه نقدی سود میبرند؟ کسانی که مشمول یارانه نقدی هستند مشخص شدند. هدفمندسازی یارانه نقدی از سال آینده.

با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته سه گروه زنان سرپرست خانوار، افرادی که تحت‌پوشش نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند و افرادی که فاقد درآمد ثابت و شغل ثابت هستند مشمولان قطعی دریافت یارانه خواهند بود.

اقتصاد ایران حالا دوازده سال است که گروگان یارانه‌ها مانده است. یارانه هایی که قرار بود به رقابت پذیری اقتصاد و بهبود وضعیت تولید و توزیع درآمد منجر شوند به چاهی عظیم بدل شده‌اند که خروجی آن کسری بودجه عظیم برای دولت است.

 مجلس شورای اسلامی به سنت سال‌های اخیر دولت را ملکف کرده است یارانه سه دهک پردرآمد ایران را حذف کرده و پرداخت یارانه نقدی تنها به هفت دهم باقیمانده را در دستور کار قرار دهد.

ایران در شرایط فعلی شاهد پرداخت دو یارانه به شهروندانش است. یارانه نقدی 45هزار و 500 تومانی که از سال 1389 با هدف جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اقلام در اختیار دولت پرداخت شد و یارانه معیشتی که برای خانوار یک نفره 55 هزار تومان و برای خانوار 5 نفره 205 هزار تومان است.

 یارانه معیشتی به جمعیتی در حدود شصت میلیون نفر پرداخت می‌شود و شمار مشمولان یارانه نقدی طبق محاسبات صورت رفاه برابر با 74 میلیون نفر است .

 بر این اساس مجلس شورای اسلامی خواستار آن است که یارانه نقدی برای سه دهک با جمعیتی در محدوده 23 میلیون نفر حذف شود اما چرا تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها