کد خبر: 647173
تاریخ انتشار :

قیمت طلا ارزان شد| قیمت طلا امروز دوشنبه 16 اسفند 1400

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۱۲۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۹۷,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

قیمت طلا ارزان شد| قیمت طلا امروز دوشنبه 16 اسفند 1400
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت طلا ارزان شد .قیمت طلا رو به افزایش بود ولی امروز قیمت طلا کاهشی است. قیمت طلا با قیمت دلار رقابت دارد.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار

روز قبل هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که ۲ روز پیش تا ۱,۱۹۸,۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و نود و هشت هزار و دویست ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ مارچ ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱ درصدی به ۱,۱۹۷,۰۰۰ (یک میلیون و یکصد و نود و هفت هزار) تومان رسید.

قیمت مثقال طلا 18 عیار

روز قبل هر مثقال طلا 18 عیار مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر مثقال طلا 18 عیار که ۲ روز پیش تا ۵,۱۸۷,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و هشتاد و هفت هزار) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ مارچ ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱۳ درصدی به ۵,۱۸۰,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد و هشتاد هزار) تومان رسید.

قیمت اونس طلا

امروز هر اونس طلا مانند ۲ روز پیش رشد قیمت را تجربه کرد. هر اونس طلا که ۲ روز پیش تا ۱,۹۷۳ (یک هزار و نهصد و هفتاد و سه ) رسیده بود، امروز - دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۰۷ مارچ ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷۴ درصدی به ۱,۹۸۸ (یک هزار و نهصد و هشتاد و هشت ) رسید.

چطور مثقال طلا را به گرم تبدیل کنیم؟

مثقال یکی از واحدهای وزن رایج برای اندازه گیری جرم طلا است که از زبان عربی به فارسی وارد شده و معادل 6083/4 گرم طلای 17 عیار (5/70 درصد) است. اما طلای مورد استفاده در ایران طلای 18 عیار یا به عبارت دیگر با خلوص 75 درصد است. بنابراین برای تبدیل هر مثقال طلا به گرم، ابتدا باید عیار مثقال را از 17 به 18 تبدیل کنیم. بنابراین 5/70 درصد که خلوص طلای 17 عیار است را بر 75 درصد که خلوص طلای 18 عیار است تقسیم باید کنیم و در مرحله بعدی در وزن هر مثقال به گرم که معادل 6083/4 گرم است ضرب می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها