کد خبر: 647265
تاریخ انتشار :

تاریخ واریز یارانه نقدی مشخص شد | مبلغ دقیق آخرین یارانه نقدی سال چقدر است؟

تاریخ واریز یارانه نقدی مشخص شد | مبلغ دقیق آخرین یارانه نقدی سال چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اخرین یارانه نقدی امسال آخر هفته  واریز خواهد شد. بیش از 20 میلیون نفر این ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از سال آینده یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

 ایران در شرایط فعلی شاهد پرداخت دو یارانه به شهروندانش است. یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ با هدف جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اقلام در اختیار دولت پرداخت شد و یارانه معیشتی که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان و برای خانوار ۵ نفره ۲۰۵ هزار تومان است.

بر این اساس مجلس شورای اسلامی خواستار آن است که یارانه نقدی برای سه دهک با جمعیتی در محدوده ۲۳ میلیون نفر حذف شود اما چرا تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است؟

دولت یازدهم و دوازدهم تلاش گسترده‌ای را برای حذف یارانه برخورداران در دستور کار قرار داد اما با مقاومت جدی منتقدانش که امروز پیگیر حذف یارانه‌ها هستند روبرو شد .

در سال‌های گذشته نیز در قالب بودجه‌ای سنواتی مجلس دولت را ملکف می‌کند نسبت به حذف یارانه برخورداران اقدام کند اما همواره تکمیل نبودن فهرست پایگاه‌های اطلاعاتی و امکان بروز خطا سبب شده است چنین مصوبه‌ای امکان اجرا نداشته باشد .

 البته پیش از این دولت دوازدهم به حذف بسیاری از یارانه‌بگیران از این فهرست اقدام کرد اما جمعیتی که در این راستا با حذف یارانه روبرو شدند، در حدی و اندازه‌ای نبود که بتواند مشکل را برطرف کند .

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها