کد خبر: 647132
تاریخ انتشار :

واریز یارانه نقدی؛امشب | مبلغ یارانه نقدی جدید چقدر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا سه ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ موظف می‌شود طبق دهک بندی‌ها، یارانه پردرآمد‌ها را حذف کند.


واریز یارانه نقدی؛امشب | مبلغ یارانه نقدی جدید چقدر است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آخرین یارانه نقدی امسال هفته آینده واریز خواهد شد. بیش از 20 میلیون نفر این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از سال آینده یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

حداقل ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند

آقای مهدی طغیانی در گفتگو با برنامه فرامتن شبکه افق سیما افزود: الآن ۷۸ میلیون نفر یارانه هدفمندی و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند. 

وی گفت: ممکن است از این تعداد کسانی باشند که واقعاً مستحق دریافت یارانه نیستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایگاه رفاه ایرانیان، ممکن است با آن مطلوب فاصله داشته باشد، ولی ابزار قابل قبولی است و داده‌هایی در داخل آن است و اعتراض‌ها را بر همین اساس رسیدگی می‌کنند، ولی می‌تواند تکمیل‌تر شود.

آقای طغیانی افزود: وزارت مربوطه دنبال تکمیل آن است و باید پالایش مجددی این ۶۰ میلیون و ۸۷ میلیون بشوند و حداقل ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند و کسانی که در نوبت هستند، مستحق می‌باشند یا به اشتباه حذف شده اند؛ در هر دو مورد یا یک مورد حذف شده باشند می‌توانند جایگزین بشوند.

وی در مورد این که متغیر‌های این پالایش چیست؟ گفت: داده‌های مختلفی است مثل درآمد، گردش‌های مالی حساب بانکی و وام‌هایی که اشخاص می‌گیرند و خود وزارتخانه موظف به این دهک بندی است.

 در هفته آینده آخرین یارانه امسال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و ۹ روز تا آغاز زمان واریز سود سهام عدالت باقی مانده است.

در روز دوشنبه هفته جاری آخرین یارانه معیشتی بنزین به جساب سرپرستان خانوار حدود ۶۰ میلیون نفر واریز شد. این واریزی آخرین یارانه معیشتی امسال بود.

در هفته آینده نیز باید آخرین یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. مبلغ آن همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

براساس زمان بندی از پیش تعیین شده، قاعدتا باید صد و سی و سومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار، پرداخت شود.

اما از آنجایی که روز ۲۰ اسفند ماه با تعطیلی پایان هفته مصادف است، به احتمال زیاد همانند موارد مشابه قبلی این واریزی یک روز زودتر یعنی ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه انجام می‌شود.

همچنین بر حسب مصوبه ستاد ملی کرونا قسط وام کرونا از یارانه برداشت می‌شود. بیش از ۲۱ میلیون خانوار در بهار سال قبل وام کرونا گرفتند. در این ماه بیست و یکمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا کسر می‌شود.

تعداد کسانی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند حدود ۷۸ میلیون نفر است. این احتمال وجود دارد که حدود ۲۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران در این ماه آخرین دریافتی خود را داشته باشند.

براساس لایحه بودجه سال آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در سال آینده حدود سه دهک از یارانه‌بگیرانی که درآمد بیشتری دارند را شناسایی کند.

این افراد برای جذف به سازمان برنامه و بودجه معرفی می‌شود؛ بنابراین احتمال وجود حذف گروهی از یارانه‌بگیران وجود دارد.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین خبرها از تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: با تصمیم امروز مجلس در لایحه ۱۴۰۱ ارز ترجیحی با نرخ ۴۲۰۰ تومان نخواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها